Inlägg från: mollan nu |Visa alla inlägg
  • mollan nu

Bugaboo-tråd nr 21

Märkte precis att ståbrädan gjort hål i skumgummit på ramen *buhuhu* Gråter

♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • mollan nu
    Fröken Småland skrev 2010-09-30 15:02:04 följande:
    När den är uppfälld?
    exakt, jag har nya modellen och på den fastnar ramen när man fäller mellan ligg och viloläget i ploppen man fäster hjulet i. Helt värdelöst.
  • mollan nu
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-30 20:30:34 följande:
    men du, om man köper en produkt som är till en annan produkt, så ska den inte ha sönder produkten (vid korrekt användning), speciellt inte om det är en orginal produkt! läs instuktionsboken till ståbrädan igen, om det inte står där att man inte får ha vagnen i vissa lägen så skulle jag kräva en ny ram av bugaboo!
    Jag har svårt att tänka mig att jag skulle få igenom en reklamation. Det står förvisso inget om det i intruktionen men jag har inte tagit bort brädan när jag reglerat vinkeln på sitsen. Inte heller tryckt ner den med foten mot marken.
    Fast skulle man vara tvungen att göra det skulle de faktist skriva det i instruktionen tycker jag.
  • mollan nu
    Miniigirl skrev 2010-10-01 10:28:03 följande:
    Föresten...skulle vilja få en fråga till besvarad bara
    Har inte bugaboo åtgärdat det problemet med glidande chassin? Jag menar, om man skulel köpa en ny vagn? är det samma chassi som görs än, fast det visat sig ha problem?
    de nya glider inte
  • mollan nu
    Insomnie skrev 2010-10-01 15:13:36 följande:
    Ja de övriga delarna är jätte fina... Det är en cameleon jag har, kanske inte sa det.. aja.. De små hjulen är lite slitna men de är inte någon fara, annars är den nästan som ny. Jag betalade 6000 för vagnen och med ett nytt chassi (billigaste jag hittar är 2500 nytt) så blir det 8500:- vilket är billigare än det skulle va att köpa en ny om jag får samma pengar för vagnen som jag köpte den för.. Så i det fallet skulle du köpa bara ett nytt chassi?

Känns inte som att de andra delarna har riktigt samma risk att gå sönder som chassit? Vad är din erfarenhet?
    Då hade jag köpt en ny vagn direkt. Du får betala ca 7000:- för en ny bugga från Fruugo.
    Och de andra delarna slits de med. Jag köpte ett nytt chassi för det var billigare, nu ångrar jag mig. Resten av vagnen är från 2007 och ser jättefina ut. Men det märks att de suttit ett barn i vagnen redan innan sonen började åka. Swirvelhjulen är slitna, det är lite svårt att justera mellan sitt och liggläget trots att jag gjort rent och smörjt, vi har lufthjul och nu har skumgummit på ramen spruckit.
  • mollan nu
    Stargirl skrev 2010-10-04 20:33:50 följande:
    Jag minns min första Cameleon med grå bas och blå fleece året var 2005.....
    och jag måste vara asomodern, har grå bas och blå canvas Den klarblåa.
    Men just nu sitter en röd fleece på för den blåa ska tvättas
  • mollan nu
    Duntoffla skrev 2010-10-07 21:06:30 följande:
    God kväll!

Hur tänker ni andra inför kallaste vintern i mannaminne? Om jag har liggdelen på min Cam, hur varm åkpåse bör jag ha då? Antar att Bugaboos egna blir aningens för kall? Hur varmt blir det därunder egentligen? Med förra barnet hade jag en Emmaljunga och en halvtjock åkpåse men den vintern var inte så himla kall heller.

Och får de flesta åkpåsar plats i liggdelen?

Fick i alla fall hem en fin cerise åkpåse förra veckan efter en del letande I perfekt nyskick för 600 kr. *glad*
    Längtar efter att få använda den men det blir väl till sittdelen i vår.

Är det ngn som har en bild på cerise och röd kombo på sin Bugga? Får för mig att det ska vara snyggt
    tänk på att mycket kyla kommer unerifrån. Lägg ett lager liggunderlag under madrassen så isolerar det lite mer.
    Buggans åkpåse är för kall om man bara ska ha den på om det blir 20 minus i år igen.
    Jag slår ett slag för mjuklift i liggdelen. Me love
  • mollan nu
    Miniigirl skrev 2010-10-12 20:22:14 följande:
    Hej!
    Skulle vilja höra lite med er!
    Är det någon som haft problem med att fälla ihop chassit? när man ska dra i pluttarna och vika ner styret. Vårat funkade inte och vi har nu borrat bort 2 nitar och tagit isär lite och upptäckte att det var en liten aluminiummojäng som gått av på mitten på båda sidorna, alltså dit in där vajrarna går in från den lilla plutten..
    hoppas någon förstår min förklaring?!
    Iallafall, vi behöver ju nu 2st nya sådannadär aluminium mojänger, någon som har tips på vart man ska höra av sig för att få tag på dom?
    Har ni chassit med vingmuttrar för att reglera höjden på handtaget?
    Det var dessa delar som gått av på vårt trasiga chassi. Går inte att byta enl bugaboo. Alltså dom säljer dem inte. Men om någon kan tillverka delarna åt er går det bra.
  • mollan nu

Vad gör man när ens barn skriker och ålar sig så fort han sätts i camen men skrattar och skuttar när han sätts i en emmasljunga sulky från 70 talet. Bygger om EL så han kan ligga och sova i den känns inte helt hundra

• mollan nu
    modestyclara skrev 2010-11-06 19:54:28 följande:
    köper en liknande med liggläge?
    finns ju ingen sulky som har liggläge som inte ser ut som skit eller är för tunga.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21