Inlägg från: mollan nu |Visa alla inlägg
  • mollan nu

Bugaboo-tråd nr 21

straw2008 skrev 2010-09-15 20:47:31 följande:
    En ynka, men om du skulle få bort den kan jag då få fast den på min vagn tror du?
    jag provar om jag får bort den. den andra sprack så den kanske oxå går sönder. Återkommer så fort jag provat!
    LyckligaStina skrev 2010-09-15 21:01:34 följande:
    Vilken ståbräda är bäst, nya eller gamla? För-/nackdelar med båda? Går det att få tag på tinytot-sitsen?
    Vi har nya, den är lite kortare och mycket lättare att ta bort och sätta dit. Och så passar den på bee
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • mollan nu
    zasata skrev 2010-09-16 20:52:50 följande:
    fick mail från bugaboo för 2 veckor sen eller ångot i alla fallatt chassit bara skall kosta 2500nu...
    köpte mitt från babytrader, gick på 1800 med frakt där i från
  • mollan nu
    Leiben skrev 2010-09-19 19:15:54 följande:
    hej hej!

har en liten fråga så här på valkvällen. tänk att man jämt tänker på knytet i maggen!

iaf undrar jag hur ni som har phil & teds mjuklift bäddar? har nu blivit rekomenderad att trycka i en åkpåse från mountin buggy som tydligen ryms. Åkpåse känns så klart smidigt men tänkte att mjuklift blir trångt nog. ska ha barn i november. vad tänker ni om bäddning?
    Jag bäddade med tunn filt i början, sen när det vart 10-15 minut hade jag pläd i botten och tjockare filt över. På sonen hade jag fleeceoverall. Runt hals och bröst la jag en extra tunn filt då det blev kallt där när det var riktigt kallt ute.
    Jag tog bort madrassen i liggdelen och la liggunderlag i botten, då får man plats med liften en filt över liften (bra om det är riktigt kallt) och sen på med liggdelslocket.

När det var snökaos i vintras var regnskyddet skitbra att ha på, det gjorde även att värmen stannade kvar runt ansiktet på sonen.
  • mollan nu

lufthjul hat den oxå, gillade dom inte foamen?

• mollan nu

jag tycker hundkorgen är skitful, och det ser ut som sittdelen är pytteliten. Men ack så praktiskt!
    Fast ärligt talat tyckte jag frogen var ful när den kom den med. Och nu är den ju snygg!

• mollan nu
    aloevera skrev 2010-09-22 22:34:52 följande:
    HJÄLP!!! Please!!

Jag har en Bugaboo Frog och bromsvajern har gått av, vilket innebär att bromsen inte funkar alls... Bor i Stockholm och jag har frågat runt lite i olika cykeläffarer och verkstad men har inte hittat någon som kan reparera detta.
    Kan någon tipsa mig om nån Bugaboo verkstad?? finns det?
    jag bor vid odenplan och kan fixa
  • mollan nu
    aloevera skrev 2010-09-22 23:09:50 följande:
    Gulligt av dig, men vajern har gått av hel och hållet. Man måste specialbeställa den för att installera den enligt en snäll cykelreparatör som försökt laga den...
    hylsan är väl hel. Svarta plasten runt om menar jag. Det man gör är att köpa en vajer med en gjuten nippel och en som går att skruva fast. typ denna:
    http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Reservdelar/Reparationssats-vajer/
    Har lagat minst 50 cykelvajrar på det sättet och det funkar hur bra som helst. Självklart kan skruven släppa om man inte justerar in bromsen rätt. Men det går att lösa.
  • mollan nu
    Joddan skrev 2010-09-24 13:55:45 följande:
    Har man verkligen åkpåse till barn över 1 år? Tycker det känns onödigt? De har ju overaller etc på sig? Hur ska de få plats i en åkpåse?
    Min son är nästan 90 cm.. 
    jag har haft det. Perfekt på vintern när man ska hem från dagis men inte orkar dra på overall och skor. På med jackan och proppa ner i åkpåsen. Behövs även om barnet sover ute på vintern.
  • mollan nu
    khrullet skrev 2010-09-24 19:50:31 följande:
    Hej alla ni bugabooexperter, Har följt denna tråd nu ett par månader och nu bestämt att jag ska köpa en bugaboo till min bäbis som kommer i februari.

Nu undrar jag vad ni anser är bäst, importera en vagn från typ nederländerna eller england (för att få ett lägre pris) eller köpa vagnen i en butik nära där man bor (bättre service om problem uppstår).
    jag köpte min bugga från babytrader. Har haft lite strul med vagnen och det har aldrig varit problem med servicen. Fick till och med ett extra topset som plåster på såren när leveransen drog ut på tiden.
  • mollan nu
    Honey1982 skrev 2010-09-26 15:00:16 följande:
    Hur förvarar ni era regnskydd? Det får ju knappt plats i varukorgen och om man har det där får ju inget annat plats .
    i garderoben Under vagnen ligger ett regnskydd inhandlat på babyland. Ett sånt där svart som ser ut som en sopsäck. Mycket bättre att ha att göra med.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21