Fröken Småland skrev 2010-03-12 07:28:59 följande:
Men det är väl klart att du vågar använda en sufflett sydd av en sömmerska? Den står ju sannolikt inte emot vatten om det är vanligt bomullstyg och den inte är impregnerad (verkar för övrigt hälsovådligt) men det är ju därför man har ett regnskydd. Angående solblekning så är det klart att det finns en risk för det men det gör det ju för din sommarjacka också och alla andra kläder och tyger. Skulle inte varit orolig om jag vore som du utan njutit av min vagn med de tyger och färger som jag gillar
Frågan var ju inte om jag
vågade använda sufletten utan vad ni andra tycker om sufletter av vanligt tyg. Självklart anväder jag regnskydd om det regnar men med en canvassuflett så kan det ju få komma lite regn och den stöter bort regnet, vilket inte en suflett i vanligt tyg gör på sama sätt. Jag undrade bara helt enkelt om någon här eventuellt möjligtvis upplevde det som omständigt, att behöva vara snabb fram med regnskyddet. Och nej, jag har aldrig märkt att min jacka blivit solblekt.
Ber om ursäkt för att jag ställde en sån dum fråga här i tråden. Trodde man kunde ställa frågor om Bugaboo här och få ett vettigt svar.