• jean1

Bugaboo-tråd nr 21

AnPa skrev 2011-02-07 18:38:48 följande:
    Vi har offwhite till grå bas just nu, love it! Nästan alla färger på åkpåse passar till också (vi har klarblå). MEN hade jag haft en liten tjej så hade jag velat ha en rosa suffla (skulle dock sattsa på sommarsufletten isf) och då hinner de nya färgerna komma innan man kanske vill använda en suffla med "hål" i.
    Tycker också den kombon är fräsch!

Hur är sommarsufletterna egentligen, hörde om något barn som blivit solbränd igenom, kan det stämma??
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1
    linaenn skrev 2011-02-07 21:11:39 följande:
    Det ryktas att de nya färgerna är pastellfärger så det kanske kommer en ny nyans av rosa? Jag tycker iaf att Tyra ska få en rosa topp!
    Jo, jag är ju svag för rosa och har suktat efter en rosa suflett ganska länge nu ! Pastellrosa låter fint...
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1

Är det någon som vet om man kan hitta mönster till ett virkat bumperbarskydd på nätet??

~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1
    thisissarah skrev 2011-02-15 18:41:13 följande:
    Är det vanligt att alla sufletter blir solblekta?
    Jag svarar direkt JA. Vi hade en röd suflett i canvas från juni-aug skulle jag gissa, och trots att jag alltid la en filt över sufletten om vi parkerade i solen så har den blivit blekt bara av promenaderna =/. Kanske är den röda extra känslig, vad vet jag..
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1
    Sjukhus Mamman skrev 2011-02-15 21:17:19 följande:
    ja om du förvarar den i solen  
    faktum e att under dom åren jag har haft bugaboo och hängt här inne så tycker jag att de e få som fått solblekta saker, värre e de om man tittar på andra vagnsmärken.
    sen beror ju allt på hur gammalt sakerna e och hur dom förvarats. förvarar man en vagn på en solig balkong eller altan så kommer den bli blekt. ställer man in den eller skyddar den från solen så gott de går så borde de inte vara några problem.
    Jag kan inte säga att jag vart så solsnäll mot mina vagnar. dom har hängt med på stranden, ut på landet med i båten osv. men har ändå inte blivit det minsta blekta.  
    Märkligt, men också bra såklart ! Vår vagn förvaras alltid inomhus så den enda gången den är ute är på promenader och jag har heller aldrig parkerat den i solen utana tt isf hänga något över sufletten så jag har minst sagt varit rädd om den, ändå solblekt... . Tittar man bara på sufletten så ser den inte blekt ut, men jämför man med tex sittdelsöverdraget så ser man att sufletten är lite ljusare.
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1

Tror ni andrahandsvärdet sjunker på de gamla färgerna nu när de nya kommit?

Och jag som SKA ha en rosa suflett till vår gråa bas, tvekar om inte den cerisa ändå är snyggare än den nya i pastell?

Vad tycker ni??

~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1

En åkpåsefråga ang nya vs gamla modellen:

Ni som har den nya (och har haft/har även den gamla), är den nya märkbart längre i modellen? Ligger den närmare ramen i fotändan än den gamla? Använder man dragskon eller är den finessen "onödig"? Annat värt att veta?

Tänkte köpa en ny åkpåse men velar om det ska bli en fin beagnad eller en helt ny.

~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1
    AnPa skrev 2011-03-03 22:37:19 följande:
    Jag har aldrig haft den nya, utan lyckades fynda den gamla ny i butik för 500:- Är hemvävd med den! Sitter kanon i vagnen och sonen har aldrig varit kall :) vid nollan har han haft vanliga kläder + extra tröja, sockor, mössa och vantar. Det utan att vara kall (svettig ibland tom). Jag skulle inte kunna motivera köpet av den nya då jag är SÅ nöjd med den "gamla"
    Vi har den gamla modellen nu och vi är jättenöjda med den men nu vill jag ha en annan färg så jag funderar mest om det är värt att köpa den nya modellen..
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1
    Joddan skrev 2011-03-06 20:13:04 följande:
    Ser nån på solsidan ? Hehe, inte så bra publicitet för BB kanske
    Tänkte också på det, verkligen inte!
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21