• jean1

Bugaboo-tråd nr 21

Honey1982 skrev 2010-09-26 15:00:16 följande:
    Hur förvarar ni era regnskydd? Det får ju knappt plats i varukorgen och om man har det där får ju inget annat plats .
    Förvarar det i garderoben och tar med det om det är risk för regn alternativt åker det på direkt om det regnar när man ska ut . Tycker det är riktigt bra, men tyvärr allt för klumpigt för att få ligga i varukorgen jämt...

Är själv på jakt efter ett "vanligt" regnskydd som man kan släpa med lättare och som känns smidigare och snabbare att dra på nu när det börjar bli kallare.
  • jean1
    Snoppan skrev 2010-09-26 21:31:06 följande:
    Hjälp!
    Har kollat lite på åkpåsar till min cameleon.. Ser att det finns två varianter? Vilken ska man ha till sittdelen? :)
    Nån?
    Den som är till Bugaboo Cameleon .

Men vad jag förstått passar den nya som kommit både Cam & Bee?
  • jean1
    Jossanjo skrev 2010-09-28 21:38:13 följande:
    puffar lite på min tidigare fråga, vad gör ni som har har gamla åkpåsen och sittdelen för att det inte skall bli så öppet, Har en fyra månaders, viker man ner åkpåsen och fäster i knapparna blir det så öppet, å har man den upp så ser ju inte bebisen.
    Jag viker ner utan att fästa i knapparna, då kan man trycka ner den lite i sidorna, alternativt lägg en filt ovanpå så "starmas" det åt lite.
  • jean1
    Miniigirl skrev 2010-10-01 10:37:34 följande:
    Men, när kom det chassit då? som inte glider?

Gud vad jag frågar på:P
    Är det åtgärdat på vagnarna från 09?
    Vi hämtade ut vår vagn i nov-09 och det chassit glider inte
  • jean1
    MissR skrev 2010-10-02 08:33:45 följande:
    NI som har bugaboo cameleon vad har ni för skötväska?
    Går det absolut inte att hänga den på handtaget?

Någon som har en jujube all??
    Kanske med sånna connected eller vad dom nu heter=)
    Vi har en skip hop duo deluxe och den går utmärkt att hänga på handtaget !
  • jean1
    Vacker Utsikt skrev 2010-10-03 21:19:28 följande:
    Dagens ilandsproblem.. Kan inte bestämma mig vilken färg på åkpåsen jag ska välja till min helröda Cam.. Nån som vill va smakråd? Just nu lutar det åt brun.. eller svart.... eller röd..
    Vi har ett tag haft helröd cam och röd åkpåse till, jättefint !
  • jean1
    linaenn skrev 2010-10-03 21:45:05 följande:
    Jag var och klämde på nya Bugga-åkpåsen idag och ärligt talat, jag tycker inte den känns särskilt mycket tjockare än den gamla... Eller är jag helt ute och cyklar??

Provade även en 7AM-åkpåse i Camen men blev besviken på den gröna färgen som jag förälskat mig i på nätet. Så om jag nu ska köpa en sån åkpåse, vad tusan ska jag välja för färg då? Jag har brun bas och brun + PF Skurvy top som jag vill att påsen ska passa till... Är man supertrist om man väljer en svart eller ska man vara lite vågad och satsa på en silvermetallic? Hur skulle ni valt?

Äntligen någon som inte lovordar att den nya åkpåsen ska vara så mycket varmre! Har inte haft möjlighet att känna på den själv men har varit skeptisk ändå. Redan nu, och inte ens i minusgrader, blir det svalt i åkpåsen längst ner vid fötterna om det är kallt så jag tror inte den duger mitt i kalla vintern.

Har ju också kärat ner mig i 7am men här i stan finns ju ingen återförsäljare, jag som vill klämma och känna och prova i vagnen . Ang färg vet jag inte, jättesvårt!

• jean1
    Vacker Utsikt skrev 2010-10-03 21:34:15 följande:
    Hm.. nu fick jag ännu mer att fundera över! Hi Hi.. Man kanske ska ta en helt annan färg..Nån som vet var man kan beställa den nya modellen och få den i rimlig tid? Vad är eg skillnaden på nya o gamla?
    Den nya passar både Cam och Bee samt att det finns en liten dragsko framtill, upptill. Och tjockare enligt vissa.
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1
    Fröken Småland skrev 2010-10-04 07:15:02 följande:

LinaEnn: Guldåkpåse som Steffen Assar föreslå är verkligen ingen favorit men jag håller helt med om den funkar riktigt riktigt bra till de färgkombinationerna. Blir nästan lite sugen själv även om jag mest kör UJ numera. Men kanske borde införskaffa en brun klädsel och en guldig åkpåse...? Den stackars ungen har ju bara fyra klädslar att alternera mellan Oskyldig 

Vacker Utsikt: jag röstar på röd/röd/röd! Älskar enfärgat!

Solouniko: 200-300 kr för fleece. Hopplöst ute...

Hopplöst ute med fleece?? ?

Ska de förresten sluta tillverka fleecen?
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21