• jean1

Bugaboo-tråd nr 21

Nej den blir absolut inte lika smidig med vinterhjulen på och även lite stötig som vintervagn. Tyckte det var lite jobbigt ibland när det var som guppigast att köra runt vår lilla dotter på 3 kg när vagnen var så stötig, kommer kännas bättre i år när hon är större.

Nästan så man längtar lite efter vinter och snö när man ser bilden! Vi hade likadant. Jag har gärna mycket snö men gärna inte kallare än -5 .

• jean1
    Jossanjo skrev 2010-09-19 11:23:20 följande:
    Läser om åkpåsar, måste fråga, när ni skriver "de  nya" när kom dem?
    Jag köpte mina i höstas förra året och har jag då gamla eller nya? iom att ni pratar om att de nya är tjockarer
    Stämmer det?
    Då har du den gamla
  • jean1

Jag tycker du ska satsa på en åkpåse om du får en bebis i slutet av februari. Då kanske det räcker med en mössa och sockar förutom de vanliga kläderna. Buggans åkpåse funkar ok i liggdelen också när de är små så om du ändå vill ha en åkpåse senare så köp .

Jag skulle ha köpt en röd eller grå åkpåse =)

• jean1
    straw2008 skrev 2010-09-22 22:30:53 följande:
    Jag tycker den nya räcker locket är tjockt o mysigt o har dragsko, den gamla är mest som en sladdrig fleecefilt o denna nya är tjock stadig o superskön.
    Den nyare modellen ÄR alltså tjockare och varmare? Eller upplevs den äldre modellen som tunnare och sladdrigare om man kanske tvättat den en del, kanske därför??
  • jean1

En fråga... Är det snyggast med grå bas, svart top och rosa åkpåse eller grå bas, rosa top och grå åkpåse? *beslutsångest deluxe*

• jean1

Någon som har Elodie Details åkpåse i sin Cam? Är ni nöjda med den?

• jean1
    lolo21 skrev 2010-09-24 08:10:55 följande:
    Valde en 7AM istället, och har vart sjuuukt nöjda med den. Nu är strl M för liten, så det blir en strl L till vintern. Så otroligt varm o skön, snygg och sitter hur bra som helst i camen.
    Ok, det står mellan en Elodie och en 7am faktikst. Misstänker att 7am räcker lite längre... Många som verkar nöjda med dem i sina buggor också.
  • jean1
    Leo och Elliots Mamma skrev 2010-09-24 07:54:40 följande:
    Sisodär nöjd. Funkar helt ok till ett mindre barn. Men e lite liten i stl för vår 2 åring, ca 95 cm, nu till vintern. Å dessutom åker den ner HELA tiden när man har den i sittdelen. Så vi ska köpa  Bugaboos egna ist som sitter fast. Det är verkligen sååå störande när den åker ned hela tiden... Men snygg e den, vi har den i svart "sammet" och guld krona. Jätte söt men inte så praktisk...
    Tack för bra och utförligt svar. Då blir det nog ingen från ED, skulle störa ihjäl mig om den höll på att glida ner hela tiden...!! Kanske det blir en rosa från Bugaboos egna till slut ändå, den nyare som tydligen ska vara varmare men som ingen bekräftat (?).
  • jean1
    Joddan skrev 2010-09-24 13:55:45 följande:
    Har man verkligen åkpåse till barn över 1 år? Tycker det känns onödigt? De har ju overaller etc på sig? Hur ska de få plats i en åkpåse?
    Min son är nästan 90 cm.. 
    Jag skulle aldrig klara mig utan en åkpåse till dottern, varmt, enkelt, skyddar mot snö och blåst och mysigt!
  • jean1

Om man ska köpa ett "vanligt" regnskydd till sin Cam, är det någon spec variant/märke man ska satsa på då? Har hört flera som pratar om Tullsa (?), är det bra?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21