• jean1

Bugaboo-tråd nr 21

Ni som har Buggabos sittdyna, upplever ni att barnet blir mindre varm/svettigt med den i vagnen? I somras kände jag att ett sittdelsöverdrag bara var överflödigt och gjorde vagnen varmare. Men en dyna kasnke är bättre?

~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1
    straw2008 skrev 2011-03-07 15:41:06 följande:
    Dynan är skitäcklig, nylon :0(
    Inget du rekomenderar alltså?
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1

Hur hänger ni era minikånken på vanen? Det lilla spännet som finns upptill på väskan når ju inte runt handtaget på vagnen?

~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1

I veckan fick vi hem en ny åkpåse till vagnen (Cam), den nya modellen. Är det bara jag som känner att den gamla ändå hade liiite bättre passform, denna känns lite vid och lång nertill, liksom fladdrigare? Men gillar att den är mer ombonad upptill istället. Fördelen med denna är väl att den är bra när barnet är längre men jag tror jag måste vänja mig lite vid den ett tag till .

~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1
    linaenn skrev 2011-03-17 12:17:48 följande:
    åh kul! vad blev det för färg?
    Det blev en grå, säkert kort , passar till basen och vilken färg man än vill ha på sufletten, som snart är rooosa !
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1
    rosenkind skrev 2011-03-21 18:57:33 följande:
    Har nån av er en bild med Bugaboos åkpåse i samma färg som topsetet?
    Jag funderar på att köpa en röd åkpåse till grå bas/rött topset, men blir det snyggt?
    Funderar om kanske grå åkpåse är det bästa plus att den passar till alla topset då...men grått känns lite trist...
    Jag hade i höstas grå bas med röd top + röd åkpåse. La precis ut tre bilder i bildtråden  ! Superfint tycker jag!

Sålde iväg allt det röda och köpte rosa suflett + grå åkpåse nyligen så nu är åkpåsen grå som basen, även om jag tycker det är snyggast att ha samma färg på åkpåsen som topsetet... Valde en grå dock just av praktiska skäl, den passar även om jag vill byta färg på topen. Inte lätt med dessa färgkombinationer .
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1
    Tant Pruselius skrev 2011-03-22 09:19:28 följande:
    rött är ALLTID rätt !!!!
    Säg inte så nu när jag sålt iväg allt .
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1
    Tant Pruselius skrev 2011-03-22 09:55:04 följande:

Ja och du skulle ju ha sålt till MIG..Skrikandes
    Hade ju annons..... Skäms Men det får jag väl inte ens skriva här Foten i munnen
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1
    Asereht skrev 2011-05-01 14:37:09 följande:
    Har du den gamla eller nya åkpåsen? Jag har förstått det så att den nya är tjockare och mer vintervänlig än den gamla som är rätt tunn. Vi har använt den gamla modellen som jag faktiskt gillar skarpt som vår/höstpåse och haft varmare på vintern. Beroende på klädsel då.
    Den nya modellen är inte varmare än den gamla. Det är min uppfattning iaf.
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1

Min mamma åker till USA i sommar och då blir man såklart direkt sugen att beställa hem något skoj till buggan . Men hur ska man veta vart man ska handla? Ni som handlat på plats, eller vet någon som gjort, hur ska jag göra för att det ska bli enkelt för mamsen ?

~ Tyra Lykke 091224 ~
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21