• jean1

Bugaboo-tråd nr 21

DeniZeus skrev 2011-05-25 22:05:09 följande:
    Jean1- vi har köpt en del saker från USA. Nu har vi iof det lite enklare eftersom min mamma jobbar där. Vi har beställt över nätet och det har sedan skickats till kontoret.
    Om din mamma bor hos någon funkar det sättet, tyvärr inte om hon bor på hotell eller liknande.

Nu beror det såklart på vart din mamma ska åka men babiesRus finns lite överallt och dom säljer buggagrejor.
    Finns många fler men nu sitter jag inte vid datorn så jag kan inte kolla sidorna.
    Har du testat att googla?

Använder du converse så be henne köpa sånna. Fick hem ett par i veckan som kostat 200kr. Vilket klipp. (OT, sorry)

Tack för tipsen! Ska kolla in babiesRus. Har inte googlat, får göra det.

(Tänkte också på Converse )

~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1
    passau skrev 2011-05-25 22:42:14 följande:
    jag har beställt via nätet och fått skickat till mitt hotell! både via Ebay och hemsida... bla 2 olika vagnar å näbb-klänningar... inga problem alls!
    gör det i god tid bara och maila och få ok från hotellet så dom tar emot paketet!
    De ska åka runt till olika städer så de bor nog bara ett par dagar högst på varje hotell så då vågar jag inte chansa på det.
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1
    ÄrtaMärta skrev 2011-06-13 15:51:43 följande:

Har ngn av er som har en bugga fått rost på själva framhjulet? (nu menar jag den runda översta silverfärgade/metall muttern eller vad det nu kallas för)? Min ena är helt rostig runt om och kikar man in i själva "hålet" under hjulet så ser man två pinnar eller avlånga saker, båda dessa är helt rostiga.

Jag tycker det är helt sjukt, vagnen har bara förvarats inomhus och sommarhjulen endast använts minimalt sen april.

Tack och lov har jag garanti kvar, men jag vet inte om såna saker går på garantin, ngn som vet?

Mina swivel rostade också rätt snabbt, på samma ställen du beskriver...
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1

Sorry, det skulle förståss vara lite text i inlägget också .

Kan man köpa det svarta chassit som reservdel? Isf vart?

~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1

Ingen som vet om man kan få tag på ett nytt svart chassi till Cam?

~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1
    thj skrev 2011-06-14 20:03:25 följande:
    Inte "än" tyvärr,kanske längre fram,men just nu finns de bara att säljas som All black eller Ocean.
    Är det en reklamation så finns det självklart chassin till det,men inga som säljs löst ännu allafall!

Kramen
    Ok, tusen tack för svar. En kompis chassi har pajat helt och är för gammalt för reklamation så då var hon sugen på ett svart om hon ändå skulle köpa nytt. Men då hälsar jag att det inte går, än .
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1

Är sugen på en sittdyna till min Cam och letar på nätet vart man kan beställa. Mamma på Vift tar inte beställningar nu ser jag, någon här som kan tipsa om någon annan som syr snyggt och bra ? Kan tänka mig att sy en egen, men hittar ingen beskrivning på nätet. Är inge sugen att göra ett eget mönster . Tips även där?

~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1

Och jo, en sak till när jag ändå är i farten. Min mamma ska till Usa i sommar. Vad ska jag passa på att beställa till vagnen?? Måste ju bara passa på, även om jag inte kommer på något som vi direkt "behöver"..!

~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1

Ni som har handlat barnvagnsprylar i USA, på plats, alltså ej beställt, får man betala tull eller hur fungerar det? Ser att ett topset går lös på ca 658:- SEK och då vill man ju passa på....

~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1

Det pratas en del om Bugaboo-kopior och jag är ganska säker att jag såg en idag. Kromade fäljar, slapp suflett och så tyckte jag det var nåt som kändes "fel" över hela helheten..kunde inte glo allt för mycket när hon gick förbi =/.

~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1
    jean1 skrev 2011-06-15 19:59:05 följande:
    Ni som har handlat barnvagnsprylar i USA, på plats, alltså ej beställt, får man betala tull eller hur fungerar det? Ser att ett topset går lös på ca 658:- SEK och då vill man ju passa på....
    Ingen som vet ?
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1
    imaj skrev 2011-06-16 21:20:51 följande:
    Jean1: Topset är inte det bästa att köpa i USA då hålen på sittdelstoppen inte är på samma ställe som de som köps i Europa. USA vagnarna har de nedre selbanden i mitten av ryggen då de sitter fast i basen och inte i sidorna som de är på eu-vagnarna vilket innebär att man måste sy om sittdelstoppen för att den ska passa.
    Aha, tusen tack för den infon! Toppen bra att veta, då ska jag absolut inte köpa det. Tack och tack.
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1
    imaj skrev 2011-06-16 22:16:16 följande:
    Jean1: Varsågod !
    Angående tullen så brukar man inte behöva betala tull när man själv tar in saker i landet.
    Ok, låter bra .
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1
    Snoppan skrev 2011-10-18 22:44:37 följande:
    Vilket babyskydd är bäst till buggan tycker ni? För och nackdelar?

Vi hade också Maxi Cosi och vi var väldigt nöjda med det. Både som babyskydd och hur smidigt det var på chassit. Vi störde oss inte på solskyddet, det höll mot regn den korta stunden som oftast blir i och ur bilen/affären etc. Var det spöregn är det ju bara att hänga en filt över. Och bara för att vara mer tvärtemot så tyckte jag att vår dotter kunde ha babyskyddet väldigt länge, hon hade fyllt ett år innan vi bytte. Jag tycker Maxi Cosin är väldigt djup och skålad och vår dotter har suttit jätteskönt och aldrig gnällt över att sitta i det. Många vänner som haft andra babyskydd har fått byta till vanlig stol tidigare då deras barn inte suttit bra i de babyskydd de haft.
  • jean1
    J N skrev 2012-01-04 06:57:38 följande:
    Hej allihopa!
    Jag måste fråga , ni som beställt från pramworld. Hur mycket ligger frakten på?
    Jag har maialt dem för prisförslag på en Donkey och frakten på den går på 60 pund.

"Shipping will be £60.00 for the Duo pram"
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21