• jean1

Bugaboo-tråd nr 21

Fröken Småland skrev 2010-10-04 14:38:48 följande:
    Jag tror att det var länge sedan de slutade tillverka fleecen, den sålde inte längre efter att canvastopparna kom. Bugaboo har ju under längre tid skickat med gratis fleecetoppset till alla som köpt ny vagn och nu finns de väl knappast kvar i affärerna alls?
    *minns nu*

Vi fick ju ett svart topset i fleece när vi köpte vagnen och det var ju för att de slutat tillverka dem..

Vi använder den svarta fleecen nu och jag tycker det är supermysigt. Ute eller ej !
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1
    Fröken Småland skrev 2010-10-04 16:22:24 följande:
    Jag personligen är inte förtjust i fleecen annat än för sufflettens passform men om jag hade gillat den så hade jag struntat blankt i vad som är modernt eller omodernt. Det är ungefär det sista i mitt liv som är viktigt Men populariteten - eller snarare bristen på - gör avtryck på begagnatmarknaden, därav min kommentar
    Ingen fara, jag bryr mig inte heller om det är modernt eller ej, jag gillar den och använder den. Fleece/canvvas är väl som alla olika färger man kan ha - en smaksak. Tur det finns många att välja på så det finns en kombo som passar alla !
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1

Vilken upplever ni blir lättast solblekt, canvas eller fleece?

~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1
    CeciliaB skrev 2010-10-14 12:58:54 följande:

Hej alla experter! =)

Jag undrar hur de funkar med vinterhjulen? Behövs dom? Hur svårt är de att köra i snö med de andra? hur mycket mer svårkörd blir vagnen utan svängbara framhjul?

Tack på förhand!

Vagnen blir inte lika lättkörd med vinterhjulen på, på så sätt att den är ju mer "stum" och det går liksom inte att "svikta"vagnen på samma sätt som en vanlig när man ska svänga osv. Däremot kan man ju ha vinterhjulen rörliga så de svänger litegrann men inte 360garder som de små. Vi fick barn i vintras så vi började med vinterhjulen så jag vande mig liksom vid dem först så jag tyckte det gick bra bara man vant sig. Då var det värre att vagnen kändes lite stötig på knöligt underlag tycker jag, än att hjulen inte kunde svänga.

Om snön är packad och underlaget hårt behövs inte vinterhjulen, men så fort det är några centimeter lös/nysnö så håller de små inte riktigt måttet, det fastnar snö i dem osv. Jag rekomenderar starkt vinterhjulen av den orsaken!
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1

Är det någon här som har en Alvi eller Segr åkpåse i sin Bugga Cam, sittdelen?

Hur gamla är era barn isåfall? Skulle vara kul att veta hur länge en sån åkpåse räcker.

Bild är ett plus om ngn har !

~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1
    johnhugo skrev 2010-11-08 21:50:39 följande:
    En fråga, tänkte komplettera med ett annat regnskydd till cameleon. Förstått Tulsas ska passa, men vilken av deras ska man ha till sittdelen. Tack för input!
    Det som är till för sittvagnar . Vi har nyligen köpt det och det sitter superbra!
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1
    lillkorpen skrev 2010-11-17 00:28:45 följande:
    Hej alla! Följt den här tråden ett tag och nu är det äntligen min tur att skriva något, buggan kom på posten idag!

Har en fråga då, givetvis, har ni skötväska hängandes på vagnen, och i så fall hur fäster ni den? Om ni fäster den. Jag har en Cameleon och en skötväska av den äldre modellen, tänkte jag skulle hänga den på styret men då läste jag i manualen att "All belastning på styret har en negativ inverkan på barnvagnens stabilitet.", vågar man hänga den där ändå?

Är så kär i vagnen att jag nästan är orolig för att använda den.  
    Vi har en skötväska från SkipHop och den fäster vi med spännen som finns på väskan. Vår skötväska är alltid ganska fullproppad (har den dock inte på vagnen varje dag) och jag tycker inte det påverkar vagnen alls .
    Känner igen känslan, i början var man väldigt rädd att använda den, men det går över. Även om jag fortfarande är vääääldigt rädd om den, har bättre förståelse för sambon nu som är vääääldigt rädd om sin bil .
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • jean1

Är det någon som vet när de nya färgerna släpps och kanske även vilka färger det blir?

Och av de "gamla", vilken ska man satsa på om man vill göra vagnen vårfräsch i sommar, jag har beslutsångest :). Har grå bas och är sugen på rosa eller offwhite...

~ Tyra Lykke 091224 ~
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21