Gosemysan skrev 2010-08-03 10:51:30 följande:
Är det nån som har vinterhjulen till cameleon? Funkar de bra i slask och snö? Hur blir vagnen att köra med dem på?
Vi hade vinterhjulen på från jan- mars/april (minns inte exakt) och jag tyckte de var överlägsna! Vi "invigde" ju vår vagn då i januari nå vi tog premiärturen så vi började köra med vinterhjulen och hade inte hunnit vänja oss vid småhjulen - kanske därför jag tyckte det kändes så smidigt. Vi hade mycket snö här, över 1 m, och gatorna var inte alltid plogade när vi skulle ut och gå och de tog sig fram i nysnön utan problem. Sedan är det ju som någon skrev att visst känns det att man kör i snö, men med vilken vagn gör det inte det? Vinterhjulen går ju att ha lite svängbara de med, även om jag personligen inte trivdes så bra med det. Om Buggan har ett minus för terrängkörning, så vägs det ofta upp av att vagnen är så pass lätt och smidigså det går bra att tex "hjälplyfta" lite i handtaget när man kör i snö eller på grövre sten.
Det som jag dock upplevde som lite jobbigt i vintras när man körde runt på en nyfödd mini på 3 kg var att vagnen är lite stötig om väglaget inte är helt jämt, och det är det ju sällan vintertid. Beroende på var man bor då såklart. Kändes som om jag skulle ge dottern hjärnskakning ibland så då fick man gå väldigt sakta istället

.
men som svar på din fråga (blev långt inlägg!), så ja, vinterhjulen är bra i slask och snö tycker jag.