• MiaEd

Bugaboo-tråd nr 21

Hej allihop!

Jag har precis köpt en Bugaboo Frog begagnad och jag undrar om man kan köpa tillbehör till dom andra vagnarna och använda på frogen? Frogen säljs ju tydligen inte längre i Sverige.. 

• MiaEd
    Sjukhus Mamman skrev 2010-07-03 17:47:15 följande:
    jo man kan köpa reservdelar till frog, är det klädsel så kan du köpa det hos kidzshop.se men tror att du får ringa/maila dom för det. om du vill ha suflett så kan du ju köpa suflettfästen till cameleon så kan du ha cameleon suflett på frogen.
    Fram/bak/vinter-hjul, hugghållare och parasoll passar alla bugaboo vagnar 
    Har sett att många syr själva, sufletter osv.. Är det svårt? Alla åkpåsar borde väl funka i den?
  • MiaEd
    Princepesa skrev 2010-07-05 12:03:25 följande:
    Är 1000 kr ett bra pris för en Frog? Den är lite sliten och fläckig, men jag tror inte det är värre än att det går att fixa.
    Dessutom ingår det ett topset i denim.... 
    Jag köpte min frog för 2500.. då var liggdelen oanvänd så jag tycker du har fått ett jättebra pris!
  • MiaEd

Jag har en fråga.. Jag har köpt en frog och jag tycker innertyget är hemskt fult.. Någon här som har nåt tips på hur jag enklast byter ut det?

• MiaEd
    AnPa skrev 2010-07-14 11:27:39 följande:
    Menar du innertyget i sufletten? Min kompis har en frog och hon har cameleon-sufletter på sin vagn Glad
    Ahh okej, sitter dom lika bra som frogsufletter? Men jag har ju samma fula innertyg i liggkorgen också :P 
  • MiaEd
    Asereht skrev 2010-07-14 18:18:21 följande:
    Såg en smart grej på en bild. Någon hade sytt som ett litet spjälskydd i fint tyg som var satt runtom i hela liggdelen. Smart, snyggt och döljer det quiltade i lggdelen på froggen dessutom är det enkelt att ta bort.

Annars vore det ju rätt enkelt att sy dit ett tyg runt om för hand. Om man bara syr försiktigt och bara i innertyget är det ju lätt att ta bort sen om man skulle vilja det.
    Riktigt smart! Har du någon aning om vad man borde välja för typ av tyg när man ska sy till vagn eller kan man ta vad som helst nästan?
  • MiaEd

Hur tvättar jag klädseln till sittdelen på min frog? Köpt den beggad nyligen o känns inte fräscht att använda den utan o tvätta den innan..

• MiaEd
    mamma på vift skrev 2010-07-22 10:52:54 följande:
    30 grader,
    inget sköljmedel,
    ta ur träplattan och skumgummit i sitsen innan du tvättar den
    Tack :) den åker in i maskin på en gång.. 

Var det du som var duktig på att sy sufletter och dynor? 
  • MiaEd
    Caeruleus skrev 2010-07-26 10:53:04 följande:
    Kolla länken i TS

Får man fråga här i tråden om någon vill göra ett byte...eller strider det mot FLs regler?
    Jag tror det strider mot reglerna.. 
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21