• MiaEd

Bugaboo-tråd nr 21

jean1 skrev 2010-09-08 22:13:51 följande:
    Vi fick "punka" på vårt ena skumhjul i somras. Det var plötsligt bara helt mjukt, ingen skada syntes men inget skum kom ut heller. Skumt . Vi fick ett nytt utan problem iaf!
    Haha det var skum över hela hjulet och värsta spåret efter mig.. så nog vill jag påstå att det var ett skumhjul.. och trasigt är det :-P

Synd att det inte finns några kvitton eller något, får se till att spara på nya :) 
  • MiaEd

Var inne på Bonti idag och köpte ett nytt precis likadant hjul som jag har kvar helt för 400kronor.. Blev inte klok på vad det var för hjul, dom kallar dom för Bugaboolufthjul fast det kom skum ur mitt ena :P det svär jag på..

Eftersom att vi räknar med att köra vagnen ett bra tag till så känns det bättre att investera i helt nya hjul :) Men tack ändå för tipset om tradera! 

• MiaEd
    Snoppan skrev 2010-09-09 12:30:08 följande:
    Ska man köpa vinterhjul till camen?
    Ja det tycker jag :)
  • MiaEd
    Katjan skrev 2010-09-09 18:16:31 följande:
    Är det någon som vet hur många kg ett barn får väga i liggdelen till cameleon?
    17 kg =)

Var inne på Bonti idag, behövde bara köpa ett nytt hjul =)

• MiaEd
    Katjan skrev 2010-09-09 19:01:14 följande:
    Hmm klarar liggdelen oxå av 17 kg, går inte plattan i vagnen sönder då?  Är det inte själva sittdelen som klarar av 17kg?
    Jaha liggdelen, såg inte den biten, sorry.. Jag har faktiskt ingen aning..
  • MiaEd
    Duefigli skrev 2010-09-09 20:51:27 följande:
    Angående ligg- och sittdel - när bytte ni till sittdelen?

Har förstått att det är mer okej att byta tidigt när man har en ergonomisk sits, men hur tidigt är okej? Är fyra månader rimligt? Har en liten som börjar tröttna på att ligga ner när han är vaken i vagnen. 

Byt när din bebis känns tillräckligt stadig.. Typ när bebisen sitter själv eller när bebisen blir 6 månader! Det är vad alla som tillverkar vagnar rekomenderar, men sen är det ju alltid upp till folk att göra som dom vill =)

Min dotter är 5 månader, har suttit i 2-3 veckor men fick sittdel först för en vecka sen.. 
  • MiaEd
    tilde72 skrev 2010-09-09 21:42:57 följande:
    Ni med Bugga Cameleon; till vilken ålder har ni kunnat använda vagnen? Min tjej är nu 8 månader och väldigt lång redan och tänker att nu när vi använder sittdelen så kommer hennes ben att sticka  utanför tillslut! Det redan om ett tag tror jag.
    Jag ställde precis samma fråga i butik idag.. Hon sa att de flesta kan ha upp till 2,5 år men det är olika, vissa barn är ju mycket längre än andra.. Men om hon växer ur den så kan man ju dra upp ryggstödet på nya Bee..
  • MiaEd
    tilde72 skrev 2010-09-09 21:49:09 följande:
    MiaEd
    Låter intressant.
    Nya Bee, är det en annan vagn från Buggan?
    Bugaboo Bee heter den, den senaste versionen av den :) Kan inte så mycket om Bee varianterna tyvärr, men finns säkert andra här inne som gör..

Jag själv kör frog.. 
  • MiaEd

Karo Lina: det skulle komma in fler till Bonti iaf! Till dom kan du nog ringa och beställa tom..

• MiaEd

Babyproffsen hos oss har inte haft limited edition vagnarna..

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21