• MiaEd

Bugaboo-tråd nr 21

modestyclara skrev 2010-08-12 20:17:35 följande:
    jag körde camram och camliggdel på frog just av den anledningen...men på sittdel är det bättre med originalram tycker jag... jag kör bara camsuffletter
    Det är det jag har tänkt också, men köpte vagnen nyligen och tycker det känns onödigt att köpa en ny liggdel nu :P då köper jag hellre nya camsufletter eftersom att sittdelen inte har något av fodret :P
  • MiaEd
    bananna skrev 2010-08-13 22:33:48 följande:
    Ser att det diskuteras suflettbågar och -spännen. Hur är det nu: Om man har en frog, räcker det att byta spännena till cameleons för att cameleonsufletten ska sitta snyggt, utan måste man byta även bågarna?
    Räcker med att byta fästena!
  • MiaEd

På min frog funkar Easy Rides ståbräda jättebra.l.

• MiaEd
    Asereht skrev 2010-08-19 22:17:35 följande:
    Gör den, vad bra för jag funderar på att köpa en sån.
    Änsålänge så har jag bara kört med liggdelen men det funkar superB och butikssäljaren sa att han kommer få mer plats när det blir sittdel :) Blir tydligen alltid lite tight när man har liggdel och ståbräda.. 

Jag provade den som är tänkt att vara på Buggans vagnar, men då anser jag att Easy Rides är bättre.. Men det är en smaksak, gå till en butik och prova olika :) 
  • MiaEd
    Asereht skrev 2010-08-20 12:39:55 följande:
    Jag har testat den men bara på vår happy, tänkte att jag skulle åka förbi vid tillfälle och testa med froggen med. Enda orsaken till att vi inte köpte den var för att vi ville vete om den passade på froggen också innan vi bestämde oss.

Har du den med ihopgående armar (där fästena sitter) eller raka? Funderar på den med ihopgående då man kan ha den på sulky också om det skulle behövas. Easy ridern var smidigast att ta av och sätta på av dem jag kollade på i butiken. Det är ju bra om man bara kan haka av den och slänga in den under vagnen när den inte används.
    Vi har den med ihopgående :) 
  • MiaEd
    Helene OSV skrev 2010-08-20 23:40:08 följande:
    Å herregud!!
    Vad tusan ska det vara bra för?? Skulle ALDRIG få för mig att täcka över bäbisen när jag ammar! Så enormt onödigt!
    Håller med, vill jag dölja tutten kan jag lägga dit något annat, något mindre avancerat
  • MiaEd
    MiniM3 skrev 2010-08-23 15:40:25 följande:
    Ja det ska finnas en mail till en svensk tjej så man kan skriva på svenska men kan tyvärr inte den :(
    Ja och man får ju inte gå i trappor med vagnen egentligen ..
    Har du gjort det med barn i vagnen?
    Hon skriver ju att hon har haft den på barnvagnsrampen i trappor, det är INTE att studsa den i trappor väl?
  • MiaEd
    MiniM3 skrev 2010-08-30 12:55:11 följande:
    men det är inte fästena du ska ändra utan bågarna :)
    cam o frog har samma bågar, man ska väl byta fästena?
  • MiaEd

Nu har vi bytt till sittdel på frogen.. Dock kan vi då inte använda åkpåsen vi har längre då det är en från när jag var liten som inte har några hål för en sele.. 

Någon som har tips på en bra åkpåse som passar i buggan som inte är lika dyr som bugaboos egna? 

• MiaEd

Det blev en röd Paul Frank åkpåse.. Och så ny svart suffla (cam suffla) dock.. Var inne på OffWhite först, men till slut så gav sambon med sig Inte bara fick vi åkpåsen och sufflan... Utan även deras vita skinnskötväska och sprillans nya vinterhjul!! Nu är mammaMia glaaad.. Dock så vill jag tvätta den gamla sufflan, hur tvättar man frog sufflor, någon som vet?

Vi fick dessutom med ett svart liggdelslock till cam som vi verkligen inte behöver.. Tänkte lägga ut på blocket/tradera.. Hur mycket är det värt ungefär? Vi har inte ens packat upp det ur kartongen än..

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21