• MiaEd

Bugaboo-tråd nr 21

Caeruleus skrev 2010-08-04 09:12:40 följande:
    Någon här som har sytt en suflett och vill vara vänlig att bidra med ett mönster?
    mönster till att sy sufletter brukar finnas på tradera för en 100ing ungefär..
  • MiaEd
    greeneyes skrev 2010-08-04 18:58:23 följande:

Det är den här, alltså axelbandets spänne. Ser precis ut på samma sätt, dock har jag lånat bilden från en blocket-annons... Och axelbanden är ju fast sydda i själva sittdelen

Tror ni att det sänker priset mycket om jag struntar i att byta den och försöker sälja ändå?
    På frogen jag köpte fattades ena delen till spännet, dock en av dom som hänger på ramen.. Men jag fick ner priset 500 SEK från säljaren.. Var idag inne på Bonti i Norrtull och beställde en ny sådan och dom trodde det kostade ca 59 kronor för den delen, men det var säljarens gissning bara och hon trodde det skulle ta max 8 veckor om dom inte hade den inne och måste beställa..
  • MiaEd
    greeneyes skrev 2010-08-04 19:33:33 följande:
    Jag ringde faktiskt till just Bonti idag och frågade, men de hade tyvärr ingen aning.. konstigt
    Tycker också det var konstigt, när vi ringde bad dom oss komma in med vagnen o idag åkte vi dit o dom skulle fixa det...
  • MiaEd
    greeneyes skrev 2010-08-04 20:39:33 följande:
    Konstigt... Kanske ska prova att ringa imorgon igen då.. Pratade med barnbutiken också, hon sa att jag skulle maila in en bild så skulle de kolla. Tydligen så är det olika på olika årsmodeller etc..
    Jag trodde inte Bugaboo hade "årsmodeller" utan bara år som vagnen var tillverkad.. Annars kan du säkert beställa ett helt nytt 5-punktsbälte och byta ut allt och då höja priset på din vagn ist

• MiaEd
    greeneyes skrev 2010-08-04 21:13:27 följande:
    Ja jag menade tillverkningsår när jag skrev årsmodell.. samma lika

Nej ,det går inte att köpa bara nytt bälte eftersom det ju är fastsytt vid axlarna på själva sittdelen...
    Ah, attsingen. Men ta med vagnen till en butik o fråga vad man kan göra?
  • MiaEd
    LR75 skrev 2010-08-06 20:22:12 följande:
    ingen som vet om nyansen på sittdynan är svart eller om den går åt det gråa hållet?
    finns det ingen butik du kan gå in i och kika??
  • MiaEd
    lilyanna skrev 2010-08-06 21:05:09 följande:
    Sådär ja, nu är vagnen hämtad och ihopmonterad med...var lite pyssel o få ditt sittdelsbasen men det gick till slut!

Jag är såå nöjd iaf men maken är inte alls förtjust o säger att han kommer att vägra köra den till o med.
    Nåja, huvudsaken är att jag och sonen är nöjda eftersom det är vi som använder vagnen.
    Nu blir det till att skaffa ny suflett alt helt nytt topset då sufllan är lite solblekt plus att jag inte gärna vill ha fleece. Hoppas man kan hitta något till ett bra pris med
    Så sa min gubbe med, sen provkörde han den.. Han säger att det är den fulaste vagnen han någonsin sett, fast nu fattar han varför alla har en ;)

Ge gubben lite tid 
  • MiaEd

Offwhite... Finns det både åkpåse och suffla i den färgen?

• MiaEd

Ska regnskyddet passa både sitt- och liggdel?

• MiaEd
    bananna skrev 2010-08-08 13:17:39 följande:
    Är det någon här som vet om man kan ha Cameleon toppsetet på en Bugaboo Frog? Det är framförallt själva sittdelen jag undrar över, om den passar lika bra eller åtminstone nästan lika bra på en Frog-ram? Eller kan man köpa en sittdel till Frog någonstans tro?
    Sittdel till Frog vet jag finns på www.bonti.se 
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21