• MiaEd

Bugaboo-tråd nr 21

Armani skrev 2010-07-29 09:56:41 följande:

Jag har kontaktat en hel drös med säljare på blocket men det verkar som att vagnarna går åt som smör, dessutom är det många som kör med fula tricks har jag märkt, dvs lägger ut vagnen billigt och sen när man är snabb med att ringa/mejla så säger dom att dom fått in ett högre bud som man då ska bjuda över men ändå ligger annonserna kvar en tid Obestämd Men jag känner mig nöjd hittills, och det är väl huvudsaken Hoppas att jag blir lika nöjd när vagnen anländer oxå
    Jaha, det råkade inte jag ut för.. Jag prutade ner 400, från 2900 :)
  • MiaEd

Är det någon mer än jag som använder ståbräda? För jag tycker det blir omöjligt att använda skötväska då..Än sålänge haqr jag inte kommit på någon praktisk lösning att förvara och ha med skötartiklar på, så jag har haft en handväska = ont i axlar och rygg... Något tips?

• MiaEd
    Honey1982 skrev 2010-07-31 07:29:44 följande:
    Ni som använder ståbräda - hur gamla är syskonen och hur länge kan ståbrädan användas?
    Lillasyster är 3 månader och storebror 3 år och 3 månader.. Det beror på vilken ståbräda man köper, den vi köpte kan användas upp till 20 kg..
  • MiaEd
    Caeruleus skrev 2010-07-31 18:29:16 följande:
    Angående ståbräda vs syskonvagn. Jag har 2år 3månader mellan mina killar. I början så hade jag ståbräda till och från dagmamman men nu för tiden går han. Däremot saknar jag dubbelvagn något enormt när jag har båda pojkarna hemma hela dagen. Tim sover nämligen fortfarande på dagen och det är jättesvårt att hitta på något skoj, tex gå till en park, utan dubbelvagn. Antingen måste jag gå hem när han leker som bäst och då blir han jätteledsen eller så väntar jag tills han är trött och då blir det jätteknöligt att ta sig hem.

Gick in till Bonti idag och frågade om skenorna och att liggdelen inte kan stå plant och det skall tydligen vara så.

Kändes verkligen härligt att köra vagnen idag. Kom även på att en av mina handväskor passar riktigt bra som skötväska. Det enda som var lite tråkigt var att Robin inte gillar att ligga ner om han är pigg. Då vill han bli buren och gallskriker om jag inte lyfter upp honom . Funderar på att testa sittdelen och se om han gillar det bättre. Tycker egentligen att han är för liten för det (snart 4 mån) men å andra sidan blir det ju inte mindre stimulans än om jag går och bär på honom.
    Har du prövat att lägga en liten kudde i liggdelen så barnet kommer upp lite och kan se mer? Det gör jag när lilltjejen (snart 4 månader) blir rastlös.. Samt så varierar jag mellan olika leksaker på bågen.. 
  • MiaEd
    Caeruleus skrev 2010-07-31 19:54:10 följande:
    Har provat i den gamla vagnen men inte i Cam än...ska testa. Tyvärr är han måttligt intresserad av vagnleksakerna jag erbjuder. Han vill helst att man skall bära och prata med honom.

Storebror älskade att åka i vagn, sitta i sittern och pilla med leksakerna han fick. Robin är totala motsatsen och vill att man skall busa med honom heeela tiden. Vi börjar så smått att bli lite slutkörda och måste få till en ändring. Tyvärr så är våra försök verkningslösa hittills Inte ens selen gillar han. Jag kan tänka mig att han blir nöjd om han får sitta upp och titta framåt....men det vill inte jag förräns om ett par månader minst.
    Så var min äldsta.. Han var hemsk att försöka ha i vagn.. Men jag la amningskudden i huvudändan i vagnen så han kunde sitta upp i den och titta ut lite och se mig, det gick OKEJ. Ryggen blir ju helt skev om man ska bära och kånka heela tiden..

Sittdel bytte jag till när han var 5 månader, då hade jag en First Wheels City Elite och deras sittdel påminner väldigt mycket om Buggans sittdel.. Och det kändes lite för tidigt men som sagt, det var olidligt med liggdelen..

Men försök en stund till, det är fortfarande en liten baby med mjuk rygg :) det är iallafall mitt råd.. 
  • MiaEd
    lilyanna skrev 2010-08-01 10:13:16 följande:
    Ja, det tänker jag nog göra
    Hoppas det är en ärlig säljare, betalar du i förskott?
  • MiaEd
    lilyanna skrev 2010-08-01 11:18:51 följande:
    Det hoppas jag med. Vi har inte kommit överens om hur det ska betalas ännu inte om det slutliga priset heller än, har precis försökt få tag i säljaren utan resultat.
    Borde ju gå att skicka mot postförskott, så att du betalar när du hämtar vagnen hos posten eller hur den nu skickas..
  • MiaEd
    lilyanna skrev 2010-08-02 16:06:14 följande:
    vad är det för skillnad på den gamla ståbrädan och den nya då? Jag måste ju ha ståbräda till min nämligen men letar ju helst begagnat o då är det väl den gamla som är lättast att få tag i.
    TIll min frog funkar Easy Rides ståbräda jättebra, och den är billigare än den som är "till för" Bugaboo
    Vår lilla godis skrev 2010-08-02 16:07:11 följande:
    Jag förstår inte varför folk verkar tycka att buggan är så dyr, det hör man ju ofta. Men den är ju knappt dyrare än andra vagnar...
    Jag tror att andra vagnar har stigit i pris  långsamt.. medans buggan alltid kostat samma
  • MiaEd
    Snoppan skrev 2010-08-02 21:30:34 följande:
    Vilka websidor kan man köpa en ny varukorg? :)
    www.bonti.se det är den enda jag har koll på.. men finns säkert fler 
  • MiaEd
    Rosa Bubbelgum skrev 2010-08-03 21:22:26 följande:
    Idag när min 8 månaders satt upp i sin cam så välte den framåt så han fick vagnen över sig och huvudet rätt ner i gräset som tur är blev han bara rädd. Har detta hänt någon annan?
    Kan tillägga att jag hade ingen skötväska hängande på styret och bumpern var inte ditsatt. 
    FY vad läskigt. Vilken tur att lillkillen inte gjorde sig illa <3
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21