Inlägg från: Miniigirl |Visa alla inlägg
  • Miniigirl

Bugaboo-tråd nr 21

Hej!
    Hoppas ni kan hjälpa mig:)

Vi har en 1åring och en 3 åring som vi för tillvället har en P&T sport till, men eftersom stora killen inte åker vagn vid så många tillfällen längre så hade vi tänkt oss att byta ut den mot en enkelvagn och har tittat endel på bugaboos vagnar
    Nu till mina frågor:

Vad är det för mått på vagnarna, ihopfällda och uppfällda?

Hur länge kan ett barn sitta i den? Blir den kanske för trång för en 2åring?

och tillslut, vilken ska man välja? läste faq men
     kände att jag gärna hör andra åsikter oxå:)

• Miniigirl
    Miniigirl skrev 2010-09-22 14:19:11 följande:
    Hej!
    Hoppas ni kan hjälpa mig:)

Vi har en 1åring och en 3 åring som vi för tillvället har en P&T sport till, men eftersom stora killen inte åker vagn vid så många tillfällen längre så hade vi tänkt oss att byta ut den mot en enkelvagn och har tittat endel på bugaboos vagnar
    Nu till mina frågor:

Vad är det för mått på vagnarna, ihopfällda och uppfällda?

Hur länge kan ett barn sitta i den? Blir den kanske för trång för en 2åring?

och tillslut, vilken ska man välja? läste faq men
     kände att jag gärna hör andra åsikter oxå:)
    Ingen som skulle kunna hjälpa mig lite?:)
  • Miniigirl

Hur stora barn får plats i en frog eller gecko?

• Miniigirl

Okej, tack för alla svar!
    Min 3½åring sitter ju inte i vagn längre, händer någon gång ibland bara, men tänkte skaffa oss en ståbräda till honom istället! Han är ju strax över 90cm(skulle jag tro) så då vet jag att han skulel få plats iallfall, om det behövs!
    Och lillebror lär ju få blats ett ag till!

Men, är det dumt att satsa på en sådan vagn till en 1½åring?
    Är det bättre att köpa en sulky?

• Miniigirl
    bohusbebis skrev 2010-09-23 16:09:58 följande:
    Det borde finnas "terränghjul" till Bee+:en. Tycker den är helt suverän i sitsen/modellen i stort, men kan tycka att de små hjulen är en begränsning för hela vagnen... (både vår 5-åring och vår 2-åring sitter bra i Bee+)

En bee vill jag inte ha! Vi bor ute på landet oh har endast grusvägar runtom oss, så det känns inte som något alternativ. Sen gillar jag inte den modellen lika mycket som jag gillar dom andra:)

Så, för mig får det bli antignen någon av dom andra bugaboo modellerna, annars så får det bli en typ en brio race eller något liknande! Fast, jag skulle gärna velat kunna ha barnet vänt mit mig u!

• Miniigirl

Nu behöver jag lite hjälp här!

Har varit helt inställd på att köpa en cameleon åt min lillgrabb. Men nu börjar jag känna mig lite halvt tveksam!
    Jag är ju helt kär i denna vagn, men är det onödigt att köpa en sådan till en 1½åring? Kommer han växa ur den snart?
    Han är ju inte så jättestor, ca 75-76cm nu, men blir ändå lite smått osäker!

Hjälp mig!!! :S :P

• Miniigirl
    Fröken Småland skrev 2010-09-27 21:37:17 följande:
    Jag tycker att den är lagom upp till tre-årsåldern eller ca 95 cm. Men den funkar ett tag till efter det
    Åh, tack...precis det svaret jag hoppades på:D
    Våran 3åring är ca 90cm, och lillebror verkar ju gå efter hans längdkurva, så isåfall kan han ju sitta där ett tag till:D
    Nu känner jag mig sådär supersugen på en sådan vagn igen:D

Tack för svaret:)
  • Miniigirl

HAr en fråga angående chassit.
    HAr ju läst endel om att dom kan glida. Gäller det ett chassi från 09?
    Är det bättre att köpa ett från 07 om man ska köpa begagnad vagn?

hoppas någon vill svara:D

• Miniigirl
    straw2008 skrev 2010-09-30 22:37:38 följande:
    De med vita clips på sidorna kan glida men inte de senare och inte om man behandlar vagnen korrekt. De gamla som är glidfria har ett mkt fulare chassi o är vagnen från 2007 är den snart 4 år gammal o jag skulle aldrig köpa en gammal version om det finns en ny. Skummet på handtaget blir så himla äckligt efter ett tag åxå.... Skulle lätt köpa det nya så himla mkt finare :0)
    Okej, tack för svaret:)
    Hur ser den ut om den inte har vita clips på sidorna då?
    Är det sådant man kan se på en bild, eller måste man ha vagnen framför sig för att se skillnad?

hur många olika modeller på chassi finns det? och i vilka årsmodeller kom dom nya chassina?

Hoppas någon vet:D
  • Miniigirl
    straw2008 skrev 2010-10-01 09:08:53 följande:
    Du ser på en gång om den har klips eller vingmuttrar på sidorna..
    Okej, tack!
    Det finsn alltså bara 2 chassin?
    Isfåfall är det den med clips, för vingmuttrar är det då inte!

Usch, så svårt det blev då!!!

äckligt gummi är jag inte så rädd för faktiskt, har haft en vagn från 07 nu, och den har varit fräsch ändå, man kan ju göra något åt det, värre med en vagn som kanske man kommer störa sig på om den nu skulle börja glida.
    Kanske bättre att satsa på en fårn 07 då, då får man ju med lte fler tillbehör i samma pris oxå:D
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21