Inlägg från: Miniigirl |Visa alla inlägg
  • Miniigirl

Bugaboo-tråd nr 21

Åh jag har beslutsångest!!!
    Gillar verkligen inte färgen på frogen ju...
    Men känns ju som att det drar iväg i pris om jag ska fixa nya basdelar...!
    Fattas ju swivelhjulen(eller hur det nu stavas:-P) och liggdel till vagnen oxå...
    plötsligt känns det inte som lika bra "klipp" längre!!

Har nog blivit lite snål av mig när jag vet att jag för några måander sedan köpte en cameleon för 2000kr med typ alla tillbehör till:-S
    Och jag som igentligen inte var sådär jätteförtjust i den, eller jo...det är just dendär biten att man måste plocka isär vagnen i 2 delar för att fälla ihop den...fast det verkar man behöva med alla vagnar som har ergonomiska sittdelar eller?

• Miniigirl

men oj, varför har ni flera klarblåa basar var för?!:-P
    Dom är verkligen jättesnygga...vet att jag såg en på blocket förut, vart helt kär men eftersom ajg redan hade sålt min cameleon då så kunde jag ju itne köpa den:-S

• Miniigirl
    annat82 skrev 2011-01-21 21:40:10 följande:
    Kan man ha för många?

Lite svårare utan vagn, så jag var ju glad att jag fick en med vagnen
    Tydligen inte
    Somsagt, den är ju himla fin...

hur svåra är dom att få tag på? jag menar, finns dom på blocket emellanåt eller? funderar på om ajg skulle satsa på dendär frogen, stå ut med färgen tills den komemr upp en sådandär fin blå(har precis suttit och kikat i bildtråden och blivit förälskad och glömt bort dom grejer jag inte gillade med buggan)

om man ska ha camens sufeltt på en frog, måste man ha camens bågar då? hur ser det ut annars om man har frogens bågar till camens suflett, ser det illa ut, eller passar det lika bra som camens basdelar passar på frogen?
  • Miniigirl
    annat82 skrev 2011-01-21 21:58:22 följande:
    Har sett en omgång på blocket med den klarblå, men det var ett tag sedan så har ingen aning.

För att ha camens suflett är jag ganska säker på att det är suflettfästena du måste byta. Har jag fel så rätta mig.
    Och på Geckon man måste byta bågarna. Suflettfästen kostar inte särskilt mycket

Det enda jag inte gillar med camen är att dela den innan den fälls Har inte hittat nåt annat jag inte gillar, så jag tror inte det finns
    Ja, det är nog fästena jag menar då:-P Har bara läst om det tigare, och vet att det var något som behövde bytas...
    Jag gillade inte att ha ståbrädan på buggan heller...menmen, nu har jag en annna ståbräda som ajg tror kommer vara bättre
  • Miniigirl

Kan man ha cameleons swivelhjul på frogen? det är samma eller?

Sen undrar jag hur handtaget är på frogen, är det högt eller lågt? tänkte eftersom det inte är höj och sänkbart

nu blir det mycket frågor...men måste ju veta typ allt innan ajg köper vagnen ju:-P

Jo, en sak till...märks det mycket att frogen är mindre än cam? Tänkte för min son är ju 1½år...han satt superbra i camen, vill ju inte att det ska bli för trångt, märks det stor skillnad domdär centrimtrarna?

• Miniigirl
    Asereht skrev 2011-01-21 22:42:11 följande:
    Frog är fem cm kortare i ramen längdmässigt annars är det samma mått, handtaget är i medelhöjd tycker jag. Varken för högt eller lågt för mig som är 170 cm lång.

Man kan ha cameleons hjul på Frog.
    Tack för svar!
  • Miniigirl

USch, allt låter så bra
    Men igentligen vill jag ju ha en vagn man kan fälla ihop i en del. Tyckte det var så störigt att behöva plocka isär bugaboon ju:-S
    Men, det kanske är en vanesak vara?!
    Vi har ju alltid vagnen i bilen eftersom vi bor på landet, så det blir ju mycket ut och in i bilen för vagnen

• Miniigirl

Sjukhusmamman: Jo,det har jag.men tycker bee+ är snyggare i såfall,har lite svårt för båda egentligen men isåfall gillar jag den bättre. Men då blir ju priset ett annat. Sen vet jag inte hur den funkar att köra i snö osv. Jag gillar att man kan byta till vinterhjul på frog. Men gillar somsagt inte att behöva dela den när man ska fälla ihop.det är synd det inte finna någon återförsäljare av bugaboo här,så man kunde känna och klämma lite på en bee,har ju lixom bara sett den på håll. Kanske skulle man gilla den bättre isåfall

• Miniigirl

Rödtott: Vi har en som vi aldrig använt,fick med den när vi köpte vagnen men tyckte den bara var stor och klumpig! Men eftersom vi har gjort oss av med den andra använde jag bugabooväskan igår,älskar den numer:D tur jag inte fått den såld,för nu är det den vi kommer använda:D

• Miniigirl
    Sjukhus Mamman skrev 2011-01-22 10:19:47 följande:
    Minii, vart bor ni? Här har been funkat helt ok hela vintern. Ingen vagn är kul dom värsta snödagarna. Jag har kört EL SC värsta dagarna men vete tusan om de vart bättre. Jag har aldrig haft vintern hjul på cam eller gecko men vet att de finns endel här inne som inte gillar de. Synd att du inte kan testa been oxå för den är bra smidig om man ska ha en "in å ut ur bilen vagn" men du kommer säkert vänja dig med två delat!!
    Vi bor utanför Nyköping.
    Nej, vi har en emmaljunga scooter just nu som tillfällig vagn, men tycker den är jättedålig att köra med både nu när det är lite mindre snö men isigt och när det är mycket snö. Varken jag eller sonen verkar gilla den speciellt:-S Börjar känna att jag måste skaffa oss en vagn vi trivs med snart! Han börjar ju bli stor och vill ju kanske inte åka vagn sådär superlänge till ju...vill ju hinna använda våran "drömvagn" så lbnge det går:-P Ja, om det nu finns någon drömvagn för oss:-S
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21