Inlägg från: Miniigirl |Visa alla inlägg
  • Miniigirl

Bugaboo-tråd nr 21

BeeWee skrev 2010-10-21 11:32:52 följande:
    Svårt att säga. Personligen tycker jag att den väskan är ohemult dyr i affär. Så vad som skulle vara ett bra begagnatpris (kanske halva priset?) är nog ändå omotiverat dyrt enligt mig.
    Vad kostar den ny?
    Jag har ju kollat lite vad andra satt ut sina för, men tycker själv att det är ganska dyrt, och när dessutom denhär är något trasig så känns det ju som att den sjunker ännu mer i värde. Men å andra sidan vill man ju gänra få lite för den:-P
    Men, jag  tycker det är jättesvårt! Jag skulle önska att vi båda skulle känna att vi gjort en bra affär, men när jag dessutom kanske måste skicka den på posten blir det ju en utgift för mig oxå!

svårt svårt
  • Miniigirl

Tack för era svar då kändes mina tankar ganksa "rätt" ändå

• Miniigirl
    Pepper79 skrev 2010-10-25 10:35:42 följande:
    Hej!

Ni har ju alltid svar på mina frågor . Har en Bugaboo Frog och tycker att bugaboos egna regnskydd är väldigt klumpigt. Vad finns det för några andra som passar? Vill ju ha ett som blir litet ihoppackat.

Har ett Teutonia liggandes hemma, men det passade ju såklart inte
    Vi har tullsas eller vad det nu heter...passar perfekt tycker jag:)
    Kanske passar brios regnskydd oxå? till typ happy modellen?! tycker det ser väldigt likt ut tullsas iallafall
  • Miniigirl
    Pepper79 skrev 2010-10-25 20:52:43 följande:
    Vilken modell är det som du har? Ser att det finns flera olika.
    Hm, bra fråga...ska kika senare idag då jag har lite mer tid och se om ajg kan klura ut vilken jag har
  • Miniigirl
    Pepper79 skrev 2010-10-25 20:52:43 följande:
    Vilken modell är det som du har? Ser att det finns flera olika.
    Nuså har jag kikat...
    Måste vara denhär jag har:
    http://www.tullsa.se/regnskydd.htm

den svarta 418 singel
  • Miniigirl
    killenkott skrev 2010-10-27 12:54:36 följande:
    NästanTungan ute.Fast med dragkedja på facket,så att inget syns lixom...
    Börjar tvivla på min egen syn nuObestämd.
    Låter som att du beskriver något jag sett, om jag inte mins fel tror jag att jag har sett dom prata om en sådan i Phil&teds tråden, att det var där jag fick se länken...kanske kan du fråga där?

Den hade 1 eller 2 hål för mugg/flaska och sen i mitten var det ett fyrkantigt fack med lock på
  • Miniigirl

Vad är det för skillnad på bee och bee+ ?

• Miniigirl
    Miniigirl skrev 2010-10-27 17:36:19 följande:
    Vad är det för skillnad på bee och bee+ ?
    puffiluff
  • Miniigirl
    Bernie99 skrev 2010-11-05 18:45:05 följande:

Oj! Nu tickar klockan. Vårt chassi går inte att fälla längre och Bontis reparatör sa att det var inget att göra..
    Chassit är 2006:a tror jag, och om 9 dagar ska vi flyga till Berlin!

Alltså måste vi ha tag i nytt chassi tills dess:
    - Är det någon som vet om ngn återförsäljare som har extrachassin i lager?
    - Passar ett nytt chassi? de har inte ändrat måtten ?
    - Det är ingen som har ett chassi över, även ett sånt med "glidande handtag" skulle vara intressant. Vi får kolla blocket men det är inte många som säljer chassin. (Vi bor i Stockholm)

Min sambo fixade vårat chassi med det felet på, var inte så svårt faktiskt, och tror faktiskt nästan att jag skulle fixa det tom
    om det är samma fel som vi hade på vårat, vilket det troligtvis är...så går det att fixa med lite meck. det är troligtvis en liten kil av något slag som gått av på mitten...
  • Miniigirl
    Miniigirl skrev 2010-11-06 11:23:16 följande:
    Min sambo fixade vårat chassi med det felet på, var inte så svårt faktiskt, och tror faktiskt nästan att jag skulle fixa det tom
    om det är samma fel som vi hade på vårat, vilket det troligtvis är...så går det att fixa med lite meck. det är troligtvis en liten kil av något slag som gått av på mitten...
    oj...nu gick det lite för fort!

Skulle ju hinna få med att det man behöver göra är att fixa en ny sådan kil. Sambon fixade av en stor spik som dom kapade och böjde till...
    finns ju säkert något annat bra sätt man kan göra på oxå, men spiken funkade bra:)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21