Inlägg från: Miniigirl |Visa alla inlägg
  • Miniigirl

Bugaboo-tråd nr 21

Swenglish skrev 2010-12-31 15:22:38 följande:
    Tack for svar Miniigirl!

Var satt kilen, kan du beskriva tror du? Sa kan vi se om vi ocksa kan fixa det! Nagon annan som haft samma problem? (vi kan inte falla ihop chassit langre, ena "spaken" vill inte lossna) 
    Den sitter inuti shassit lixom!
    Man måste "borra upp" chassit, alltså borra bort nitarna på stången únder sitsen/liggdelen. Det är 2 nitar, en på varje sida. för er räcker det ju att borra bort niten på den sidan som inte funkar.
    Sen får man dra isär chassit så gott det går på den sidan, kilen sitter lixom mitt i dendär svarta "knuten" eller vad man ska säga. Usch, känns som jag är helt värdelös på att förklara:-P Hänger du med på var jag menar?
    Min sambo tog en tjock spick och bankade till och sen borrade hål i så att den passade, men går ju sägert att göra av annat oxå, smidigaste måste ju vara om man kan såga ur den ur en lagom tjock skiva av något slag, men måste ju vara ett ganska hårt material så det håller!
    Hoppas du hängr med på min usla förklarig
  • Miniigirl

Vart på britax hemsida har du läst det? Har du lust att länka?

• Miniigirl
    Bellbox skrev 2011-01-05 14:30:23 följande:
    Det har jag inte hört innan tror jag... men har du någon länk till fakta/information?
    Har många i släkten som får barn nu så vore bra med mer information just skriftligt på detta så att jag kan tipsa dom
    Du kan läsa om bilstolar och trafiksäkehet på www.ntf.se
  • Miniigirl
    Bellbox skrev 2011-01-05 15:07:55 följande:
    Tråkigt att försäljare är så dåligt insatta då...
    Tycker det är helt sjukt faktiskt!
    Man som fförälder litar ju på att man ska få brahjälp att försäljarna...endel ger ju helt galna råd tom:-S

Man tycker ju att dom borde få sig en utbildning av någotslag, dom "leker" ju faktiskt med våra barns säkerhet när dom babblar på oom saker dom inte vet något om!
  • Miniigirl

Herjazz: Så rätt så rätt...det är även den infon man får när man läser på ntf. Det är skrämmande vilken info man kan få från en babybutik,där man tror man ska få rätt info,..kikade på nyheterna och kunde inte annat än gapa när dom hade med sig en dåld kamera in i en butik!

• Miniigirl
    HugoochVilma skrev 2011-01-11 12:11:33 följande:
    Lite snabb hjälp här! Har precis satt på stäbrädan på bugaboo cam, men hur/var fäster jag den med tillhörande snodd när den inte ska användas??? snodden räcker ju knappast upp till handtaget....
    man fäster snoden i stången som sitter under sitsen/liggdelen....den stången som går över varukkorgen
  • Miniigirl

Är det svårt att få tag på basdelarna(sittdel och varukorg) till en frog? Läste något om det i faq men länken funkade ju inte:S

• Miniigirl
    Sjukhus Mamman skrev 2011-01-21 20:15:15 följande:
    Ja det skulle jag tro att det är då den vagnen inte sålts i sverige på länge. Hett tips är att höra om kidzshop kan ta in!
    Trist!
    kan få köpa en frog för 1500kr med vinterhjul, ståbräda, mugghållare osv...men gillade inte riktigt färgen ju:-S
    Vänjer man sig tror ni? eller blir det jättefel att ha cameleons sittbas? läste att den kan bli lite hängig, stör det mycket?!
  • Miniigirl
    Miniigirl skrev 2011-01-21 20:40:14 följande:
    Trist!
    kan få köpa en frog för 1500kr med vinterhjul, ståbräda, mugghållare osv...men gillade inte riktigt färgen ju:-S
    Vänjer man sig tror ni? eller blir det jättefel att ha cameleons sittbas? läste att den kan bli lite hängig, stör det mycket?!
    glömde skriva...är det ett pris frogarna ofta ligger på? för är det så kan jag lika gärna vänta på att det dyker upp en ny på blocket eller liknande ju...denhär är från 08 eller 09
  • Miniigirl
    Asereht skrev 2011-01-21 20:56:26 följande:
    Jag har bilder i bildtråden på min Frog med cambas. Jag tycker det funkar hur bra som helst.

Man kan köpa klädseldelar till Frog på Bonti, Kidzshop har också haft men jag vet inte om de har längre.

Min erfarenhet är att froggarna brukar ligga på ett medelpris på ca 3000 kr.
    Okej, tack...då ska jag kika in i bildtråden
    ska även kolla bonti...kidzshop funlar ju inte att gå in på:-S

Okej, så då borde det vara ett helt okej pris ändå? för det var ungefär runt 3000kr jag tyckte dom brukar ligga på
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21