Inlägg från: Miniigirl |Visa alla inlägg
  • Miniigirl

Bugaboo-tråd nr 21

Sjukhus Mamman skrev 2011-01-22 12:11:33 följande:
    hur gammal är barnet?
    han är 1½ år.
    Storebror har ju typ precis slutat åka vagn, han är 3½ år, så ett litet tag till kommer han förhoppningsvis åka:-P Fast, han kanske inte vill åka bakåtvänt så länge till, det vet man ju inte. Men just nu vill han det ialalfall, när han vill åka frammåt så kan jag lika gärna köpa en liten sulky eller liknande bara
  • Miniigirl
    Asereht skrev 2011-01-22 12:12:58 följande:
    Vi bor också på landet utanför samma stad! jag använder bara buggan i stan. Här ute kör jag en brio happy.
    nemen jaha!! haha så skoj, åt vilket håll bor du då?
    Vad har du för bugga?
  • Miniigirl
    Sjukhus Mamman skrev 2011-01-22 13:32:26 följande:
    1 1/2 år been den vagnen jag tycker passar bäst faktiskt! mellan 1 1/2 -2 år brukar det vara bra läge att byta till den.
    alla bugaboo vagnar kan man vända sitsen på
    så jag står fast vid min rek. köp en bee finns ju bee plus på blocket med, pruta lite och behåll EL SC eller köp en annan skruttig terräng vagn å ha hemma om ni behöver det
    ja jo...kanske ska åka för att kika på en sådan!  Han är ganska liten i storlek, så att få plats i en frog tror jag ju inte blir några problem. min 3½ åring(oxå ganska liten i storlek) satt jättebra i cameleon vi hade.
    Men ja, been är ju lite smidigare...hur stor blir den ihopfäll? visst kan man fälla ihop den med sitsen på?

Känner mig lite småsugen på en Emmaljunga ozone, men been är ju endel mindre...
  • Miniigirl
    LiTe08 skrev 2011-01-23 20:16:51 följande:
    Hej. Jag har en fråga hur en bugaboo cameleon blir när man sätter dit en ståbräda??
    Blir det välidgt trångt för en 3åring att stå mellan vagn och handtag? Och måste man höja upp handtaget för att syskonet ska få plats på brädan??? Visa gärna bilder=)
    Vill gärna veta vilken ståbräda som passar bäst till en bugga som är uttagen aug 2008.

tack på förhand
    Min son fick lov att stå utanför handtaget, alltså han stod på samma sidan om handtaget som jag gick!
    Vi hade bugaboos egna, provade inte ens någon annan, så kanske är det annorlunda om man haft någon annan bräda, jag vet inte men jag gillade absolut inte att gå med ståbräda på cameleon!
    JAg var tvungen att gå på sidan om vagnen, ståbrädan stack ju lixom ut för långt för att man skulle kunna gå bakm den. antingen fick man gå på sidan, eller jättebredbent:-P
    Kan ju bero på att jag är kort oxå förstås, och hade handtaget längst ner, kanske blir det bättre med plats om man höjer handtaget...men då är ju frågan vart syskonet ska hålla i sig om man har sittdelen vänd mot sig lixom?!
  • Miniigirl

Någon som vet om det finns någon i närheten av Nyköping som säljer bugaboo?
    Typ eskilstuna eller norrköping?
    Eller finns det någon som har en bee som man kan få känna och klämma lite på?!:-P

• Miniigirl
    thisissarah skrev 2011-02-02 22:07:51 följande:
    Har era barn kunnat ha sittdelen tills de är 3 år? Borde inte benen dingla utanför vi den åldern?
    Min son satt väldigt bra i cameleon när han var 3½ år. dock gansak liten för sin ålder
    Men, han kunde sitta under sufeltten utan problem, och benen hade han på "fotstödet". Jag tyckte det såg väldigt skönt och mysigt ut för han

MEN, sen fick jag höra för några dagar sedan att en kompis till mig tyckte att min andra son, som är 1½, såg ut att vara aldeless förs stor för cameleon. Hon tyckte den såg aldeless för liten ut, och att det såg konstigt ut

Men, jag är påväg att köpa en ny cameleon till lillkillen nu ändå. Han trivdes så bra i den vagnen, och jag bara längtar efter att få pyssla med sufletter å allt som hör till med den vagnen
  • Miniigirl
    thisissarah skrev 2011-02-02 22:32:52 följande:
    Det hade varit bra om lillan kunde ha vagnen tills hon är tre år, tänker jag. den är ju himla smidig. Annars har vi en emmaljunga ståendes som man också kan avända utifall men jag vill gärna använda camen så länge det går!
    Jo, jag hade ju en cam bara en kort stund i höstas, men sålde den ju igen för att jag inte gillade den alls...men det var nog mest pga ståbrädan. och nu har ju äldsta börjat dagis och går själv dom gångerna han varit med. Så, nu har jag plötsligt blivit helt galen i camen igen..vill haaa!!
    Så, ska köpa mig en igen tänkte jag...och min son är somsagt 1½ år nu, eller ja...han blir 2 år i maj!
    Folk kanske tycker jag är galen som köper när han är så pass stor ändå:-P Han är ju liak stor som äldsta grabben var vid 2½ år Men, jag hoppas han kan sitta ett tag till iallafall!

Sen beror det nog somsagt mycket på hur man själv tycker att det ser ut!
    Jag tyckte inte det såg för trångt ut för min 3½åring när han satt i vagnen(han älskade förövrigt att sitta i den) Men min kompis tyckte ju att min 1½åring såg aldeless för stor ut för vagnen...så somsagt, det beror nog på hur man ser på saken
    Synd jag itne tog en bild på hur 3½åringen satt i vagnen, isåfall hade jag kunna lagt in den ju
  • Miniigirl
    Tant Pruselius skrev 2011-02-06 18:26:38 följande:
    men hurrenini ! Det finns ju inte svart bas, vad är nu detta?!
    www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon__07...
    Jag tror att den har grå bas dendär...
    jämför liggdelen med sufletten, jag tycker att den ser grå ut, fast väldigt mörk...men bilden var ju inte den bästa!
  • Miniigirl
    Fröken Småland skrev 2011-02-09 10:49:06 följande:
    Här är en bild ifrån en reklamfolder. Måtten kan jag tyvärr inte men när man tar bort hjulen blir den jätteliten

Oj, det är verkligen stor skillnad ¨på hur liten den blir ihopfälld med hjul och utan hjul. Eller så gjorde ajg något fel när jag fällde ihop min cameleon:-S Men min blev inte alls liten och smidig i bagageluckan!
  • Miniigirl
    Fröken Småland skrev 2011-02-09 10:55:39 följande:
    Det beror ju på hur måtten på bagaget är, det behöver inte vara särskilt stort men vagnens bredd måste ju ändå få plats. I en riktigt liten bil kan man ställa det på högkant, det har jag gjort i vår pyttebil. Och så ha sittdelen på sätet i bilen.
    Jo, absolut beror det ju på bilens bagagelucka Men, jag menar mest att min vagn aldrig blev i närheten av sådär liten och smidig som den på bilden, att det alltså att det måste vara väldigt stor skillnad om man har hjulen på eller av.
    Jag har haft måånga vagnar, och cameleon är en av dom största vi haft(ihopfälld alltså) som tagit störst plats i bagageluckan 
  • Miniigirl
    Fröken Småland skrev 2011-02-09 11:29:59 följande:
    Nämen? Kan du fota hur du packar den så kanske vi kan komma med tips?
    Har den tyvärr inte kvar:-S
    Sålde den mycket pga att ja tyckte den var klumpig och bökig att fälla ihop...
    Men, största anledningen var pga att jag inte gillade att gå med den med ståbrädan.
    men nu när vi nästan aldrig har ståbrädan längre tänkte jag satsa på en cameleon snart ändå:-P Gillar den ju sååå mycket annars ju!
    Och köper jag en till så ska jag se om jag lyckas få den att bli bättre ihopfälld, annars vänder jag mig till er
  • Miniigirl

tack för bilderna...spännande å se hur det set ur för er:-P
    Alltså, visst ska vagnen ta större plats med liggdelen? eller tar den mindre plats?
    För, om jag jämför med bilderna fröken småland la in, så tog då våran cameleon med sittdel större plats än sådär!
    Hm, jag måste ha gjort något fel va? Eller, beror det på hur man har sittdelen liggandes på chassit?`
    jag fattar ingenting ja, jag som pysslade och försökte få till det så bra när jag skulle lägga ihop delarna på ett bra sätt:-S

• Miniigirl
    straw2008 skrev 2011-02-09 15:28:28 följande:
    Jag fick inte heller ihop det där med fällningen, var alltid handtaget som blev skitigt o även jag tyckte det var för stort projekt att plocka isär vagnen.  sådär som den är på bilden med borttagna hjul har jag aldrig sett någon fälla, vem orkar plocka isär vagnen så pass?

Därför köpte vi en bee :O) fälls i ett stycke o hamnar aldrig med styret i smutsiga gator.
    har du en bee eller bee+?
    Har du lust att ta en bild så man får se hur den ser ut ihopfälld? Det vore väldigt snällt
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21