Inlägg från: the baby |Visa alla inlägg
  • the baby

Bugaboo-tråd nr 21

Väntar barn i september, och har nu börjat reka barnvagnsmarknaden. Det lutar starkt mot en Bugaboo, men jag har några frågor som jag tänkte ni erfarna skulle kunna svara på.

* Sover era barn bra i sittdelen? Okej, men har ingen aning om vad man får för barn, men jag skulle tycka det var superbra om barnet ville sova i vagnen om man är ute.

* Är det någon som har en MaxiCosi med isofix i bilen? Och dessutom har babyskyddet på vagnen ibland? Förstod det av butiksbiträdet att det kunde bli problem, att om man har adaptern till vagnen på så funkar inte babyskyddet i isofix-basen? Hur funkar det? Sitter adaptern på babyskyddet jämt, eller sätter man på det på vagnen när man vill ha babyskyddet där?

* Förstår ju att vagnen är oslagbar i stan, men funkar den även på grusväg, om man har terrängdäcken på? Är fjädringen dimensionerad för att skumpa runt så, eller klarar den bara asfalt?

Vore supersnällt om någon kunde upplysa mig. {#lang_emotions_smile}

• the baby
    Dumlekolan skrev 2010-09-30 09:09:48 följande:
    Nu har den kommit: vår cam all black!!! Så fin den är och nu är den monterad och försedd med mugghållare och iphonehållaren!!

Jag är en otålig person som också gärna testar om jag kan klara saker  utan bruksanvisningar... och det brukar funka och så även i detta fall så när som på två tunna plastplattor (formbara). Vad är de till? Eftersom allt låg i transportväskan så kan de lika gärna höra till den.
    Bra att du frågade, jag har själv undrat samma sak! Glad Våran all black står också klar att rullas ut, bara bebisen som envist ligger kvar i magen (BF+5 idag....). Men snart så!
    BF 25/9-2010
  • the baby
    Fröken Småland skrev 2010-12-23 12:48:32 följande:
    Nu måste jag ge mig in i diskussionen. Först och främst vill jag klargöra att jag inte har något alls att göra med annonserna som diskuteras, dvs jag har ingen aning om de är seriösa eller inte. Däremot vill jag säga att jag vid flera tillfällen haft både två och tre buggor här hemma och det kan man ju diskutera hur normalt det är. Men det är fullt möjligt och jag har aldrig idkat några skumma affärer.

God jul!
    Haha, tre vagnar låter lite mycket, håller med. Flört

Jag är så nöjd med min enda än så länge, en all black som rullat bebis i snart 3 månader, funkar finfint! Glad Kanske liiite stötig med vinterhjulen, men det funkar bättre än de små just nu.

Tänkte fråga er experter här inne om att sy en egen suflett. Jag hade tänkt ge mig på det, svart är fint men det blir så väldigt mörkt, och jag kan inte riktigt hitta någon annan färg jag gillar av bugaboos egna. Jag har köpt manchestertyg till utsidan, och ett bomullstyg till fodret. Funderade på om det vore bra att stärka upp fodret med vliselin, vad tror ni? Och har någon av er provat att spraya någon sorts impregnering på yttertyget, eller gjort någon annan behandling för att få det lite mer vatten-avstötande?
  • the baby
    the baby skrev 2010-12-23 13:28:41 följande:
    Tänkte fråga er experter här inne om att sy en egen suflett. Jag hade tänkt ge mig på det, svart är fint men det blir så väldigt mörkt, och jag kan inte riktigt hitta någon annan färg jag gillar av bugaboos egna. Jag har köpt manchestertyg till utsidan, och ett bomullstyg till fodret. Funderade på om det vore bra att stärka upp fodret med vliselin, vad tror ni? Och har någon av er provat att spraya någon sorts impregnering på yttertyget, eller gjort någon annan behandling för att få det lite mer vatten-avstötande?
    Och nu kom jag på en till fråga, kanske främst till Mamma på vift, eftersom det var i din blogg jag såg det. Kan man sy liggdelslock själv också? Vad använder man för blixtlås, kan man köpa som passar alltså? Det vill man ju ha också så klart, jag som tänkte jag skulle använda liggdelen i alla fall några månader till!
  • the baby
    Wailea skrev 2011-01-29 01:16:29 följande:
    Det som jag varit emot är att bebisen är så långt ned i liggdelen, visst kommer barnet något högre upp i sittdelen? Någon som är lång men ändå gillar denna vagn? 
    Jag är ganska lång, 175 cm, och älskar våran vagn. Använder liggdelen just nu, och stör mig inte ett dugg på att den är lägre än andra vagnar. Min sambo som är 2 meter lång älskar också vagnen, funkar superbra även för honom!
  • the baby

Måste fråga, är det någon av er i tråden som har ett Takata/Bugaboo babyskydd? Hittade det här för en vecka sedan, och ringde och beställde lagning. De skulle komma och hämta babyskyddet, men frågan är, får man låna en annan under tiden? Annars blir man ju lite låst. Hur har det funkat för er, om någon varit i samma situation?

• the baby
    Sweetheartno1 skrev 2011-02-11 12:24:35 följande:
    Jag hittar inte bugaboos bildbarnstol alls !
    Nej, tydligen såldes den mellan 2008 och 2009 bara. Vi har lånat den av några vänner som köpte den tillsammans med sin vagn då.
  • the baby
    rosenkind skrev 2011-02-11 13:07:09 följande:

Var det inte så att de inte uppfyllde säkerhetskraven?

Var det? Jag har faktiskt ingen aning, vi har som sagt fått låna det här babyskyddet, och det var först förra veckan jag läste på bugaboo.com att det kunde vara något konstruktionsfel. Vad jag kan förstå verkar felet vara om man bär barnet i babyskyddet, men vi har det nästan hela tiden i bilen, så jag känner mig inte så orolig. Men klart de ska få laga det, eftersom det inte är vårat heller.
  • the baby
    AnPa skrev 2011-02-16 09:13:05 följande:
    Hej! Jag måste bara kika med er andra och be om lite råd. Vår cameleon är köpt i slutet på april/början på maj -10 och liggdelen användes bara i drygt 2 månader. Sista gången den användes var i juli och då gick dragkedjan sönder på liggdelslocket. Alltså den lilla silverpluppen som gör att man kan trä in den i "dragkedjehuvudet". Det är en väldigt liten del som saknas men den är avgörande för att man ska kunna stänga locket. Förstår ni vad jag menar? Dessutom så har pluppen på ena sidan av varukorgen lossnat, vilket gjort att klämman man drar åt för att stänga har trillat av (då det inte fanns något stopp som höll kvar den). Frågan är, jag tänkte nu ta mig i kragen och reklamera detta. Vagnen är köpt på Barnbutiken som låg i heron city (har läst här att de har stängt). Ska jag höra av mig till en annan av deras butiker eller kontakta bugaboo?
    Har de verkligen stängt? Jag köpte också min vagn där. Kan var bra att veta...
    Om jag vore du skulle jag höra av mig till en annan butik i samma kedja (finns ju både i city och på söder och östermalm) och kolla först.
  • the baby
    Bellbox skrev 2011-02-16 09:20:20 följande:
    Värsta OT; men jag gillar ditt "nick" KARMA POLICE
    Tack! Skrattande
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21