Inlägg från: the baby |Visa alla inlägg
  • the baby

Bugaboo-tråd nr 21

Tack, det ska jag testa om det inte hjälper med fjädringen!

• the baby
    HopeSoon skrev 2011-09-19 20:28:28 följande:
    Jag kan se i bildtråden att en del har sjyssta fårskinnsdynor till sina vagnar. Sist var det KarmaPolice tror jag, som verkar ha ett grått jättefint. Vart har ni köpt dessa? Kan hitta på Köpbarnvagn men tycker liksom inte att det ser lika snyggt ut som dom som ni har i era vagnar. Vill helst ha ett grått..
    Någon som har tips? 
    Jag har köpt mitt på Ikea och klippt till så det passar. Man SKA egentligen inte ha det till barn säger de, men det är inget farligt mer än att det tydligen kan lossa lite hår, så kanske inget man ska ha till småbebisar. Men eftersom min tjej inte ligger med ansiktet ner mot fällen så funkar det bra ändå. Jag tycker det blev mysigt och fint!
  • the baby
    Mamma Tes skrev 2011-09-19 23:06:06 följande:
    Angående IKEA-skinnen så ör det inte bara att dom kan lösa hår som är problemet. Dom är behandlade med kemikalier som inte är lämpliga för barn. Sen om man har ett större barn som sitter på det med ytterkläderna på och således inte kommer i direktkontakt med det så BORDE det ju inte vara ngn fara. Jag personligen söker dock efter skinn hos ngt garveri som inte är behandlat med kemikalier utan anpassat för barn.
    Jag skulle så klart inte vilja att min dotter sitter på farliga kemikalier heller, fastän hon är snart 1 år, men jag tror inte det är så farligt i Ikeas skinn. Dessutom går det att tvätta innan användning om man vill! Jag har läst att det är just håren som kan lossna som är problemet, men nu när du skriver så där ska jag kolla upp det lite mer!
  • the baby
    the baby skrev 2011-09-20 08:49:59 följande:
    Jag skulle så klart inte vilja att min dotter sitter på farliga kemikalier heller, fastän hon är snart 1 år, men jag tror inte det är så farligt i Ikeas skinn. Dessutom går det att tvätta innan användning om man vill! Jag har läst att det är just håren som kan lossna som är problemet, men nu när du skriver så där ska jag kolla upp det lite mer!
    Jag ringde Ikeas kundtjänst nu, men tjejen som jag pratade med sa föga oväntat att de inte rekommenderar den till barn. Men den innehåller inte några farliga kemikalier. Anledningen till att de ändå inte rekommenderade den visste hon inte, så hon rådde mig att återkomma nästa vecka då hennes kollega som kanske visste var tillbaka. Det ska jag göra. Tills dess får skinnet ligga kvar i vagnen, är inte så orolig. Glad
  • the baby
    faceprimer skrev 2011-10-09 15:41:56 följande:
    Vet dock inte vilka gavlar du menar Kollade, men de jag ser är svarta, men om det är dom du menar vet jag inte, haha.
    Men var det verkligen svart bas på din vagn? Det finns ju bara till all black-vagnarna. Var det en sån? Eller menar du mörkgrå bas?
    Våran lilla kanelbulle L 101004
  • the baby
    faceprimer skrev 2011-10-09 18:41:16 följande:
    Nej, svart. Fast ni får ursäkta, det kanske inte ens heter bas, haha Är inte så insatt i vad alla olika delar heter så jag kanske sa fel  Men kolla denna: www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_201... (bara tog en annons) och det turkosa på vagnen är sand färgat på våran.
    Men är chassit svart också? I så fall är det nog en all black, och då är allt svart. Om du har sand-sufflett har de nog gjort sig av med den svarta som hörde till från början. 
  • the baby
    faceprimer skrev 2011-10-09 18:46:07 följande:
    Nej chassit är inte hel svart Haha förlåt, jag är inte alls insatt på alla dessa olika saker så tänkte inte ens att chassit var svart på den bilden  
    Jag vet inte, eftersom du fått kvittot och allt låter det ju bra, men den svarta basen har bara sålts ihop med svart chassi, och jag kan tänka mig att det väldigt få som vill sälja sin svarta sittdelsbas separat utan att sälja hela vagnen.. Om jag vore du skulle jag kolla upp om serienumret är äkta. 
  • the baby
    faceprimer skrev 2011-10-09 21:22:26 följande:
    På denna finns det repor (haha, ytterligare ett tecken på att den skulle vara fejk kanske)
    Jag ska hur som helst gå till botten med detta, har hört av mig till henne igen nu. Även att jag tvekar på att den är fejk så känns det så mycket bättre att ha kollat en gång för mycket än en gång för lite.
    Det som gör mig så misstänkssam är att Varför tusan använda en vagn om man själv vet att den är fejk?!
    Inte använder man en vagn som man vet är fejk, är man ute efter att lura någon ska man ju sälja den ny så den ser helt ny ut. Men här har hon (isåfall) använd den trots att hon vet att den är fejk?
    Och jag menar, det gör man ju inte. Hade hon sagt att hon hade skickat efter vagnen från utlandet, då hade jag absolut misstänkt att den varit fejk, för då hade hon ju inte vetat det. Men nu har hon ju fått den av hennes svärföräldrar som dessutom köpt den i butik?
    Hm, kan bli galen av detta. Haha. 
    Aja, ska kolla upp lite extra med vagnen nu och ska verkligen granska så det inte är något lurt.     
    Men i vilken butik är den köpt, det måste väl stå på kvittot du har? Och hur kan du inte ha sett den i dagsljus än, det blir ju mörkt rätt sent fortfarande? Tycker det är rätt stor skillnad på svart och grått. 
  • the baby
    faceprimer skrev 2011-10-09 22:01:21 följande:
    Om du läser vad jag skrev i inlägget alldeles nyligen så spelar det där ingen roll längre...
    Men jag kan ju svara iallafall, Jag har inte sett den ute i dagsljus, för att vagnen inte är använd utomhus ännu helt enkelt. Men det spelar som sagt ingen roll då det är konstaterat att den är FEJK! 
    Och ja, det är stor skillnad på svart och grå, men visste inte hur pass mörk den mörkgrå var.  
    Tror dock inte att hon jag köpte den av vet att den var fejk, eftersom hon själv använt den. Dessutom kan det ju vara därför hon fick välja färger helt och hållet, för att dom som sålde den gjorde den fejk helt enkelt. 
    Nej, vad trist! Vet ärligt talat inte vad man kan göra, men jag håller nog med spigg, det låter konstigt om inte skulle lurat dig. Annars är det ju hennes svärföräldrar som luras då, knappast bättre det. Berätta gärna här hur det går, och tur att du har lite tid på dig att hitta en äkta vagn till din bebis!
  • the baby
    stierna21 skrev 2011-10-13 20:57:04 följande:
    Finns det ngn som köpt en Bugaboo Cameleon All black från Babytrader? Enligt deras specifikation på vad man får med står det "Attention! This set includes a sun canopy and bassinet apron, so no fabric for the seat!", får man alltså inte med ngt sittdelatyg? Gäller det alla "all black" eller enbart dem från Babytrader, låter märkligt, ngn som vet???
    Det gäller alla. Man får så klart en sittdel, men inget sittdelsöverdrag i svart, eftersom sittdelen redan är svart behövs tydligen inte det.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21