Inlägg från: the baby |Visa alla inlägg
  • the baby

Bugaboo-tråd nr 21

Surkatt skrev 2011-08-05 13:52:17 följande:
    Karma police: Lägg gärna upp en bild som jämförelse sen då... :) Jag älskar faktiskt det tyget, har sytt kuddar till barnrum och spjälsängsskydd i det också, men nu gick sista biten till den här skrynkliga,  sorgliga försöket till en dyna.... Tänkte eventuellt sticka till sickla senare idag och se om de har nåt skumgummi på jysk så jag kan testa igen... :)

Tror att ett av felen var att jag först skulle vändsy, och lade till sömsmån, sen ändrade jag mej, och följde mamma på vifts modell, (men inte så noga tydligen)  och så vart det fel... :) Aja. 
    Ska du till Sickla så har de skumgummi på Ohlssons tyger, jag är storkund där... Glad I min dyna har jag 2 cm tjockt, som jag köpt där. 

Lägger upp en bild sen, håller på med kantbandet, syr ena sidan för hand, och det tar lite tid... 
  • the baby
    Surkatt skrev 2011-08-05 20:47:01 följande:
    Ligger det kvar i sickla?  De låg ju där den där nya tingeltangelbutiken ligger nu? Blir ju jättegladom de finns kvar i krokarna där, för det är närmaste tygaffären (stora) för mej...  Hittade allafall skummgummi på åhlens. 60x200 cm för 150 spänn tror jag, men bättre pris och format vore ju inte fel... :) 
    Det var kanske Tygvaruhuset som du menar, som stängde? Det var en bra tygaffär också tyckte jag, men nu finns ju Ohlssons tyger som är helt okej. 
    http://sickla.se/shop/hem-och-inredning/ohlssons-tyger  
    Ligger i samma hus som Lekia, i den lokalen där det fanns en barnaffär som sålde Bugaboo för några år sedan tror jag?

Men jag tror det var ungefär samma mått och pris på skumgummit jag köpte där, som på Åhlens.
  • the baby
    spigg skrev 2011-08-05 20:58:48 följande:
    Du tänker på Knodd! ;) Köpte min Bee där sommaren -09!
    Ja så hette den! Det var innan min tid i barnvagnsdjungeln, men jag var där ett par gånger med min syrra. Min dotter är bara 10 månader så det är ett rätt nytt intresse det här med barnvagnar och barngrejer. Skrattande  Synd att den inte finns kvar, de har väl fina kläder också om jag kommer ihåg rätt?
  • the baby
    spigg skrev 2011-08-05 21:24:28 följande:
    Kläder och leksaker, ja den var bra faktiskt!
    Fast bra att den inte finns längre också, Sickla är ju mitt stam-ställe och det skulle nog blivit dyrt...
  • the baby

Jag var och kände lite på åkpåsarna på Barnbutiken idag. Hade liggdel förra vintern, och i våras när vi bytte halvlåg min dotter hela tiden, så jag stördes inte alls av att den åkte ner lite. Hade Elodie-åkpåse. Men nu kanske jag kommer att göra det? Funderar på att kanske köpa en bugaboo-åkpåse ändå fastän jag tycker de är såå trista. Jag har både en cam och en bee+, och skulle ju i så fall helst vilja att den passade i båda. Men när jag provade bugaboo-åkpåsen i en Bee+ i affären idag tyckte jag inte alls den satt bra. Tycker ni det? Är det ens meningen att man ska ha åkpåse i den typen av vagn där benen hänger utanför? Det såg så konstigt ut tyckte jag. Kanske får ställa Beet på vinterförvaring sen istället och ta fram igen när man inte behöver åkpåse? 

• the baby
    Fröken Småland skrev 2011-09-15 16:15:57 följande:
    Jag tycker egentligen inte att någon åkpåse alls sitter särskilt bra i Bee *duckar för bajsblöjor*
    Skönt att höra att jag inte tyckte helt knasigt! Glad
  • the baby
    bohusbebis skrev 2011-09-15 18:59:03 följande:
    mja, jag tyckte nog att gamla bee-påsen satt suveränt i bee+:en, det blev ett litet veck under suffletten bara annars passade knapparna fint. Satt som en smäck. Att vi sen inte använde bee:et när det var åkpåseväder är en helt annan sak...
    Men var den också skålformad? Får det inte att gå ihop, hur är det meningen att universalåkpåsen ska passa i en vagn som inte är formad så? Det blir ju jätteveckigt! Nä, som du säger, man kommer antagligen ändå inte att använda den i vinter med tanke på väglaget, så då behövs kanske ingen åkpåse.
  • the baby

Hur är det nu, kan man ändra fjädringen på en CAM medan den är "lastad"? Det blev lite tungt idag och jag har inte ändrat på länge, så det behövs nog.

• the baby
    the baby skrev 2011-09-16 12:12:09 följande:
    Hur är det nu, kan man ändra fjädringen på en CAM medan den är "lastad"? Det blev lite tungt idag och jag har inte ändrat på länge, så det behövs nog.
    Ska försöka mecka när dottern vaknat, hon sover i vagnen just nu. Men en sak till, den drar snett! Har tänkt på det ett tag nu, men inte orkat bry mig. Vad kan vara fel? Den drar åt höger om det spelar någon roll? Kanske är dags för en grundlig service...
  • the baby
    Noiis skrev 2011-09-16 17:30:53 följande:
    antingen så är de ojämt underlag, sned lastad eller så är fjädringen ojämnt inställd
    Ojämnt underlag verkar inte spela någon roll, sned lastad - nja, den drar oavsett last, och fjädringen var på samma hack. Ska testa nu igen när jag ändrat fjädringen om det påverkar. Men oavsett är det nog dags för en rengöring och kanske smörjning, det har nämligen aldrig gjorts och snart har det gått ett år... Skäms
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21