Inlägg från: the baby |Visa alla inlägg
  • the baby

Bugaboo-tråd nr 21

Joddan skrev 2011-06-17 09:15:53 följande:
    Jag har fått för mig att de ska sluta helt med sittdelstyg i alla färger? Men jag kanske bara missförstått!
    Vet inte om det är något som är officiellt, men jag tycker också det verkar så. Någon visade ju den där dynan till Donkeyn förut, som man drog över ramen, så jag tänkte att såna kanske kommer till cam och bee också, och ersätter sittdelstyget?

jobbel: Vilken fin sufflett du sytt till Bee! Jag har ju sytt några till min Cam, men till Bee+ verkar det ju lite krångligare, är det svårt? 
  • the baby

Någon som vet (eller tror) om den här dynan skulle passa i en Bee+ (och kanske även Cam)? Vore väl lite fint till den nya rosa suffletten, tror ni inte? Ser ut att vara lite mörkare, men samma rosa färg.
    Den kanske till och med finns i någon butik, som någon vet? Då kan jag ju gå dit och prova, helst i Stockholm då.

• the baby

Grrr, för första gången idag är jag inte så nöjd med lilla Beet. Var precis ute på långpromenad med lillan, som borde varit supertrött, men inte alls ville sova, vilket jag kan förstå, eftersom vagnen nästan skakade sönder. Är frustrerad över sov-situationen, så lite aggressioner tog jag ut på vagnen, fastän jag vet att det är mitt eget fel. Vem är så puckad att de tar med stads-vagnen till landet liksom? Nä, nästa gång vi åker hem för att vattna blommorna, får jag nog sätta på snöhjulen på camen och byta vagn. Trist, men att gå på grus med Beet funkar inte så bra med en sovandes bebis... Blä!

• the baby
    Planon skrev 2011-07-03 18:43:40 följande:
    Låter trist, dum fråga; men du låste framhjulen va?
    Var det en fråga till mig? I så fall, nej, jag låste inte framhjulen. Tänkte göra det, men trodde inte det skulle hjälpa. Kanske ska prova det ändå. Det är inte såå ofta vi går på grusväg ens här i stugan, vi har behov av en smidig och lätt vagn även här, så det vore ju super om Beet funkade hyffsat.

• the baby
    spigg skrev 2011-07-28 16:46:24 följande:
    Tack! ;)

(Jag har en Donkey, med en blå och en sand sufflett, och jag har hängt på Djurgården hela dagen idag. Är ju inte bergsäkert att det var min du såg.. men ganska troligt?) :D
    Haha, då såg jag nog din vagn (och dig!) idag också, på färjan mellan söder och hammarby sjöstad, kan det stämma? Jättefin vagn! 
  • the baby
    spigg skrev 2011-07-28 16:58:52 följande:
    Japp, det var jag! Är hemma hos min mamma i Hammarby Sjöstad just nu! Tack! Jag tycker också att den är fin, och den är såååå himla bra. Har rullat flera mil sen jag fick den i fredags och barnen sover så bra i den. Är helt kär! :)
    Vi som spanade in din vagn hade en ljusrosa Bee, och en helsvart cameleon. Många fina buggor på den färjan! Glad

Donkeyn ser jättefin ut, men vi planerar inte så tätt mellan våran lilla och ett eventuellt syskon, så jag får nog fortsätta bara titta tyvärr.
  • the baby
    spigg skrev 2011-07-28 17:24:04 följande:
    Jag såg er! Era bebisar såg ut att vara något större än min? Hon är 6,5 månad. Det är 22 månader mellan henne och hennes storebror, och han sover fortfarande middag varje dag så jag har stor användning avDonkeyn. Myyycket bättre än de andra syskonvagnar jag hunnit ha: en P&T Vibe och en UJ Duo.

Kul i alla fall, jag noterade era vagnar och ni min! Då är man bra barnvagnstokig! :D
    Ja, skäms nästan för att jag vet namnen på de flesta vagnar man ser på stan... Glad Min lilla tjej är snart 10 månader, men hon är modell större, redan 11 kg tung, så den dagen hon får ett syskon (förhoppningsvis inom ett par år) kommer hon nog ändå inte få plats i en Donkey. 
  • the baby
    AnPa skrev 2011-07-28 18:45:59 följande:
    *nickar medhållande till alla vagnsberoende* Vi har haft 7 vagnar till vår son på 17 månader, 2 bor kvar (bee plus och frogen). Happyn fick flytta idag med en vinst på 1000:-
    Då är jag ändå inte så illa ute, vi har "bara" två vagnar, till dottern på snart 10 månader. Men vi valde de bästa direkt, Cam och Bee+, då behövs ju inga andra vagnar... Glad
    spigg skrev 2011-07-28 18:16:28 följande:
    Sån är jag också! Har varit mamma i 2,5 år och är inne på min 7e vagn! Och min 6-månaders bebis väger drygt 9 kilo! Fast min son väger knappt 13 kilo, så de har goda marginaler upp till viktgränsen på 17 kilo.
    Ja då har du ju också en liten knubbis. Glad Kollade lite på din Donkey och tyckte att den såg rätt smal ut ändå, så det var därför jag tänkte att den nog blir för liten om några år. Vi får se när det blir aktuellt helt enkelt! Gillar verkligen framhjulen, skönt att slippa terränghjulen.
  • the baby
    Fröken Småland skrev 2011-08-05 10:40:00 följande:
    Surkatts dyna.

Färgen var fin i alla fall *älskar multirandigt*
    Jag håller också på att sy en dyna i samma tyg, jättefint! Glad 
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21