Inlägg från: the baby |Visa alla inlägg
  • the baby

Bugaboo-tråd nr 21

stierna21 skrev 2011-10-13 21:22:06 följande:
    Tack för era svar! Det konstiga är att på vissa butiker i Sverige, tex Barnbutiken så står det att man får med sittdelstyg, därför blev jag fundersam.. Följer allt annat med när man köper en ldt som en "vanlig" cameleon?
    Hmm, ja, vad konstigt, det står faktiskt så på Barnbutiken. Jag köpte min all black där, men fick inte med något sittdelstyg, och var för dåligt insatt för att sakna det tror jag, förrän senare. Glad Det ser ju dock ut som en text ej specifik för all black.

Ja, allt annat följer med.
  • the baby
    s07 skrev 2011-10-13 21:40:18 följande:
    Menar ni att ni har ingen sittdelsöverdrag alls på ltd vagnar?????
    Jag har inget, nej. Är det konstigt? (Nu har jag iofs åkpåse i, och annars har jag haft dyna.)
  • the baby
    s07 skrev 2011-10-13 21:57:14 följande:
    Tänker på de små kardborredelarna i sittdelen som man ska fästa sittdelsöverdraget i...men de kanske inte finns på din vagn?(annars kan de ju skava mot barnet?)
    Jo, jag har såna också, men det är ju den "mjuka" delen av kardborren, den hårda sitter på sittdelsöverdraget, så jag tror inte det skaver mot barnet. Glad  
  • the baby
    Sweetheartno1 skrev 2011-10-19 11:38:32 följande:
    Hoho då är jag den enda som bär i bygeln ! Min bebis är snart 4 månader och väger nästan 7 kg. Haha jag testade med att lägga liggdelen till Max vikt och sedan bar jag omkring på den här hemma ! Det fungerade toppen och gör nu så med bebis i !
    Som tidigare skrev att det finns bild på det från bugaboo och att det heter carry handle !
    Jag har en kompis vars små "sockerbitar" gick sönder, i alla fall den ena. Jag bar heller aldrig min dotter i handtaget, tog tag i hela ramen med båda händerna när jag bar liggdelen.

Vad gäller babyskydd hade vi Bugaboos egna, som de gjorde i samarbete med Takata. Våran tjej är visserligen stor, men växte ur det rätt tidigt. Och eftersom det ändå inte säljs längre spelar det kanske ingen roll. Men jag gillade adaptrarna, de var små och smidiga och man kunde ta med de om skulle iväg (hade ibland babyskyddet ståendes i liggdelen när jag tog mig mellan taxi och tåg t ex, men ville ändå ha adaptrarna med mig). Tycker acta gracos adapter ser sjukt osmidig ut. Men det är klart, har man den bara i bilen så spelar det kanske ingen roll. Och huvudsaken är ju att babyskyddet är säkert när man åker bil!
  • the baby
    Minnie7 skrev 2011-11-02 13:24:08 följande:
    Måste bara fråga- varför köper man bee och inte cameleon? Vad är fördelarna??
    Haha, den frågan ställde jag också när jag bara hade en cam, vad ska man med Bee till, kan en vagn bli smidigare eller bättre än camen? Men det kan den. Vi har båda, och använder de lite blandat. Beet är oslagbar när man ska till stan, åka bil (fälls lättare) och åka kommunalt. Camen funkar ju också i stan, men jämfört med Bee blir den rätt tung. Den är dock bättre på vintern, och jag föredrar att låta mitt barn sova i camen, känns bekvämare när inte benen hänger ut. Och ska man gå på grusvägar lämnar jag Beet hemma.
  • the baby
    Sweetheartno1 skrev 2011-11-05 16:06:37 följande:
    Någon som vet något om suffletterna från barnpalatset ? Bra sydda ?
    Har aldrig sett någon på riktigt, men kollade på bilderna nu, och nä, jag skulle aldrig betala pengar för en därifrån. De ser inte så fina ut tycker jag, dvs i passformen. Mina hemmasydda ser ut att vara bättre, och då är jag inte helt nöjd med någon av dem...
  • the baby
    Lindadjo skrev 2011-11-14 17:04:12 följande:
    Jag tycker mina hemmagjorda reflexer är snyggast

Tillverkade av reflexband, kardborre och textil-lim. Avtagbara
    Så smart! Var köper man reflexband? Såna vill jag göra med!
  • the baby
    Lindadjo skrev 2011-11-14 17:04:12 följande:
    Jag tycker mina hemmagjorda reflexer är snyggast

Tillverkade av reflexband, kardborre och textil-lim. Avtagbara
    OJ vad jag reflexat min vagn nu! Enligt din idé, men jag tog självhäftande kardborreband, gick supersnabbt. Men jag köpte för lite reflex, måste ha fler! Har ju två vagnar till, och 8 st hittills på camen räcker inte känner jag. Skrattande

Tack för bra idé!
  • the baby
    RedTopaz skrev 2011-11-17 11:06:21 följande:
    Seriously: eller så fick jag ett måndagsex, har aldrig hört någon annan klaga på den! Eller så har tjejen innan gjort något... Otur med både vagnens liggdel och åkpåsen... Blää
    Jag har tvättat Elodie details-åkpåsar, inga klumpar. Du verkar ha haft otur. Rynkar på näsan
  • the baby
    Mamma Tes skrev 2011-11-17 18:47:37 följande:
    Karma police: Hur har du reflexat? Jag fattar nog inte
    Hur ska jag förklara då? :)

Jag tog den mjuka delen av ett kardborreband, köpt på metervara, med självhäftande klister på, och klistrade dit reflexband, också köpt på metervara.  Och så klistrade jag dit en liten bit av den hårda kardborren i ena änden, så det ska gå att fästa reflexen runt någon del av chassit. Mätte så det skulle passa precis runt, på olika delar. Om du inte förstår så kan jag fixa en bild. Men det var ju inte min idé från början så jag tar absolut inte åt mig äran!

Jag är supernöjd, blev jättediskret och fint, och lillan drar inte av de som hon gjorde med de sk slap wrapsen.  
  • the baby

Mamma Tes skrev 2011-11-17 23:01:37 följande:
    Karma police: Ja, fixa gärna bild!
    Som sagt, jag snodde idén från Lindadjo, men är verkligen nöjd med mina snygga reflexer så jag sprider den vidare! Glad

Så här ser reflexbanden ut, mjuka sidan av kardborren mot vagnen när de sitter på. Jag använde 4 cm brett reflexband.

Och så här ser vagnen ut, syns nog väldigt bra ute! Två till som inte syns sitter mellan backhjulen också. 

• the baby
    ThereseX skrev 2011-11-19 09:52:59 följande:
    Hmm. En fråga om reflex banden.

Köper man dom färdiga eller köper man reflex tejp och klistrar på kardborren?
    Jag behöver reflexa min Donkey.
    Och tejpa direkt på vagnen kommer jag aldrig att göra. Ve och fasa. : )
    Nej jag har ju gjort de själv, självhäftande kardborre och vanligt reflexband utan klister, men jag antar att reflextejp också skulle funka, eller bara vanligt kardborreband, med reflextejp, eller med textillim. Många val. Glad Men jag ville heller inte klistra på chassit.
  • the baby
    Blondie 80 skrev 2011-11-19 10:09:04 följande:
    Åh så snyggt gjort Karma Police. Var köpte du de olika "delarna"? Det känns lite småjobbigt att fixa, men oslagbart snyggt!
    Köpte på en syaffär, och det var inte alls så jobbigt att fixa, det gick fort! Det enda som var lite meckigt var att min kardborreband var 5 cm, och reflexbandet bara 4, så jag fick skära av det på längden. Och problemet var att klistret är så "bra" att det var väldigt svårt att klippa i, klistret fastnade på saxen. Men med en mattkniv på en skärbräda funkade det mycket bättre.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21