Inlägg från: the baby |Visa alla inlägg
  • the baby

Bugaboo-tråd nr 21

Ni som syr egna dynor till vagnen, vad använder ni för stoppning? Skumgummi eller vadd skulle ju funka, men blir det inte väldigt svettigt nu på sommaren? Är det kanske bättre att köpa en bugaboo-dyna som leder bort fukten? Det blir bara så svårt att bestämma färg då... Obestämd

• the baby
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-19 21:28:03 följande:
    jag köper vadd som finns hos tygaffären som är till för just dynor. Finns ofta i olika tjocklekar.
    köp inte en bugaboo. dom är hemska i materialet.. tyvärr! 
    Är de? okej, bra att veta, jag trodde de var bra... Jo jag har sett vadd, som är liksom en matta, det får bli sånt då.
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-19 21:30:58 följande:
    och sä lägger vi in nåt "bugabooit" Jag ÄLSKADE  den nya rosa! såg den live igår hos barnbutiken synd att de va den enda dom hade hemma. Men den va riktigt fin! 
    Jag med! Och jag är ingen rosa tjej... Men jag blev helt kär i den rosa tillsammans med denim-bas, så fint! Glad
    Hade det varit sittdelstyg till hade jag kanske slagit till, men med bara rosa sufflett tycker jag det ser lite konstigt ut till min svarta vagn. Det hänger inte ihop liksom. Kanske med en rosa-mönstrad dyna i och för sig då...

• the baby

Idag satte jag min lilla tjej i en Bee+ i barnaffär, och OJ, om Camen är lättkörd så var Beet som en fjäder! Men man kan ju inte både ha en Cam och en Bee... och hon är bara knappt 7 månader. Men jag gillade den skarpt! Har inte gillat utseendet så jag blev lite förvånad själv. Men vad fiiiint det vore med en denim med nya rosa suffletten. Man kan ju alltid drömma. Glad 

• the baby
    Sassa82 skrev 2011-04-27 22:48:49 följande:
    Jo, jag fick höra att man kan det =)  köpte min bee idag och har även en UJ
    annat82 skrev 2011-04-27 22:49:17 följande:
    Kan man inte?
    Haha, jo, kanske man kan, men det känns lite sådär att ha en Bee som "sommarvagn" när ens "vintervagn" inte ens är en bra vintervagn. Jag gillar ju verkligen våran Cam, men den kändes ju inte direkt lätt och smidig efter att jag provat Bee.. Kan barn sitta längre i Bee? Kanske bättre att byta till Bee och köpa en sunk-vinter-vagn? Nästa vår kanske min tjej ändå är för stor för Camen? Hon är rätt stor. Äh, jag vet inte.. nu försöker jag bara motivera ett byte för mig själv. Måste nog fundera lite. Glad Och jag gillar ju att gå promenader på grusvägar också, funkar det ens med en Bee?
  • the baby
    Tant Pruselius skrev 2011-04-27 23:04:39 följande:
    skulle dock inte ha bee som enda vagn till 7månaders... behåll cammen och kör bee som extra/bil-vagn..
    Resevagn kanske? Vi ska faktiskt ut och resa i höst.. får nog sätta en bevakning på Blocket. Glad

Vad är anledningen till att ni inte skulle ha en Bee bara till en så liten förresten? Jag tyckte hon satt rätt bra.
  • the baby
    Tant Pruselius skrev 2011-04-27 23:20:34 följande:
    jag tycker att den är för oombonad och omysig... men det är en grym sulky, skaffade bee till storesyster här när hon var 2, då var/är den perfekt. Bytte från bee till en + i höstas (rätta mig ni som har koll när jag bytte om det icke stämmer för jag har seriöst drabbats av amningshjärna de luxe) och i den sitter hon som en kung med växa marginal - hon är rätt precis 100cm
    Nä, nu har jag tänkt lite och vi kan absolut inte göra oss av med våran fina cam. Vi hoppas ju få ett till barn inom några år, och vi köpte den ju ny så det känns dumt att sälja om man måste köpa en sen ändå. Och så är den ju så fin... Jag kanske måste rensa ännu lite mer i skötväskan eller lägga bara det viktigaste jag behöver ha med i varukorgen (även om det är rätt mycket med en 7-månaders), så den blir lite lättare att dra. Min sambo klagar alltit på att skötväskan är så tung. Glad

Jag drömde till och med om att vi köpte en Bee inatt, ojoj... Törs man ta med en Bee till Thailand? Hade tänkt köpa en skrutt-vagn inför resan, men om man kan motivera ett Bee-inköp redan nu med att man kan använda den på resan också så vore det ju bra...

• the baby
    Asereht skrev 2011-04-28 09:05:33 följande:
    Jag kör visserligen Frog men har en Bee OCH en vintersunkvagn. Man kan inte ha för många vagnar och definitivt inte för mkt tillbehör! *sådeså* Dessutom har de olika vagnarna sina olika kvaliteter som passar vid olika tillfällen.

Skulle min man någon gång (orka) opponera sig så brukar jag visa honom Fröken Smålands (min idol och förebild) bildgalleri. Då återgår han till sitt.
    Haha, ja min sambo har ett rätt dyrt fritidsintresse som jag skulle kunna åberopa också i så fall... Som han är väl medveten om också. Glad 

Om man ska hålla koll på Blocket, vad är ett bra pris för en Bee +? Och hur ser man egentligen skillnad på en classic och en plus? Finns det någon detalj man kan kolla på på bilderna, om det inte står? 
  • the baby
    mammageno skrev 2011-04-28 09:20:30 följande:
    Däcken är hela och vita!
    Bra tips! På Bee classic alltså?

Har också förstått att plus är rymligare, så det får i så fall bli en sån jag överhuvudtaget spanar efter. (OM jag ens ska ha någon...) Min tjej är bara 7 mån som sagt (inte ens det, men snart!), och väger redan 10 kg, så hon kommer nog att bli en stor tjej. Så ju rymligare vagn desto bättre... Glad
    Asereht skrev 2011-04-28 09:17:42 följande:
    Jag förtydligar att min vintersunkvagn (även hemma på landetvagnen) är en Brio Happy som inte är det meinsta sunkig.
    Ja, det var väl en sån "sunk"-vagn jag tänkt köpa också i så fall. Ingen gammal fläckig sak, utan en fräsch, men av billigare modell. 
  • the baby
    gavagai skrev 2011-05-03 12:24:43 följande:
    Någon som vet någonting om Babyrevolution på Kungsholmen? Har de bra saker? De har erbjudande på groupon just nu: www.groupon.se/deals/stockholm/BabyRevolution...
    (Sorry, säg till om ni tycker att jag tipsar för mycket om de här erbjudandena, men jag tycker verkligen att de är värda att titta på, när man får 600 kr märkesgrejer för 200 kr!)
    Jag tycker de har jättefina saker! Mycket egenuppsydda saker, som skötväskor och skötunderlägg. Även fina skor och mössor, lakan och filtar. Och tapeter och inredning. Jag skulle nog lätt kunna hitta saker för 600 så det var bra att du tipsade mig, ska nog slå till! 
    Framför allt tycker jag det är ett så mysigt ställe, så jag vill att det ska gå bra för dem som startat det! Köp, och gå dit och shoppa och fika!

• the baby

Ni som sytt egna dynor, vad använder ni för stoppning? Jag sydde en häromveckan, men blev inte alls nöjd. Den blev jättesladdrig, och fastnar bara i bältet. Använde bara ett lager skumgummi 0,5 cm, kanske ska köra dubbelt, för annars blir det 2 cm, och det blir väl istället alldeles för tjockt? Eller ska man ha sån där platt kudd-stoppning? Finns ju också på rulle.

Använde en originaldyna som mönster, och jag gillar formen, men hålen för bältet måste jag nog justera om jag gör en ny. För varför är sidobälteshålen så långt in mot mitten? Är det för att den ska passa även i Bee? Jag drömmer ju fortfarande om en Bee, men om jag mot förmodan någon gång skulle "få" en så får jag väl göra nya hål i min dyna då, så den passar där också.

Spanar på blocket efter begagnade Bee, men är nog bara intresserad av plus-modellen, då vi har en rätt stor tjej här hemma. Men det finns ju aldrig några! Och när de dyker upp så är de så dyra. Vad är ett "bra" pris tycker ni, för en i bra skick? 

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21