Inlägg från: the baby |Visa alla inlägg
  • the baby

Bugaboo-tråd nr 21

Tant Pruselius skrev 2011-03-01 16:04:09 följande:
    var in där i dag (på heron) och jisses vad dålig den var, tror dem håller på att stänga ner den? fick verkligen den känslan i alla fall....

Och den på brogatan var helt annorlunda, pigg glad och allert personal med mkt god servicekänsla...
    Jag var också där idag, och tjejen som jobbade där sa att de skulle vara kvar ett tag till, men antagligen inte jättelänge, kanske ett år eller så.

• the baby
    AnPa skrev 2011-03-02 19:42:21 följande:
    Fyndade precis en svart sommarsuflett för 100:- på den lilla heronbutiken (Barnbutiken)! De sålde liggdelslock, lite Cam sufletter, gamla bee sufletter, sittdelstyg och uv-sufletter. 100:-/styck för allt :) Fick även med mig en bärsjal (ring) för 100:- Och såklart det jag reklamerat (ny varukorg och liggdelslock), gick fort tycker jag. Lämnade in det förra söndagen :)
    Var det högen som låg på golvet eller? Jag var ju där igår, men orkade inte rota runt. Men det skulle jag kanske ha gjort då. Jag verkar vara en av de få som (ännu) inte har ett enda extra topset! "Bara" min all black. Har i och för sig tre egensydda suffletter.
  • the baby
    Fröken Småland skrev 2011-03-14 09:42:17 följande:

Hur tänkte de här?

Den ser ut att vara i skinn eller? Jag tyckte den var cool! Glad
  • the baby
    Sjukhus Mamman skrev 2011-03-28 19:06:42 följande:
    Det är sagt att man ska kunna köpa dom separat en tid efter att vagnarna har börjat skickas iväg. så med lite tur om nån vecka
    På NK kan man köpa topset i de nya färgerna nu, såg jag idag. Så då antar jag att man borde kunna köpa de i webshoppar nu också?
  • the baby

Ska snart byta till sittdel på min all black, då min lilla bebis inte är så liten längre. Tycker det känns lite vemodigt, gillar liggdelen... Men det blir nog fint med sittdel också.

I alla fall undrar jag, behöver man ett sittdelsöverdrag? Kanske inte så länge man ändå har åkpåse, men senare i vår? Eller räcker en dyna? Har inget extra topset (förutom ett gult fleece som man fick med, men det gillar jag inte), så då kanske jag måste köpa ett? Eller ska man sy en sittdelsklädsel? Svåra val. Funderar i så fall på en röd, det blir väl snyggt med svart? I och för sig inte så vårigt kanske...  Det mesta borde ju passa till svart, men det känns som en för ljus färg bryter av för mycket mot allt svart. Ingen som har någon fin bild på någon snygg kombo?

• the baby
    Karo Lina skrev 2011-03-29 20:21:28 följande:
    Får man inte sittdelsöverdrag med till all black? Vi har köpt en all black men eftersom bäbisen först kommer efter sommaren har vi inte plockat upp den ännu. Jag trodde att man fick med lika många delar som om man köpte en vanlig cam. Hur gammal är din bebis?
    Nej, tydligen inte! Kollade specen nu på kidzshop och såg att man bara får med sufflett och liggdelslock, inte ett helt topset som man får när man köper en "vanlig" cam. Konstigt! Någon som vet varför?
    Men som sagt, så länge man har åkpåse gör det ju ingen skillnad, men nu kanske jag verkligen får en bra anledning att köpa ett nytt topset? Glad Även om jag tycker det borde ingå...

Min flicka är 6 månader om en vecka. Vi provkörde sittdelen idag faktiskt, och jag gillar den. Byter nog inte tillbaka. Ska prova hur bra hon sover i den först bara. 
  • the baby
    Karo Lina skrev 2011-03-29 21:43:51 följande:
    Jag förstår inte riktigt. Varför behövs inte sittdelsöverdrag om man har åkpåse? Sittdelsöverdraget sitter väl på ryggen eller vad har man det till? Vad är det mer som fattas jämfört med om man köpt en vanlig cam?
    Jag är jättebesviken nu! Jag vill ha en helsvart vagn, även när vi har dittdelen på. Grrr!
    Joo, men det får du, för själva sittdelen är ju med, och den är svart. Det som saknas är ett extra överdrag, som skyddar sittdelen. Men det kanske bara är jag som tänker att det ger extra skydd? Det kanske mest är tänkt för att sätta färg på vagnen, som en del i ett topset tillsammans med suffletten? Och på en all black gör det ju ingen skillnad i utseende. Men isf borde man ju åtminstone få med sittdelsklädsel till ocean, och det får man ju heller inte?

• the baby
    Stumpelottan skrev 2011-04-02 14:49:14 följande:
    Sjukhus Mamman:

Kul att höra att du varit så nöjd med Cameleonen!
    Blir lite nyfiken bara, vilka vagnar har du mer haft?
    Någon av de jag funderar på (Brio Go, Teutonia Cosmo/Fun, emmaljunga Nitro City)??
    Vi valde mellan precis samma vagnar som du, Go, Cosmo eller Cameleon.
    Vi valde Camen, så klart, och resonerade så här:

Go: Min sambo är så lång, så han slog i fötterna i underredet, som ligger långt bak, typ i höjd med handtaget. Dessutom kändes den stor nedtill, klumpig. 

Cosmo: Jag gillar utseendet på liggdelen, men inte på sittvagnen, tycker suffletten är för påsig. Men det som verkligen avgjorde var storleken, den kändes så trång, både liggdel och sittvagn, och då vårat barn skulle komma på hösten ville vi få plats i liggdelen hela vintern. (Detta fick vi med råge i camen, har precis bytt till sittdel nu, men det var inte för att det blev trångt, trots åkpåse, utan för att lillan ville sitta upp, 6 månader gammal.) Då vi är långa båda två trodde vi även vårat barn skulle bli långt, och sittdelen är rätt kort på Teutonia, vad jag kan förstå?

Cam: Lätt och smidig, och rymlig. Men det verkliga argumentet jag tyckte vägde tyngst var nog vinterdäcken. Ska man ha en vagn med små hjul fram vill man nog kunna byta på vintern. Vi hade vinterhjul då det var som mest snö, och utan de hade vi knappt kommit ut, trots att vi bor i Stockholm i stan. Plus att det är så kul att kunna variera färg.

Det där med varukorgen led jag aldrig så mycket av, jag tycker det gick att lägga i saker fastän liggdelen var på, men lite i taget. Annars är det som sagt väldigt lätt att bara klicka av liggdelen och packa den.

• the baby

Glömde säga att vi är självklart är sååå nöjda med våran fina vagn! Och lillan älskar den också, speciellt nu när hon får åka sittdel och kan se lite mer. 

• the baby
    Insomnie skrev 2011-04-14 19:18:12 följande:
    Har en fråga till er som syr egna sufletter.. Min suflett har börjat säcka lite efter några dagars användning... Är det någon som har något bra tips för att förhindra det?? Tycker den satt mycket bättre förut ju... inbillning eller kan det vara så att tyget tänjt ut sig?
    Jag är verkligen ingen expert, har bara sytt 4 suffletter, men mitt bästa tips är vliseline. Min uppfattning är att även om man valt ett relativt grovt yttertyg så blir det för mjukt, så mina 2 sista har jag förstärkt. Okej, mina har inte blivit perfekta ändå, men det beror nog mer på mönstret.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21