Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

Bugaboo-tråd nr 21

Tant Pruselius skrev 2011-02-28 19:34:09 följande:
    vad smörjde du hjulen med?

Jag ska plocka upp min bugga från förrådet och fixa den inför bebbes ankomst... ska bla byta till liggdel osv... vad
    ska jag smörja och med vad, tänka på? ge mig nu all proffshjälp ni har !!!
    Siliconspray is the mutts nuts när det gäller barnvagnar. Smörj allt som rör sig med det. Men var försiktig med vart håller till när du sprayar, golvet blir sviiiiinhalt av silicon.
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo
    Lindadjo skrev 2011-02-28 19:55:03 följande:
    Siliconspray is the mutts nuts när det gäller barnvagnar. Smörj allt som rör sig med det. Men var försiktig med vart håller till när du sprayar, golvet blir sviiiiinhalt av silicon.
    Allt som rör sig, lät kanske lite lustigt Alla leder på chassit, hjulen osv. Jag brukar spraya lite här och där, där det kan "rinna in".
  • Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-02-28 19:59:52 följande:
    lite mer spec - vad ska jag smörja med sillikon , för jag kan inte tänka - hjiulen? handtaget, (som man kan röra/ställa upp och ner )... vart köper jag det - på bensinmack? och vart höll du hus? ute? kaaaaallt.... eller i badkaret? men då slår man väll ihjäl sig nästa gång man duschar...
    Handtaget. OM du vill att den ska gå lätt att ställa? alla skrymslen och vrår, hjulen, japp, leder på hjulen. Hålrum osv. Bara att spraya på. Vet inga precisa ställen, spraya där det känns bra (hahahaha, hur lät inte den meningen då?)

Nej, jag stod i hallen.... och höll sen på att sträcka ryggen när jag halkade runt i det Fick skura några gånger, sen kunde man gå utan att flyga omkring.
    Anemia skrev 2011-02-28 19:58:20 följande:
    Jepp, Silikon här med, det är verkligen toppen!

Har skummat igenom tråden lite, men visst är det så att sufletten till Camen är lite för stor för Geckon?
    Ja, för att kunna ha camsuflett på en gecko så behöver du köpa nya fästen och bågar till den sufletten.
  • Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-02-28 20:01:30 följande:
    okej..... jag kommer att återkomma i denna fråga så håll dig ajour i veckan, inge jobb
    Sjukskriver mig resten av veckan för att kunna vänta på frågor från dig min sköna.
  • Lindadjo

Se där ja Man lär sig varje dag. Jag är rätt ny på bugaboo... har inte ens börjat använda min frog än, så ni får ursäkta mig för mina småfel.
    Men jag vet iallafall vart man kan köpa bågar http://bugababy.se/14-cameleon-reservdelar Jag har tänkt köpa fästen där till min frog

• Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-03-01 20:40:19 följande:
    Jaha.. så pass ändå ?! Kändes som en livslängd på Max 2vwckor till... Imorgon ska jag ta tag i och fixa vagnen inför kommande bebbe... Vart kunde jag hitta silikonspray? Vad kan jag tänkas behöva mer?! Tips?! Är det svårt/trixigt att byta från sitt till liggdel?
    Silikonspray hittar du vart som hellst, på en mack, claes Ohlson, biltema... osv.
    Det är inte svårt att byta från sittdel till liggdel, inte på frogen i allafall, och de är väl lika?
    Good luck! Sen vill vi se bild på vagnen
  • Lindadjo
    AnPa skrev 2011-03-03 21:27:01 följande:
    Hittade tyvärr igen galltvål. Tips på var jag kan hitta det? Helt en "vanlig" affär.
    Kolla i hälsokostaffärer annars, de brukar ha sånt där.
  • Lindadjo

Jag använder ju inte min vagn än, men jag har köpt en jujubeall med jujube-krokar och tycker den hänger jättefint på vagnen.

(Jag började sy nya liggdelen igår, det är så roligt och spännande! Jag hoppas jag får till det )

• Lindadjo

Gavagai: Det var mycket tillbehör du fick med Jag har oxå fyndat min frog. Det känns lite extra bra när man fyndar

• Lindadjo
    gavagai skrev 2011-03-05 10:53:08 följande:
    Hur överlevde man innan internet fanns? Jag kommer att ha så många frågor till er om min frog! Jag hoppas att ni inte tycker att jag utnyttjar er för mycket. Bara jag sätter mig in i hur allt funkar så ska jag förhoppningsvis kunna vara till nytta i den här tråden så småningom också. .

Med till min frog följde det en extra suflett och toppklädsel(?), men de är till Cameleon. Jag funderade en hel del på hur man ändå kanske skulle kunna använda sittdelsklädseln till froggen också, men kom inte på något bra sätt. När jag googlat lite har jag förstått att froggen inte har utbytbara sittdelsöverdrag, eller hur? Finns det ändå något sätt att fixa sådana? köpa? sy? Ni som har/har haft frog, har ni kommit på något bra sätt att ändå "pimpa" sittdelen, utan att köpa en helt ny sittdel?
    Sånt överdrag till sittdelen (vad det nu heter? Är oxå ny på det här) till Cam ska passa någolunda bra på frogen med. Samma med camsufflett. Den passar på frog om man köper cam-sufflettspännen till, det har jag gjort till min frog. Spännerna kostade 50 kr styck + 50 kr i frakt.
    Nu har jag ju ingen aning om din frog ser annorlunda ut från min, eftersom den var något äldre vad jag har förstått?  
    Det finns ju inget nytt att köpa till frog, eftersom de inte tillverkas längre, så det blir beganat, sy själv eller beställa från USA.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21