Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

Bugaboo-tråd nr 21

Förstår att det kanske är lite långsökt att fråga här i tråden, men är det någon som bytt kul-lager på sina framhjul? Tänkte bara om det går att köpa nya någonstans, som passar.
    Gissar att de flesta bara byter ut hela hjulet... men man vet ju aldrig.

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-24 16:00:17 följande:
    Vart sitter de kullager? Aldrig sett
    Det sitter kul-lager i navet på alla hjul, annars rullar det väldigt trögt
  • Lindadjo
    Sweetheartno1 skrev 2011-04-25 19:32:21 följande:
    Tråkigt.. Då är det bara för henne att kasta vagnen !
    Hon kan väl sälja det som går att sälja som delar? Behöver ju inte kasta allt.
    OM det nu inte går att få ersättning från flygbolaget.
  • Lindadjo
    snart bebis skrev 2011-04-26 12:23:55 följande:

Tänkte ställa en till fråga: Bugaboo frog i årsmodellerna - 05 och - 06 är de pålitliga? Jag har läst om nyare modeller som har bromsproblem, glidande chassi osv. Vad vet ni om dessa årsmodeller?

Frog har inga glidande chassin iallafall, det är det cameleon som har. Frog har ju fast handtag, och det är det som kan börja glida på cameleon.

• Lindadjo
    thisissarah skrev 2011-04-27 20:45:12 följande:
    Jo jag såg det nu.. Rynkar på näsan typiskt. Jag behöver också ett par. Har smörjt och smörjt men det knarrar fortfarande. Sjukt irriterande.
    Hjälper ju inte att smörja om kul-lagerna har skurit... jag köpte ju bättre begagnade framhjul, men det ena av de snurrade så dåligt, då visade sig att lagrena hade skurit ihop. Det spelar ju ingen roll hur mycket man smörjer då, den snurrar ändå dåligt. Som tur är har jag en superhändig man som kan fixa nya lager till mitt hjul, så jag slipper köpa nya, den här gången
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-04-27 22:13:47 följande:
    Ahhh, mannen visar musklerna alltså?
    Jepp, han måste ju visa sig lite användbar ibland, så att jag behåller honom
  • Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-04-27 22:36:31 följande:
    *surar lite över det faktumet att A är en Handyman*
    Jasså, men du surar inte över att jag oxå är lite handy väl? då hade du ju inte haft någon landskaps-suffla i såna fall.
  • Lindadjo
    Joddan skrev 2011-04-27 22:09:54 följande:
    T Prus

Magen sitter den ska och dottern vägrar komma ut... En vecka över nu...
    Åh, måste vara jobbigt att gå och vänta.
  • Lindadjo
    thisissarah skrev 2011-04-27 22:53:15 följande:
    Lindadjo: hur fixade din händiga man det?
    Ja, han tog lös hjulet. Tog ut lagerna, 2 stycken som ligger på varje sida i navet. Kollade hur de såg ut. Köpte nya liknande. Fanns dock inga med distanserna på sidorna, men det fixade han dit andra lösa distanser. Satte tillbaka allting. Klart.
    Såg enkelt ut, men är kanke inte det Men han kan ju skruva isär en hel motorcykel och få ihop den igen så då är det säkert inga problem för honom med ett enkelt bugaboo framhjul. *stolt över min händymän*
  • Lindadjo
    Joddan skrev 2011-04-30 13:15:06 följande:
    Tack!!!! 4650 gram 53 cm! Stor knubbig och ljuvlig
    Grattis!!! Och välkommen till världen lilla Lily! Hjärta
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21