Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

Bugaboo-tråd nr 21

Är det någon som har ett mönster till cameleon-sufflett liggandes? Jag har köpt camelon-spännen till min frog, men lyckas inte få till någon bra passform på sufflan

Ser ju att det finns på Tradera, men 100 kr?! Då kan jag lika gärna testa mig fram till det blir rätt känner jag, vet ju inte ens hur bra de mönstrena är?

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-03-27 12:11:33 följande:
    Lindadjo skrev 2011-03-27 11:23:07 följande:

Är det någon som har ett mönster till cameleon-sufflett liggandes? Jag har köpt camelon-spännen till min frog, men lyckas inte få till någon bra passform på sufflan

Ser ju att det finns på Tradera, men 100 kr?! Då kan jag lika gärna testa mig fram till det blir rätt känner jag, vet ju inte ens hur bra de mönstrena är?

du jag har ju en extra denim-suffla, ska jag skicka över den? är det till hjälp?
    Tack lilla Tanten, men det behövs inte Det har löst sig ändå nu. *älskar den här tråden*
  • Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-03-27 12:33:43 följande:
    "lilla" haha, du vet att ag precis lagt på mig 20kg+  så jag  är allt  annat  än liten
    Jag tycker du ser ganska liten ut ändå  Dessutom FÅR man lägga på sig när man varit gravid, de kilorna försvinner snabbt igen ska du se!
  • Lindadjo

Prus... jag gillade insidan bäst Kommer nog göra en med prickig insida till min oxå sen.

• Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-04-02 21:36:01 följande:
    jag ÄLSKAR insidan Hjärta I love love love it !!!! Hela sufflan är to die for...
    Det är så härligt att ge något till någon som blir så himla glad över det Jag känner mig helt varm och glad innombords
  • Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-04-05 15:03:26 följande:
    jag kör på tullsas för sulky, funkar till liggdelen allafall, inte testat på sittdelen än...
    tror jag hört några som kört på brios så det ska oxå funka...
    AnPa skrev 2011-04-05 13:28:01 följande:
    Typ tullsa-liknande regnskydd sitter bra på sittdelen :) Har inte provat på liggdelen men skulle tro att det funkar på den med :)
    då funkar det till sittdelen oxå då, perfa
    Åh.... regnskydd har jag ju inte ens tänkt på... måste införskaffas.
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-04-05 19:22:11 följande:
    Lindadjo: jag tror jag gjort mig av med det mesta men skall jag kolla efter regnskydd i gömmorna?
    Spring och kolla med en gång... du har 20 veckor på dig
  • Lindadjo
    MissR skrev 2011-04-05 20:04:42 följande:
    Nu har vår lillebror äntligen kommit och jag har premiärkört vagnen=) helt underbar!!!!!

Men en fråga, om man har handtaget längst ut kan man "bumpa" vagnen i trappan då? det borde väl inte slita på fästena? Eller?
    {#emotions_dlg.flower} GRATTIS {#emotions_dlg.flower}
  • Lindadjo
    gavagai skrev 2011-04-17 15:53:30 följande:
    Jag funderar på att sy en varukorg (att alltså fästa under vagnen), för att få en som matchar sufletter jag syr. Har någon något tips på vad man skulle kunna använda som "bottenplatta", kanske någon hyfsat styv plast som håller formen, men var hittar man sånt?

Du kan inte använda bottenplattan som är i den varukorg som du har? Om du nu har någon varukorg. Jag har ju oxå tänkt sy en ny. Och jag kommer använda plattan från originalet, för på min frog går den att plockar ur, utan att ha sönder nånting. Den är som bara instucken under en "ficka" på varje sida, annars är den ju lös.

Annars kan jag tänka mig att kanske det hade funkat med såna där styvare bordstabletter, de är ju håra men flexibla och går säkert att skära till i rätt form.

• Lindadjo
    Fidi skrev 2011-04-20 09:11:13 följande:
    Hej allihopa!

Jag har en Bugaboo Camelon som jag bara älskar! Köpte den i November-10. Helt ny från butik.
    Men nu har den börjar gnissla och knarra i fjädringen i chassit. Funderar på att gå tillbaka till butiken och låtadom lyssna. Det är ju en jäkligt dyr vagn.

Vad hade ni gjort? Är jag fånig? 
    Även dyra vagnar måste smörjas, speciellt efter en hel vinter. Har du inte gjort det så säger jag som anpa, smörj med silikonspray. Det är jättebra. Jag har alltid sprayat in mina vagnar med jämna mellanrum, annars blir det knarr. Oundvikligt.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21