Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

Bugaboo-tråd nr 21

Jag tycker din sufflett var jättefin Gavagai! Gillar tyget! Tror som de andra att det kanske går att fixa till genom att korta av bredden på mönstret något. Jag provade min sufflett på vagnen innan jag sydde ihop den helt, då kan man nåla upp det så den sitter lite tajtare, och sen sy kantbandet.

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo
    imaj skrev 2011-03-06 09:13:32 följande:
    Lindadjo: Fy sjutton vilken snygg liggdel ! Hade det inte varit för att man vet att den färgen inte finns hade jag trott den var köpt! Du är duktig du!!
    Oj, tack... nu blir jag ju lite generad ju Skäms
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-03-06 09:28:44 följande:
    Hon är dum tycker jag som ställer alla oss andra i dålig dager
    Ja, förlåt. Vad dumt av mig Men du är inte dålig du heller, med din klädsel by småland!
  • Lindadjo
    GladInsomnie skrev 2011-03-06 12:24:52 följande:
    Lindadjo: Sjukt snygg liggdel, är bara lite avundsjuk..
    GladGladKyssGladGlad
  • Lindadjo
    hjärtan81 skrev 2011-03-08 11:01:22 följande:
    Det står 2-2L och 2-1L ringde stället jag beställde på men de sa att dem borde va rätta men jag får ändå inte ihopp de och tycker de ser exakt likadana ut... Bajs.
    Ville ju åka en runda med vagnen idag :(
    Hmmm... ska det inte vara L i ena och R i den andra. För left  och right?
    I mina nyköpta camfästen står det 2-1R och 2-2L. Och de är inte likadana, utan spegelvända. Låter som du fått 2 vänstersidor, tyvärr.
  • Lindadjo

Det måste vara den gamla varianten av sufflettfästen?

Nu ser de ju ut så här:'

suflettfästen till cameleon

• Lindadjo
    Lindadjo skrev 2011-03-09 21:00:17 följande:

Det måste vara den gamla varianten av sufflettfästen?

Nu ser de ju ut så här:'

suflettfästen till cameleon

Så om du ska köpa nya fästen till din vagn så måste du nog köpa nya sufflettbågar med, för att de ska passa i det nya fästet.
    De här fästerna är spegelvända från varandra, en höger och en vänster.
  • Lindadjo

Just det, säger grattis åt dig även i den här tråden Tant Prusilus Grattis till lilla prinsessan {#emotions_dlg.flower}

• Lindadjo
    straw2008 skrev 2011-03-14 10:30:13 följande:
    HA HA ursäkta men jag tycker inte den är fulare än något annat hemsytt Tungan ute
    Tack för den
  • Lindadjo
    Mammas Kalle skrev 2011-03-18 23:25:21 följande:
    Håller precis på att klippa ut tyg för morgondagens projekt ny suflett o bumperbar skydd.

Behöver kloka proffs hjälp med hur jag syr, vill undvika allt för mkt sprättande

När ni syr ihop alla delar syr ni samtidigt fast kantband eller är det det sista ni gör?
    Jag syr ihop den först, och sätter kantbanden sist, för då kan jag prova den på vagnen innan och göra ev ändringar innan jag spikar fast de med kantband. Att ändra med kantband på plats blir sällan snyggt.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21