Bugaboo-tråd nr 21
Är det förresten en frog eller gecko? Ser ut som Cam hjul, eller? Är ju novis på dessa modeller...
Oj! Nu tickar klockan. Vårt chassi går inte att fälla längre och Bontis reparatör sa att det var inget att göra..
Chassit är 2006:a tror jag, och om 9 dagar ska vi flyga till Berlin!
Alltså måste vi ha tag i nytt chassi tills dess:
- Är det någon som vet om ngn återförsäljare som har extrachassin i lager?
- Passar ett nytt chassi? de har inte ändrat måtten ?
- Det är ingen som har ett chassi över, även ett sånt med "glidande handtag" skulle vara intressant. Vi får kolla blocket men det är inte många som säljer chassin. (Vi bor i Stockholm)
Gamla delar funkar på nya chassin. Vet inte vilka som kan ha inne, men som ovan bugababy kan nog ha.
Vi har delar från en -07a, hade gamla chassit med vingmuttrar, på ett red-cchassi så det är absolut inga problem. Har iofs inte testat bakhjulen men förstått att det bör gå. Chassit va i så tråkigt skick till slut så bidde en nyare istället, men vi behåller delarna från 07an så länge
det fanns inte en ledig yta på vagnen som inte var täckt av antingen trianglar, runda eller fyrkantiga klisterreflexer i diverse färger... nu snackar vi HELA chassit t.o.m all ledig yta på handtagets sidor och ner...Var det inte nån som letade varukorg i denim?
Tips:
www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_cameleon_tillbehor_30636983.htm&w=2
Inte min annons
Jag tycker många försöker sälja vagnar med alla tillbehör och när jag letat vagn så köper jag hellre bara vagn och kompletterar själv med det jag vill ha.
Många annonser jag kollade på stod säljs bara tillsammans och de struntar jag i helt enkelt. Många jag känner är precis som jag så jag vet inte om det är en stor nackdel att försöka sälja i paket
Jag tror man får mer om man säljer tillbehören för sig och vagnen för sig, sen vad som går bäst av tradera och blocket vet jag inte. Tycker vissa saker verkar gå ganska bra på tradera åtminstone
) för det där med krokar låter ju rätt bra. Ska försöka att inte packa den för tungt då, jag har annars en dålig ovana att plocka med mig saker som "kanske kan behövas" men som i 99.99% aldrig kommer till användning...När skrutten var mindre så var vi nästan tvungna att hänga nåt för vagnen när hon sov, annars vaknade hon bara
Ska man hänga nåt för så tycker jag klart ett barnvagnsdraperi är snyggare än en filt slängd över halva sufletten
Jag sydde mig mitt egna med buggans suflett som mall och köpte snygga enkla runga ringar på babyproffsen
Men det är helt klart snyggare utan