Inlägg från: annat82 |Visa alla inlägg
  • annat82

Bugaboo-tråd nr 21

Armani skrev 2011-02-01 12:52:49 följande:
    Va kul att höra Glad
    Kikade nu igen och ser att det inte fanns någon varukorg i den blå färgen, skit! Skrikandes
    Tänkte ju att det skulle vara lättare, men som sagt beige eller möjligtvis offwhite topset kanske inte passar jättebra till den blå. Har inte testat, men svart, orange, rosa(mörkrosa), rött, mörkblått, PF colorblocks tycker jag funkar alldeles utmärkt. Skurvy har jag inte testat till den blå så det vet jag inte och övriga färgerna har jag inte så de har jag inte heller testat
    Tänkte från början att 2 topset kan väl kanske räcka. Tji fick ja

Väntar bara på de nya färgerna som ska komma nu
  • annat82
    MissR skrev 2011-02-01 19:31:07 följande:
    Såg din vagn i bildtråden...måste bara fråa vadär det för en skötväska du har?
    Såg frågan där också, så jag svarar här

På bilden är det sambons skötväska, från Dadgear, köpt begagnad på tradera för en hundring
    När han började va ledig blev det så mycket "skräp" i min skötväska så tyckte han behövde en egen

Hänger perfekt i mina Petunia-krokar
  • annat82
    Sweetheartno1 skrev 2011-02-02 12:57:23 följande:

Har du köpt dom i sverige eller någon hemsida ?

Vilken menar du då? Dadgear-väskan va ett tradera fynd, sen har jag ett par Petunia Picklebottom (krokarna kom med väskorna), inhandlade på olika ställen. Bland annat NKs rea förut, men också en från USA via släkt
  • annat82
    Sweetheartno1 skrev 2011-02-02 17:19:19 följande:
    Hehe tänkte på krokarna !
    Dåså, tror de finns att köpa löst. Men finns nog lika många andra lättare att få tag i

Jujube har krokar löst bland annat och många som gillar dem. Har en omgång tinkafu-krokar också, men gillar dem inte så mycket. Jujube finns i en del svenska butiker, men om inte annat ganska många svenska webbutiker
  • annat82
    killenkott skrev 2011-02-04 20:17:36 följande:
    Någon som vet vart man köper petunia picklebottom väskorna?
    Kollade babyshop.se men hittade inga .
    De börjar faktiskt bli svåra att hitta. Har hittat på kidzshoppens sida, men ej i lager så då kanske man får ringa och höra om de kan ta in.

Barnbutiken, kollade sambon med, butiken på söder och de skulle också sluta med dem.
    NK sålde ut sina för att de skulle sluta med dem så tror inte de heller har kvar.

Har verkligen inte hittat i någon svensk webbutik annars heller. I så fall får man satsa på utrikes webbutiker, och jag har inte hittat någon i Europa ens, men kanske inte har letat så bra så om nån har tips tar jag gärna emot.
  • annat82
    killenkott skrev 2011-02-04 20:42:54 följande:
    Anna82:Tack . Undrar varför,dom borde ju vara lättsålda?!
    Ja ja jag får nog ringa runt. Tack för supersnabbt svar !
    Jo, tycker jag också, men de ligger iofs ganska högt i pris och sen kanske folk bara inte hör talas om dem. Mina är köpta på 50% rea, en på NK och en på barnbutiken när de sålde ut sina sista.
    Det är synd, för jag verkligen älskar mina

Kom på att Bonti också har haft, men de ville inte ta in när jag frågade då efterfrågan var liten och de måste beställa ett antal på en gång enligt personalen. Tog min intresseanmälan om det var fler som skulle höra av sig, men inte hört något och det var snart ett år sedan så verkar inte så lysande.

Tycker åtminstone att någon webbutik inom EU skulle kunna sälja, men har inte hittat som sagt. Då slipper man ju eventuell tull iaf
  • annat82
    Haven09 skrev 2011-02-04 21:03:42 följande:
    Jag köpte den sista i Sollentuna centrum en petunia picklebottom i rosa, har kollat runt hela Stockholm o nu finns det verkligen ingen kvar! Men jag har för mig det finns en webshop men vet inte om dom skickar till Sverige.
    Bästa väskan och så himla snygg! Har även pimpat upp med dom fina hängaren med sten på:)
    Kommer behöva skaffa mig en till bebis snart,haha näe skoja;)

Jag kollade i Sollentuna för ett bra tag sedan och då hade de bara en kvar, undrar om det var den du köpte kanske?

Inte rätt för mig, varken modell eller färg, men frågade och fick som vanligt svaret att de skulle sluta med den.

Finns flera webshoppar i USA som skickar till Sverige, men man tar alltid risken att åka på tull på köpet också. Just därför åtminstone jag skulle vilja hitta en bra webshop i Europa

• annat82
    Tant Pruselius skrev 2011-02-05 14:45:48 följande:
    är inte swiften kortare en en uj?
    Har för mig att rygglängden bara skiljer nån cm. Men tror sits och benutrymmet är sämre i Swiften och bredden då så klart. Har ingen UJ att jämföra med
  • annat82
    Tant Pruselius skrev 2011-02-05 14:54:52 följande:
    okej, fick för mig att hela swiften var som en uj man kört i 60grader sugen på en till denna kotte som kommer i mars men det får bli istället för suky då ... vill ju inte ha bortvänt förrän mkt senare...
    Trodde jag också tills jag blev upplyst om fakta Lite därför vi har både buga och swift, swiften funkade inte bra efter liggvagn förrän dottern var drygt 10 månader och hon föredrar fortfarande oftast buggan
    Men jag ger inte upp swiften och tror den kommer funka ännu bättre när hon blir ännu äldre.

Ibland är det ganska praktiskt att ha en liten skrutt, för i hennes växttakt kan jag inte se henne växa ur varken swiften eller buggan innan hon kommer vägra vagn (och det gör hon antagligen alldeles för tidigt)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21