Inlägg från: annat82 |Visa alla inlägg
  • annat82

Bugaboo-tråd nr 21

Honey1982 skrev 2010-07-29 21:32:49 följande:
    Du råkar inte ha nån bild?
    Näe, men jag skulle kunna fixa under morgondagen. Vagnen står i källaren så ska bara orka gå alla trappor först
  • annat82

Caeruleus skrev 2010-07-31 18:29:16 följande:

Angående ståbräda vs syskonvagn. Jag har 2år 3månader mellan mina killar. I början så hade jag ståbräda till och från dagmamman men nu för tiden går han. Däremot saknar jag dubbelvagn något enormt när jag har båda pojkarna hemma hela dagen. Tim sover nämligen fortfarande på dagen och det är jättesvårt att hitta på något skoj, tex gå till en park, utan dubbelvagn. Antingen måste jag gå hem när han leker som bäst och då blir han jätteledsen eller så väntar jag tills han är trött och då blir det jätteknöligt att ta sig hem.

Gick in till Bonti idag och frågade om skenorna och att liggdelen inte kan stå plant och det skall tydligen vara så.

Kändes verkligen härligt att köra vagnen idag. Kom även på att en av mina handväskor passar riktigt bra som skötväska. Det enda som var lite tråkigt var att Robin inte gillar att ligga ner om han är pigg. Då vill han bli buren och gallskriker om jag inte lyfter upp honom . Funderar på att testa sittdelen och se om han gillar det bättre. Tycker egentligen att han är för liten för det (snart 4 mån) men å andra sidan blir det ju inte mindre stimulans än om jag går och bär på honom.
    Från dottern var 3 månader vägrade hon ligga när hon inte sov, man fick bära tills hon nästan somnat sen gick det att lägga ned henne. Hon vägrade även kudde i liggdel, men det är ju ett alternativ annars
    Vi bytte till sittdel när hon var 4 månader. Går ju alltid att ha halvliggande också. Har funkat hur bra som helst för oss i alla fall, förutom jag som hade tyckt det var kul att köra liggdel lite längre. Just runt 3-4 månader så ville hon verkligen se allt
  • annat82
    Caeruleus skrev 2010-07-31 19:54:10 följande:
    Har provat i den gamla vagnen men inte i Cam än...ska testa. Tyvärr är han måttligt intresserad av vagnleksakerna jag erbjuder. Han vill helst att man skall bära och prata med honom.

Storebror älskade att åka i vagn, sitta i sittern och pilla med leksakerna han fick. Robin är totala motsatsen och vill att man skall busa med honom heeela tiden. Vi börjar så smått att bli lite slutkörda och måste få till en ändring. Tyvärr så är våra försök verkningslösa hittills Inte ens selen gillar han. Jag kan tänka mig att han blir nöjd om han får sitta upp och titta framåt....men det vill inte jag förräns om ett par månader minst.
    Kan tillägga att just runt den åldern så gillade hon inte selen inåtvänd, men fick sitta utåtvänd korta stunder och var jättenöjd. Just för att det inte var någonting annat som funkade. Hon verkade klara det bra, men ville helst inte och just därför bara korta stunder. Sen har det vänt igen och hon sitter hur nöjd som helst inåt i sele igen och tur det för nu har vi bytt till en Ergo, så kan hon inte sitta framåtvänd.
  • annat82
    Honey1982 skrev 2010-07-30 08:59:52 följande:
    Kanon, det skulle vara jättesnällt!
    Så, ligger 2 bilder i mitt galleri nu, på Skip Hop Dash Deluxe
  • annat82
    Snoppan skrev 2010-08-08 12:56:35 följande:
    Puffar min fråga om regnskyddet.. Ska de va så krångligt och tajt när man sättet på de? Jag får det inte att fastna ordentligt vid fötterna?
    De gånger jag satt på regnskyddet så har jag oftast börjat från fötterna i stället. För mig har det funkat att dra över delen vid sufletten ändå. Håller med modestyclara att ett par gånger sen har man fått in snitsen.
    Fast jag tyckte det tog för stor plats i varukorgen så orkade aldrig ha med det. Köpte ett tulsa i stället och det sitter ju inte alls lika bra men funkar för de gånger det regnar. Har ju öppning mitt fram så blåser det kan det regna in lite, men än så länge tycker jag det funkat bra
  • annat82
    Armani skrev 2010-08-08 18:49:41 följande:
    Nä vad det är till för Kanske är till nån mugghållare då, för till parasollet tycker jag det inte ser ut tt passa...
    Ser ut som fästet till mugghållaren. 3 är till bee enligt instruktionsboken. Har inget parasoll så de fästena vet jag inte om de är likadana
  • annat82
    Duefigli skrev 2010-08-09 12:18:57 följande:
    Jo, så gör jag när jag fäller ihop den, då är det lugnt. Men när jag ska fälla upp den och plockar fram den ur bilen så lägger jag den ner på marken först, och fäller sen upp den. Och då, när den ligger där känns det som att jag misshandlar lite onödigt mycket...
    Jag brukar fälla upp handtaget innan jag tar chassit ur bilen, eller åtminstone lossa det och hålla i vid hjulen med en hand och handtaget med andra. Sen hålla det i luften och sparka loss framhjulen. Om det behövs så när jag fällt loss handtaget kan man vila det mot marken på bara bakhjulen och ta nytt grepp.

Kan ju bero lite på vad man har för bil också och hur trångt det är för att lossa handtaget innan
  • annat82
    Jessiicaa89 skrev 2010-08-18 21:19:49 följande:
    Hej!
    Någon har en bild på en bugaboo cameleon med skip hop väska som är fäst med  jujube krokar eller Tinkafus krokar?
    Eller har någon erfarent av hur det sitter/ser ut? Glad
    Har bilder på en skip hop dash deluxe i mitt galleri.

Men skip hop har ju sina egna spännen och inga ringar att fästa krokarna i så det funkar väl inte så bra tänkte jag
  • annat82
    Jessiicaa89 skrev 2010-08-18 21:31:36 följande:
    Ah okej. Jo men jag tänkte att man kanske kunde vika typ bandet och på så sätt spänna en krok runt?
    Tror inte jag skulle få in remmen i en tinkafu-krok, har inte provat men remmarna är ganska breda och tinkafus krokar har jag iaf.

Men jag tycker skip hopen hänger helt ok i sina egna spännen.

Finns det något skäl till att du inte vill använda dem utan just krokar?
  • annat82
    Jessiicaa89 skrev 2010-08-18 21:33:59 följande:
    Har kikat nu, och det är dashen jag har. Men den sitter så snyggt på sittdelen, men det är just på liggdelen som den blir krånglig Obestämd
    Har inte använt liggdelen då vi bytte vagn när dottern redan satt, kan tänka mig att det blir lite krångligare då iofs
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21