Inlägg från: annat82 |Visa alla inlägg
  • annat82

Bugaboo-tråd nr 21

VårtLillaMirakel skrev 2011-11-13 22:07:43 följande:
    Jag kanske gör någor fel?

Hjulen fick jag på nu i alla fall, om än med lite våld

Tänkte höra en sak till om froggen, ska det vara så att när man fäller upp den så låser den sig inte i rätt läge föräns sittdelen/Liggdelen klickats på?
    Har haft 2 Cam och på båda har suflettfästena suttit uppochned, på rättsida fast felvända. Båda iofs beggade, men den ena bara ett par månader så de hade nog inte vänt dem själva heller. Sufletten satt ok med dem åt fel håll fast snäppet bättre efteråt.
    Tog lång tid innan jag insåg att de var felvända kan tilläggas
  • annat82
    Noiis skrev 2011-11-13 22:12:52 följande:
    *knaprar värktabletter så de blir lite osammanhängande ibland*
    Ramen funkar som lås mekanism på alla bugaboos vagnar (ej bee) mao. chassit låses aldrig om inte ramen e på. Så ta aldrig av ramen med en väska på chassit........ (fast de brukar man lyckas med sisådär hundra miljoner ggr) de smäller iaf ihop om man har väskan på  
    det har jag aaaldrig gjort
  • annat82
    VårtLillaMirakel skrev 2011-11-13 22:34:07 följande:
    Förlåt, men jag fattar inte...Upp och ner? Detta blir bara mer och mer komplicerat....Jag kan inte fixa mer med vagnen idag jag fick precis räkna till tio för att inte knäcka den j-a sufletten i två delar...
    Ja, alltså om man tar det som det står höger på och sätter på barnets högra sida så om man inte tänker på hur fästena för själva suflettbågarna sitter så går det ju att sätta fast spännet åt två håll på sittdelsramen. Sen kan man snurra själva armarna ett halvt varv. Var så det var på mina vagnar iaf och som sagt sufletten satt aningens sämre tyckte jag innan jag vände dem

Ibland behöver man bara ta en paus så löser det sig också
  • annat82

Läängtar: kolla kidzshoppen. Har till och med sett att de har lagningskit på hemsidan kan inte länka från mobilen

• annat82

Kan bara hålla med Lindadjo, kan man ha för många skötväskor eller klädslar för den delen Måste ju passa både klädseln och humöret Har ett par petunia och visst de är inte de största men får plats med tillräckligt tycker jag och så är de ju helt underbara. Vilken underbar röd färg det var på den du lånka till bluetopaz

• annat82

Lindadjo: inte den oioi i läder på tradera väl? Den som jag är inte och kikar på hela tiden och bara inte kan bestämma mig om har haft en oioi hobo och en carry all. Carry all hängde väl inget vidare på vagnen, hobo helt ok, men den jag hade fanns inga d-ringar på dock. De har många fack och jag gillar dem iaf. Fick du min åsikt

• annat82

Ungefär som jag då fast jag har låtit bli att buda än så länge, brukar bara ge mig på saker i slutet. Men den är snygg har däremot en väldigt nu väska här hemma också så det talar ju också emot och så känns det värre att buda mot nån inte helt okänd men säg till om du inte tänker buda mer så kanske jag fortfarande är intresserad, vem vet. Allt jag vill ha på T blir bara för dyrt just nu

• annat82

Bluetopaz: har köpt 2 touring totes i fysiska butiker när de sålde ut dem, eftersom de inte längre skulle sälja petunia och en touring tote från usa, sambon har släkt där . Sen har jag en clutch också, köpt på tradera. Näe, har inte hittat någon webbutik i Europa ens som verkar ha och skulle kunna skicka till sverige utan tull. Riktigt tråkigt tycker jag, verkar som det är usa som gäller. Sambon va dock inte så villig att flytta till usa bara för att jag ska kunna köpa billiga vagnar och snygga väskor

• annat82
    RedTopaz skrev 2011-11-22 19:43:42 följande:
    jag kommer inte in i bildtråden..:( vill ju se min suflett!! :)
    Nu gör du
  • annat82

Fröken småland: tycker bara det är bra med fler värdar försöker hänga här en del men hinner inte så mycket just nu och ofta två yrväder hemma (så mycket liugnare när jag är på jobbet) och en vagn som måste putsas på

• annat82

Ringarna i liggdelen är som andra sagt för att fästa en lös sele i. Är ganska säker på att det måste finnas för att uppfyllas nån säkerhetsstandard

• annat82

Har precis bytt till blå bas på min bugga och kommer på att den röda skulle ju va så mycket mer julig så måste byta snart igen jag har så stora problem just nu

• annat82

Jag tycker camens varukorg funkade finfint på frogchassit. Använde bara med sittdel iofs. Går möjligvis emot chassit när man fäller ihop det men inte så det inte går eller så. Bredare är den no inte, frogen kan ju inte va så mycket smalare än cam direkt

• annat82

Helt klart brun bas enda kombo jag har svårt för är brun/svart. Hade grå bas men tröttnade på den på 2 veckor

• annat82

All black! Lite lockande att säga silver, men det är ju bara för att alla säger black

• annat82
    erica81s skrev 2012-08-16 21:11:39 följande:
    Hej, har en bugaboo cameleon som de vita runda knapparna har fastnat på. Det är alltså de knapparna som man använder för att låsa vagnen i olika lutningar med. Vi har provat att smörja skruva isär fästet och smörja dem men det verkar inte hjälpa. Någon som har något tips? Som det är nu går det alltså inte att låsa vagnen i någon lutning alls. 
    Silikonspray har oftast hjälpt för mig, men har du även skruvat isär och kollat så inget är trasigt så är det svrt att veta varför de inte funkar.
    De finns som reservdel iaf, att beställa
  • annat82
    tiiinann skrev 2012-08-31 22:03:49 följande:
    Åh toppen det ska jag testa. Hur sjutton får man luft i däcken då, det är ju som hål ner i hjulet... Eller har jag fått helt konstiga hjul?! Blir inte klok på det... Det känns som att man ska stoppa ner nått i hålet...

Det är inte så att du har de punkteringsfria foamhjulen? De har fortfarande hålen i fälgen, där en ventil skulle kunna sitta, men behöver inte pumpas
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21