Inlägg från: annat82 |Visa alla inlägg
  • annat82
    danosani skrev 2010-12-21 16:38:07 följande:
    HAHA! Hoppas ingen stackare går på det där! Ser ju ut som en Babytravel typ..
    Ibland undrar jag om de som säljer dem vet själva ens
  • annat82
    Bellbox skrev 2010-12-21 17:05:02 följande:
    Åh vad jobbigt att se dessa på stan!! För min del skulle det klia i fingrarna att gå fram och fråga personen ifråga om de köpt den ny eller begagnad... Är den ny kan man ju fråga vart sjutton de köpt den
    men man vill väl inte såra någon heller som köpt en falsk kopia ovetandes, men JAG hade nog velat att någon sa det till mig i.o.f om jag tänker efter *svårt dilemma*
    Drömmer
    Jag skulle nog vilja veta om så hade varit fallet. Hade antagligen blivit skitförbannad också, men på den som sålt den till mig i så fall, om den som berättade gjorde det lugnt och snällt
    Sen ska man nog i så fall fråga vad de har för vagn först och se vad man får för svar. Kan ju va så att de medvetet köpt en kopia

Men jag har nog bara sett en kopia i verkligheten hittills, som jag sett att det var kopia iaf.
  • annat82
    AnPa skrev 2010-12-22 19:01:13 följande:
    Ytterligare en fotad på samma ställe: frågan är ifall det är samma chassi på alla 3 eller ifall det är 3 plus vagnar? Stöldgods? www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_cameleon__20...
    Såg också den och tycker verkligen det är lite väl många annonser.
    Tycker det ser ut som samma chassi och hjulen är ganska lika mycket slitna på alla bilder. Tycker mugghållaren sitter lika också. Fast den är ju lätt att flytta på
    Undrar lite gör man ju ändå
  • annat82
    danosani skrev 2010-12-30 21:04:58 följande:
    Men var inte det kopian med "unika silverfälgar" från härom veckan? Den ser ju exakt likadan ut som den och med samma beskrivning - med undantag av att de faktiskt erkänner att det är en kopia Råkade maila den annonsören förra gången och påpeka ett och annat om äktheten
    Jag är ganska säker på att det är samma. Den annonsen försvann ju ganska så snabbt och den kom denna. Har för mig att det var i samma område också.
    Kan ju hoppas att de tog sitt förnuft till fånga och inte försöker sälja den som äkta iaf
  • annat82
    Tiger77 skrev 2011-01-04 18:30:27 följande:
    Hej alla Bugabooexperter!

Börjar bli lite sugen på att skaffa ett nytt topset till vagnen när det blir dags för bebis nr 2. Vad är bästa sättet att hitta ett nytt sådant enligt er? (För det är väl topset man kan byta om man vill ha en liten förnyelse av vagnen?)

Tack på förhand!
    Du kan byta alla delar om du vill. Basklädseln också, men det lättaste är ju att byta topset
    Finns en del på blocket och tradera, både nya och begagnade, men tycker det är lite tunt just nu. Annars så finns de att köpa där de säljer bugaboo
    Bland annat: http://kidzshop.jetshop.se/barnvagn/bugaboo/tillbehor/toppset-c-736-1.aspx 

Såg just att ocean-topset finns att köpa sååå fint
  • annat82
    Honey1982 skrev 2011-01-04 18:43:25 följande:
    fy så farligt... men vi har tre födelsedagskalas att fixa +ett dop inom fem veckor nu. jag är jättesugen. doppresent till dottern kanske? ocean - färgen är ju såå läcker.
    Väldigt farligt Men har ju egentligen för många topset redan
  • annat82
    tanjasouza skrev 2011-01-07 13:40:42 följande:
    Hej!
    Är det någon som har lyckats byta bromsvajer på sin Bugaboo hemma? Jag vet att det är en vajer med pluppar i båda änder i rätt längd som krävs men hur fäster man den änden som inte har en plupp och får den att hålla?? Jag var till vår lokala cykelverkstad men de lyckades inte. Nu har jag en vajer hemma i rätt längd men utan plupp i ena änden. Ni som varit till en cykelverkstad som har kunnat hjälpa till, har ni bra tips i Stockholm?? Tacksam för tips!
    //Tanja
    Har för mig att någon tidigare har tipsat om denna. http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Reservdelar/Reparationssats-vajer/
    Har inte själv använt den, men där har du ju en plupp i ena änden och skruvar fast en i andra. Kanske något att testa
  • annat82

Har en Cam och en Swift och älskar den kombinationen

Men vill man inte ha fler vagnar så har jag nog lite svårt att säga vilken. Vi började med Swiften med liggdel, men när hon inte ville ligga längre, innan hon var 4 månader, hade vi en Emmaljunga ett tag med sittdel. Hon hatade den och jag trodde inte hon var något vagnbarn bara, Swiften gillade hon inte heller och jag ville inte ha henne framåt så lite.
    Testade en Cam och hon älskade den från första stund. Även vid 7-9 månader när vi ibland använde swiften funkade det bara kortare stunder. Hon vill sitta helt plant och rakt upp så buggan är toppen
    Efter så har vi växlat mellan buggan och swiften lite beroende på vad vi gör.
    Jag tycker buggan är helt ok med terränghjulen, klart bättre med swivelhjulen, men det funkar utan problem.
    Det man kan säga om swiften är att liggdelen är liten, det är den. Men hade skruttan bara velat liggdelen längre hade vi kunnat använda den till 6 månader iaf, men hon är född i december så då hade vi ju sluppit allt det tjocka i slutet

• annat82

Alla med svängbara hjul drar ju, även om kanske olika mycket, om vägen lutar minsta lilla så de lämpar sig väl kanske bäst på plant underlag. Swiftens framhjul går ju såklart att låsa också. Har faktiskt aldrig ännu testat det, har inte behövts äns med snö
    Som cityvagn funkar väl swiften, men ska vi in och röra oss i butiker så föredrar jag klart buggan. Swiften är längre och svårare att styra bland trånga hyllor, gångar, caféer... där slår buggan swiften stort.
    Tror att bee kanske skulle vara något då. Inget för landet direkt, men just som cityvagn.

Antagligen blir det en sån här också frammot våren. Sambon har lovat och det är ju dags att testa något nytt
    Den känns enklare att packa in i bilen och liknande och då skulle den antagligen få bli resevagn också

Att sova i så skulle jag nog tro emmaljungan är bäst, beroende på hur barnet sover. Vår lilla sover enbart på mage egentligen. Självklart en sanning med modifikation. Men hon sover bättre i Cam:en än i vår gamla city cross. Hon har aldrig velat sova mycket i vagn och just där VILL hon inte ens sova på mage, men tror det är för att hon sover lite ihopböjd som hon sover åtminstone någorlunda i camen.
    Bee kan jag ju inte uttala mig om just angående sovande

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21