BeautifulFlower skrev 2010-10-12 15:06:53 följande:
är det bara jag som tvivlar på att buggan funkar en vinter, även om man har vinterhjulen på?
jag testade igår att köra med dom stora hjulen först en sväng, och låsa dom små.. det gick ju knappt att lyfta vagnen när man skulle svänga när dottern min satt i. kändes som hela chassit skulle böja sig. Det är min första vinter men buggan och har nu börjat fundera på att skaffa en annan vagn som "vinter/extra vagn"
Hur gör ni?
Har iofs inte kört den i vinter, men har testat med de stora fram och de små låsta bak och det går absolut inte att lyfta eller svänga då enligt mig. Går går det ju men det är hemskt.
Men har även testat med vinterhjul och då kan man ju fortfarande köra med dem fram eller de stora om man nu så vill, men de sitter ju precis vid chassit och inte en bit ut som det blir med de små bak och tyckte det funkade helt ok. Annorlunda mot svängbara, men tyckte faktiskt det var nästan lika behagligt att köra som vår gamla city cross. Med snö har jag ju som sagt inte testat än.
Ville mest säga att det är stor skillnad på att ha de små bak och att ha terränghjul