Inlägg från: annat82 |Visa alla inlägg
  • annat82

Bugaboo-tråd nr 21

livet från ljusa sidan skrev 2010-10-06 19:30:37 följande:
    tyckte jag gjorde värsta kapet idag, 400kr för en knappt använd transportväska! Utan hjulen dock men man får väl bära...
    Bra pris
    Vi hittade vår för 500:- och slog till snabbt. Också utan hjul men kändes ok till det priset. Hade egentlige sagt att vi skulle vänta med den tills vi behövde, men verkar som en del går bra på blocket och då kändes det lika bra att slå till
  • annat82
    bohusbebis skrev 2010-10-07 09:31:46 följande:
    Iiiiiiiiiiii, ser en härligt gul giraff-åkpåse på T just nu..... HÅLLER HÅRT I PLÅNBOKEN.....
    Snälla, kan inte nån annan köpa den. Snabbt. Den skulle vara såååå fin till vår gula sufflett men NÄ jag kan inte motivera en åkpåse till.... fast den är ju ny och fiiiiiiin
    Kan tyvärr inte hjälpa dig. Har redan en Övertalade sambon med orden "titta vad fin den är"
    Så nu har vi redan 2 åkpåsar till buggan, båda köpta nya men till begagnat-priser Skrattande
  • annat82
    Senap skrev 2010-10-07 12:21:49 följande:
    Well... av alla fula solblekta suffletter jag sett ute på stan så verkar en hel del inte bry sig.

Jag berättade för köparen att min Denimklädsel är lite solblekt på sufflan. Det syns inte om den sitter på men håller man tyget vid bågarna och mot tyget på sidan ser man en liten skillnad. Och jag vill inte att hon (köparen) skulle bli besviken eller känna sig lurad.
    Några dagar efter mötte jag en Cam där denimtyget var helt vitt vid bågarna. Då hade jag inte så dåligt samvete längre.
    Jag såg inte att vår svarta suflett var solblekt, allt köpt begagnat, förrän jag tog av klädseln och råkade lägga den på sittdelsöverdraget. Usch vad gräsligt det såg ut sen, så nu får den inte vara på vagnen längre
    Men många verkar inte bry sig och har sett väldigt många blocket-annonser med riktigt solblekta sufletter och ändå står det alltid "förvarad inomhus, så den är ej solblekt"
  • annat82
    AnPa skrev 2010-10-07 22:52:48 följande:
    Haf precis tvättat rent hela camen, står nu och glänser i hallen  Solig

Blir lite tokig på fleecen måste jag säga, har det svarta topsetet på nu (med blå åkpåse i) i ett par veckor, jäklar vad det drar åt sig damm och skit! Tummen ner för detta. Kanske att man kan motivera köp av ett nytt, är sugen på PF Skurvey. Passar det verkligen så bra till grå bas? Då MÅSTE jag ju ha en till åkpåse.... Tips på snygg 7 AM?
    PF skurvy passa mycket bra till grått enligt mig
    som vår vagn ser ut just nu
  • annat82

Dottern föddes i december förra året och även om vi bor i Stockholm så var det ju rejält kallt. Hade iofs inte buggan, men i liggdelen hela vintern låg hon på en lammfäll och sedan vanliga kläder i overall och tjock mössa.
    Hon blev aldrig kall, inte ens när det var nedåt -20, men då va vi aldrig ute så länge de dagarna. Hade alltid med en tjock filt om det skulle behövs och använde den kanske någon gång
    Liggdelen är ju dessutom mycket mer skyddad från väder och vind än sittdelen. Dessutom har det tidigare i tråden tipsats om att använda regnskyddet för att bevara värmen, omd et behövs.

• annat82
    Coca cola light skrev 2010-10-10 21:33:52 följande:

Är det någon här som har köpt symönster av hon som säljer på Tradera? JAg blir lite skeptisk då jag inte ens förstår texten i objektbeskrivningen plus en del negativa omdömen. Jag skulle så gärna vilja sy en suflett, men det mönstret jag försökte göra själv blev inte något bra.

Det står olika i olika auktioner så jag kan tänka mig att vissa annonser inte är väl genomlästa innan de är upplagda. Skulle nog hellre försöka rita själv ändå. Har gjort det och första försöket blev helt ok, men ska göra små justeringar till nästa. Dessutom har dessa auktioner tidigare legat med olika utropspris en del från 1:- och 99:- kan jag tycka är väldigt dyrt för ett mönster
  • annat82
    StinaSM85 skrev 2010-10-11 10:19:13 följande:

Jag budade hem ett sånt mönster för 12 kr i sommras, rekomenderar inte att köpa det och absolut inte för 99 kr. Mönster beskrivningen var väldigt invecklad och "very homemade", inte ens min mor som sytt MYCKET kunde få i hop beskrivningen på ett vettigt sätt. Jag vet inte hur folk brukar göra när dom syr egna sufletter men med detta mönster skulle mitten delen av sufletten bli i tre lager tyg och resten i två lager, väldigt klumpigt och omständigt kändes det. En parentes bara,  stort minus var också att jag fick påminna säljaren om att skicka i väg paketet 2 veckor efter inbetalning och att jag betala 5 kr för emballage och det var inslaget i beg. presentpapper som gått upp på vägen (tur inget försvann).

Jag har sytt med 3 lager tyg uppepå. Som sagt ovan så är det så fleecen är sydd. Men jag har också sytt med 2 lager i alla delar och kanaler till bågarna, men beroende på tyg så passar de olika bra tycker jag. Så den bitern verkar inte så konstig
  • annat82
    BeautifulFlower skrev 2010-10-12 15:06:53 följande:
    är det bara jag som tvivlar på att buggan funkar en vinter, även om man har vinterhjulen på?
      jag testade igår att köra med dom stora hjulen först en sväng, och låsa dom små.. det gick ju knappt att lyfta vagnen när man skulle svänga när dottern min satt i. kändes som hela chassit skulle böja sig. Det är min första vinter men buggan och har nu börjat fundera på att skaffa en annan vagn som "vinter/extra vagn"

Hur gör ni?
    Har iofs inte kört den i vinter, men har testat med de stora fram och de små låsta bak och det går absolut inte att lyfta eller svänga då enligt mig. Går går det ju men det är hemskt.
    Men har även testat med vinterhjul och då kan man ju fortfarande köra med dem fram eller de stora om man nu så vill, men de sitter ju precis vid chassit och inte en bit ut som det blir med de små bak och tyckte det funkade helt ok. Annorlunda mot svängbara, men tyckte faktiskt det var nästan lika behagligt att köra som vår gamla city cross. Med snö har jag ju som sagt inte testat än.
    Ville mest säga att det är stor skillnad på att ha de små bak och att ha terränghjul
  • annat82
    Becka 77 skrev 2010-10-19 14:48:51 följande:
    Tack snälla Sjukhus Mamman för alla svar Ska prova så snart lillan vaknar... Är ju så sugen på att fixa och dona med vagnen..... Lätt beroendeframkallande! Nån som känner igen sig?
    Absolut inte Är redan lovad en egen garderob för alla tillbehör när vi nån gång flyttar
  • annat82
    Lillmonstret skrev 2010-10-22 11:29:25 följande:
    Hej alla bugaboo ägare, har några frågor kring sittdelen:

# När på ett ungefär bytte ni till sittdel? Min son är snart 5 månader.

# Kan barnet sova i sittdelen, dvs den går att fälla ner?

# Kan man spänna fast barnet med bälte i sittdelen så han inte trillar ur?

Tack på förhand!
    Första svaret såg du ovan. Vi bytte till sittdel vid 4 månader efter en månads gnäll. Bytte till Bugaboo vid 5 månader

Dottern som annars bara sover på mage sover förvånansvärt bra i Bugaboo på rygg då och den går att fälla till liggläge, men man fäller hela sittdelen och inte ryggstöd ellet fotdel.

Självklart finns sele om den inte är trasig då, 5-punktssele.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21