Inlägg från: annat82 |Visa alla inlägg
  • annat82

Bugaboo-tråd nr 21

Jessiicaa89 skrev 2010-08-18 21:37:37 följande:
    Inte om man viker den heller? Det är så svårt nu när jag inte har väskan framför mig att liksom se eller förklara.

Jo den hänger snyggt på sittdelen, men inte på liggen :(
    Kan inte testa just nu, har väskan här men krokarna i vagnen i källaren. Borde bli den väska i morgon, så kan försöka komma ihåg att testa då, men jag tror remmen blir för tjock ändå.
    Förstod inte riktigt varför du vill ha krokarna ändå? Är det för att få väskan längre ned? Hänga längre ned fast fastsatt högt upp på handtaget liksom
  • annat82
    Jessiicaa89 skrev 2010-08-18 21:45:05 följande:
    Skulle vart jätte snällt :)
    Jag har så svårt att förklara när jag inte har det framför mig hehe, men vill att den skall hänga högre upp, för hänger man den runt handtaget glider den liksom ner och "lutar" emot liggdelen. Om du förstår hur jag menar? Tungan ute
    Nja, förstår nog inte riktigt, men det är nog för att jag inte har samma problem ;)

Har jag remmarna på skip hopen på kortaste så tycker jag den hänger som bäst. Hänger då uppe på skumgummit på handtaget och har aldrig glidit ned, men ska försöka testa imorrn om det ens går att få in remmen i kroken
  • annat82
    LR75 skrev 2010-08-18 21:56:58 följande:
    jag kan bara säga att den hänger inte snyggt med tinkafu krokar...det är bökigt att få in axelbandet i den.
    jag körde bara med skip*hopen när vi hade liggdel och jag minns inte att den hängde konstigt,
    och om den lutar lite mot liggdelen, vad gör det?

om du vill ha en väska som sitter bra  oavsett sitt eller liggdel så satsa på en petunia pickle bottom modellen "touring totes"
    lycka till!
    Älskar min Petunia
  • annat82
    Jessiicaa89 skrev 2010-08-18 22:03:59 följande:
    Okej :P Så den glider inte ner alltså? Har inte provat det (endast testat i affär då jag beställde väskan igår) men antog att den skulle glida ner efter ett tag?
    Jag har aldrig haft det problemet iaf. På det kortaste med de små remmarna så har den suttit där. Har inte väskan fullproppad men ganska mycket i. Få ju tänka på att inte lasta den för tungt heller så man riskerar att vagnen tippar.
    Kan ju inte lova att den inte glider, men har aldrig gjort för mig.

Man kan ju aldrig ha för många väskor Jag gillar varken kläder eller skor så måste ju få ha någon last
  • annat82
    Överbandsfürern skrev 2010-08-25 15:00:24 följande:
    En fråga.

ENa bältesspännet har gått sönder, däri man fäster axelbanden ( i den öglan eller vad man ska säga.)
    Finns det nån möjlighet att det går att byta? För snart lossnar väl allt och få kan jag inte fästa axelremmen i nåt.
    Lite töligt att det ska bli sånt här när jag har vagnen ute till salu
    Lite svårt att förstå vilken del det är. Menar du krokarna på axelbanden eller de från sidorna eller själva mittdelen?
  • annat82
    Överbandsfürern skrev 2010-08-25 15:28:10 följande:
    de från sidorna, där man krokar i axelbanden. den tunna plastdelen som gör själva öglan har spruckit.
    Kan ta en bild sen, för hon ligger ute och sover nu
    Vad jag har förstått tidigare i tråden så ska de sidbanden som är fästa i stolsramen kunna bytas ut helt och beställas som reservdel, med kardborreband som fäst runt istället.
    Har inte behövt göra det själv som tur är :)
  • annat82
    Snoppan skrev 2010-08-30 21:09:32 följande:
    Om vagnen går sönder när vi ska ut o flyga, får jag ersättning från flygbolaget även fast jag köpt den begagnat?
    Kolla upp med resebyrå flygbolag innan, skulle jag tipsa om. Har hört att vissa kräver att vagnen är packad i väska för att man skall kunna få ersättning vid skador. Vi flög med Tuifly som inte krävde det utan gick med på att vagnen var packad i säck från flygplatsen. Självklart blev en del skadad, mycket liten skada och bara tygskada. Men den ersattes av flygbolaget. Inga krav på kvitton utan de ersatte vad det kostade oss att fixa skadan i butik.
  • annat82
    bohusbebis skrev 2010-09-06 19:47:38 följande:

Hur snorkig får man vara, eller är jag för fräck?
    Svarade på en annons där säljaren sålde en vagn för 4.500 kr med tillbehör 5.000 kr. La ett bud på 600 på bara tillbehören (lite mer än halva fullpriset på varorna) + frakt. Fick ett synnerligen aggresivt svar att det verkligen inte var rimligt och att tillbehören bara såldes med vagnen.... Men varför annonser med två olika priser då? Och mitt bud var ju bara ett förslag, normalt är det ju ett startskott till budgivning liksom.... Nåja, behöver inte tillbehören - egentligen så det gjorde mig ju inget. Egentligen. Blev bara lite stött av tonen...

Det är jobbigt med otrevliga säljare. Ibland undrar man om de vill ha sakerna sålda egentligen. Har träffat på en del liknande, bara tråkigt att folk inte kan vara seriösa och trevliga.
  • annat82
    jean1 skrev 2010-09-07 12:05:07 följande:
    Behöver lite "smakråd"... Har fastnat för den ceriserosa klädseln till Buggan, kan liksom inte släppa den även om jag inbillar mig att man kan lessna på den fort, att den kan bli lite för "mycket". Har en grå bas och visst skulle det va snyggt med rosa top? Har evt hittat ett helt nytt sett till mkt bra pris... vad tycker ni, är det snyggt med grå/rosa?
    Jag älskar min mörkgrå/rosa :) Tycker det blir lagom mycket färg och stark och fint. Körde även blå/rosa ett tag och där blev det nästan förmycket för mig, men det funkar som omväxling. Nu gillar jag att växla ofta, men den grå/rosa lär komma tillbaka ofta Och nu fram mot hösten tycker jag det är en härlig färgklick med det starka rosa :)
    Och med rosa topset har jag aldrig fått kommentaren att det är en söt liten kille, om dottern ;) men det får jag alltid annars. Folks förutfattade meningar.
  • annat82
    lilyanna skrev 2010-09-07 12:58:36 följande:
    En Paul Frank Skurvy, jag är jättenöjd men har nog inte riktigt fattat hur den ska sitta dock
    Såg din åkpåse med, det var väl den röda PF eller? Kanonfin!
    :) Har också en Skurvy, men har inte börjat använda den än.
    Du har väl kanten bak i som sitter över sittdelen och sen kan man sätta fast den på sittplattan också.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21