Inlägg från: annat82 |Visa alla inlägg
  • annat82

Bugaboo-tråd nr 21

Lillmonstret skrev 2010-10-22 11:42:01 följande:
    Vad bra! Kanske jag ska byta i helgen (om jag förstår mig på hur man gör, en aning oteknisk är jag nog ;-9)

Selen borde definitivt fungera då vagnen är nyinköpt i maj.
    Det kan krävas lite muskelstyrka för att få sittdelen på plats, men jag klarar det själv iaf. Det är ganska lätt att förstå hur när man väl står där. Men glöm inte att ta bort bygeln för man brukar behöva "klämma ihop" ramen en del för att spänna fast den.

Dottern vägrar alla andra vagnar då hon vill sitta helt plant och rak i ryggen eller helst hänga framåt så vi brukar bara ha selen över benen så hon sitter fast, sen hänger hon på bygeln i princip hela tiden, men hon skulle glida ur utan selen
  • annat82
    killenkott skrev 2010-10-27 10:17:49 följande:
    Har även en annan fråga ...
    Har sett att en del har en pytteskötväska till been+ som man fäster mellan handtaget och har integrerad mugghållare och typ 2 små fack.
    Den är jätteliten och jag tippar på att den är 1dm bred.
    Vet någon vilken jag menar,och VART hittar jag den?!

Ursäkta mitt morgonsvammel,hoppas någon fattarTungan ute!
    Det kan inte vara Tinkafus mugghållare du sett www.familjetorget.se/default.asp&Meny_Id=631
    Finns någon liknande av ett annat märke också har jag för mig
  • annat82
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-29 00:23:29 följande:
    fick frågan av en vän med bugaboo. hon satt och kollade på Tradera och ville så gärna buda på sittdelar hon hittat där. men det är överdragen! inte sittdelar! vilket inte framkommer av annonserna! hon fattade inte hur hon skulle förklara, så är det nån av er vänliga själar med tradera konto som kan anmäla detta? så trist om nån blir "lurad"
    Jo det där var ju ganska vilseledande om man inte ser att det bara är överdrag på bilden och jag antar att det är vad auktionen gäller.
    Anmälde 2 annonser. Får väl se om tradera gör något
  • annat82
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-29 00:37:57 följande:

jag e så förbannat less på alla dessa "dåliga" annonser. dom svämmar ju över överallt! även på blocket.
    visst om de står fel i en rubrik men nånstans måste ju ändå de korrekta framgå... eller e jag puckad? alla har vi ju varit nya på de här med bugaboo och så lätt e de inte att veta
    Näe, jag tycker inte du är puckad utan blir ofta själv irriterad. Inte på att säljare kanske väljer fel ord, men vet man inte eller kommer inte på så kan man alltid förklara på något sätt.
    Var dålig på att anmäla på tradera tidigare, men gör det oftare och oftare framförallt för att det är väldigt vilseledande auktioner. En sak om man köper en vara sedd för då kringgår man en del missförstånd till slut åtminstone, men som tradera så måste man förlita sig på objektsbeskrivningen
  • annat82
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-29 00:49:07 följande:
    ja men precis, därför handlar jag inte där jag gjorde de för typ 5 år sedan men hamnade i bråk med tradera gällande just sånna här saker.
    de ligger ju ute flera annonser på överdrag där man just skrivit sittdelsöverdrag om man är osäker kan man faktiktiskt läsa vad andra skrivit!

vad mycket fina saker de låg ute nu btw fasen jag skulle vilja ha lite av allt för de va ju grymmt bra priser de låg på med. men har ju ingen cam haha så de skulle ju bara vara värdelöst
    Jo, ligger mycket ute nu, men just nu har jag köpstopp för mig själv
  • annat82
    plupp06 skrev 2010-11-02 15:55:17 följande:
    Måste fråga er experter angående bromsen. Jag märkte när jag åkte buss idag att framhjulen åkte iväg när bussen svängde, jag trodde att de skulle vara låsta när jag hade bromsen i? Vagnen stod inte alls still utan jag fick stå och hålla i den. Har inte märkt detta tidigare när jag åkt buss. Ska det vara så eller har det blivit fel på min vagn?
    Det är ju bakhjulen som är bromsade och inte framhjulen så det är klart de kan röra sig, men man måste tänka på det lite.
    Har inte sett någon vagn som bromsar alla 4 hjul tror jag, men har man fast så rör de sig ju inte i sidledd däremot
  • annat82
    Sjukhus Mamman skrev 2010-11-02 18:08:04 följande:
    idag kände jag mig lite deppig och bestämde mig för att göra nåt kul! så  jag sydde en denim suflett till min bee plus
    Den borde bli riktigt snygg till PF Clancy ju
  • annat82
    Sjukhus Mamman skrev 2010-11-02 18:25:10 följande:
    njääää jag sydde den med röd insida och röda kantband.... fanns inget kul tyg alls på tygaffären vete tusan va dom håller på med! men jag har denim tyg kvar så de lär bli en som matchar med PF sen
    Njae, rött till kanske inte är det snyggaste, men bra anledning till att sy fler
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21