MrsNielsen skrev 2010-06-04 08:31:02 följande:
Tack för svaret.
Vi har märkt att man verkligen måste ta i för att få över ringarna över dem små piggarna.
Med min"vanliga" basklädsel så har jag inga problem att få på den.Men den jag köpte på blocket är kortare i längden överallt känns det som.När jag trär på den och ska dra ner den tillräckligt för att få över ringarna över piggarna så går det inte ner till piggarna.
Kan den ha krymt i tvätten?Den känns precis som ett vanligt sittdels klädsel,men bara några cm mindre,överallt.T o m banden på sidorna för ringarna där piggarna ska vara känns som att det har krympt..
Om man nu skulle tvätta tyget och tvättar den fel, kan tyget krympa så mkt?Jag har själv inte tvättat sittdelstyget pga att den inte har varit aktuell än.Jag har bara användt mig av liggdelen.
Har inte kommit så långt för att se hur selen går ihopp med topptyget.
Känns så surt att jag inte får på klädseln.Är så desperat att jag kan till och med betala för att någon ska komma hit och försöka få på klädseln!
Hjäääääääääääääääääääääääälp!
Har en vagn från 07 med gamla chassit med vingmuttrar. Nu är ju hela vagnen från samtidigt, men vår sittdel var ganska så bökig att få på plats. Den satt inte på när vi köpte vagnen, begagnad och var aldrig tvättad så dey var ju det första jag gjorde. Tog på den när den fortfrande var lite fuktig och tror det gjorde det lite lättare, men vet att jag fic kämpa en del för att få dit ringarna på plats. Dra både på längden och sen som står ovan lägga ramen på sida och trycka tills andra ringen kom på plats.
Tyget kan ju ha krypt men har du testat att i så fall tvätta den och försöka få den på plats innan den torkat. Tyg i allmmänhet är ju lättare att dra och sträcka när det är vått/fuktigt. Tänkte det kan va värt att prova.
Undrar om det är samma blå som jag har, ganska klarblå. Den är underbar i så fall :)