• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Sweetheartno1

Nu har jag beställt nya fina grejjor till Buggan !
    Rosa topset i canvas
    Terränghjul/snöhjul
    Mugghållare
    Babybjörn Bärsele
    Allt för ca 2600:-
    Ville köpa ett topset i offwhite också. Men kanske ska hinna använda det svarta och rosa först ?! Flört

• Fröken Småland
    Sweetheartno1 skrev 2011-03-24 18:44:44 följande:
    Hello !
    Om jag köper ett nytt canvas topset från pramworld passar det vagnen då ?
    har hört att om man köper topset utomlands så kan det vara anorlunda ?!
    Pramworld är inga problem, det ligger i UK. Det är bara USA-modellerna som är annorlunda
  • Sweetheartno1
    Fröken Småland skrev 2011-03-24 22:37:29 följande:
    Pramworld är inga problem, det ligger i UK. Det är bara USA-modellerna som är annorlunda
    Jaha men va bra, då vet jag ! Tackar !
  • Armani
    galojj skrev 2011-03-24 18:35:53 följande:
    Vet inte alls hur det är med detdär med 5kg/hack...men det lät ju som det stämmer

Nu har jag inte vagnen här, så jag kan kolla. men om du provar ha den först längst in och sedan längst ut, så borde du ju känna vilken som är mjukast...det borde ju vara den mjukaste fjädringen som ska vara till minst kg lixom
    Ok, tack jag får prova det
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • AnPa

Armani: När vår lille var liten så hade vi fjädringen ståendes rakt upp, alltså hacket som är längst ut. Sen reglerar man vart efter mot vagnen så att säga. Tror inte att vi ändrade förns han vägde kanske 9 kilo till 2:a hacket. Antar att det behövs mer fjädring ju mer ungen väger?

• Armani
    AnPa skrev 2011-03-25 08:33:34 följande:
    Armani: När vår lille var liten så hade vi fjädringen ståendes rakt upp, alltså hacket som är längst ut. Sen reglerar man vart efter mot vagnen så att säga. Tror inte att vi ändrade förns han vägde kanske 9 kilo till 2:a hacket. Antar att det behövs mer fjädring ju mer ungen väger?
    Hmm, jaha ok Men då ska jag prova att gå från det hållet ist, lillkillen väger 10 kg nu. Tack
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • galojj

Men,man kan ju inte ha den mjukaste fjädringen till ett tyngre barn?

• Lillstroem

Armani: Förutsatt att det är lika på cameleon och frog så är fjädringen så att det är längst in man börjar och arbetar sig utåt ju tyngre barnet blir, och ja, 5kg/hack, alltså barn+eventuell väska. =)
    Har precis plockat ihop en ny cameleon och haft instruktionerna framme.... alltså inifrån och ut!

• thj
    Lillstroem skrev 2011-03-25 09:55:57 följande:
    Armani: Förutsatt att det är lika på cameleon och frog så är fjädringen så att det är längst in man börjar och arbetar sig utåt ju tyngre barnet blir, och ja, 5kg/hack, alltså barn+eventuell väska. =)
    Har precis plockat ihop en ny cameleon och haft instruktionerna framme.... alltså inifrån och ut!
    Det stämmer och man brukar kunna känna lite när det är dags för ändring.
    Kramen
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • MissR
    Sweetheartno1 skrev 2011-03-24 20:21:54 följande:
    Nu har jag beställt nya fina grejjor till Buggan !
    Rosa topset i canvas
    Terränghjul/snöhjul
    Mugghållare
    Babybjörn Bärsele
    Allt för ca 2600:-
    Ville köpa ett topset i offwhite också. Men kanske ska hinna använda det svarta och rosa först ?! Flört
    Var har d beställt ifrån?