• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2011-03-26 11:05:18 följande:
    Frk S - Alltså HUR kunde du släppa den där bee sufflan?*förbannar*
    Jag åberopar tillfällig sinnesförvirring Spöke
  • fröken ida

Nu har jag rejäl ångest. Jag måste beställa mina sommarsufletter från USA i helgen om min sambos mormor ska hinna få med dem till Sverige. Vilka färger blir snyggast till min frog? Jag har en marinblå och en svart liggkorg. Jag funderar på off-white. Det är snyggt till den blå men jag gillar egentligen inte kombon svart och vitt.

• Tant Pruselius
    fröken ida skrev 2011-03-26 11:10:45 följande:
    Nu har jag rejäl ångest. Jag måste beställa mina sommarsufletter från USA i helgen om min sambos mormor ska hinna få med dem till Sverige. Vilka färger blir snyggast till min frog? Jag har en marinblå och en svart liggkorg. Jag funderar på off-white. Det är snyggt till den blå men jag gillar egentligen inte kombon svart och vitt.
    gul? orange? roooooooosa!
  • fröken ida
    Tant Pruselius skrev 2011-03-26 11:13:01 följande:
    gul? orange? roooooooosa!
    Jo det finns ju egentligen hur mycket fina färger som helst, men jag vet liksom inte vad som blir fint. Jag är helt nollställd. Det är för mycket valfrihet jut nu tror jag
  • fröken ida
    Fröken Småland skrev 2011-03-26 11:31:20 följande:
    fröken ida: varför inte enfärgad vagn, det tycker jag är absolut snyggast. Vilken färg har du på sittdelen sen?
    marinblå så den färgen finns ju inte tyvärr
  • Fröken Småland
    fröken ida skrev 2011-03-26 11:35:01 följande:
    marinblå så den färgen finns ju inte tyvärr
    Jo, men visst finns det marinblå sommarsufflett
  • Kajsan
    Liten Mjau skrev 2011-03-26 09:43:07 följande:
    Idag har vi strålande sol här och det är +7 grader. Åh vad jag saknar min bugga.. Den står ju källaren och väntar på bebisen och strora tjejen(3 år) vill inte åka vagn längre.
    Blir så avis på er som vår stylar och får använda er bugga.
    Kan inte fler lägga in bilder i bildtråden på sina fina vårvagnar
    Imorgon kommer bild på min nya fina Gröna Bee! Hjärta
    Jo just det!
  • gavagai

Nu har jag varit hos cykelhandlare och frågat om de trasiga bromsbeläggen på min Bugaboo Frog. Som jag trodde går de inte att laga. Det är ju plastdelar som sitter fast i andra plastdelar... inget som går att skruva loss och ersätta eller så alltså. Så jag får väl följa Bugaboos råd och köpa ett nytt chassi. Inte så jättekul när man precis köpt vagnen (begagnad). Jag vet att man naturligtvis måste kolla allt på en begagnad vagn, men det känns ändå tråkigt när man får beskrivet för sig att vagnen är fullt funktionsduglig, och så är den inte det.

Nu håller jag på att författa ett mejl till den jag köpte vagnen av. Får se vad de svarar. Lite nervöst. Lite känsligt sånt här.

• Tant Pruselius

Gavagi - vad tråkigt ! Let us know vad du fick för svar. Det är ju inte sjyst att sälja en vagn som fullt funktionsduglig också stämmer inte det. Trista typer!