• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • gavagai
    Tant Pruselius skrev 2011-03-26 13:50:37 följande:
    Gavagi - vad tråkigt ! Let us know vad du fick för svar. Det är ju inte sjyst att sälja en vagn som fullt funktionsduglig också stämmer inte det. Trista typer!
    Jag fick ett snabbt svar, där hon skriver att hon inte vetat om felet och är villig att betala tillbaka 500 kr. Det känns schysst ändå, tycker jag, även om ett begagnat chassi väl lär kosta mer än så. Någon som vet var man kan få tag på ett chassi?
  • Fröken Småland
    gavagai skrev 2011-03-26 14:42:58 följande:
    Jag fick ett snabbt svar, där hon skriver att hon inte vetat om felet och är villig att betala tillbaka 500 kr. Det känns schysst ändå, tycker jag, även om ett begagnat chassi väl lär kosta mer än så. Någon som vet var man kan få tag på ett chassi?
    Det tycker jag var väldigt schysst. Håll utkik på Tradera och Blocket, både Cameleon och Frogs chassin passar din ram. 1klass hade ju konkursutförsäljning häromdagen, kanske något av de chassina hamnar på marknaden?
  • Honey1982

Nån som har tips på vart man kan köpa fina sittdynor om man inte ska ha Bugaboos egen? Har inte bestämt mig riktigt. Skulle nog vilja ha en med rosa Marimekko Unikko - tyg.

♥ Adam 060123 ♥ Amelia 100907 ♥
  • Fröken Småland
    Honey1982 skrev 2011-03-26 14:56:49 följande:
    Nån som har tips på vart man kan köpa fina sittdynor om man inte ska ha Bugaboos egen? Har inte bestämt mig riktigt. Skulle nog vilja ha en med rosa Marimekko Unikko - tyg.
    Kolla med mamma på vift här på FL om hon syr igen eller om hon fortfarande har beställningsstopp.
  • bohusbebis

Frk S, ska skriva ut din bild längst ner i bildtråden och ha som "moteld" när maken gnäller över min till bredden fyllda garderob av barnvagnspryttlar! You´r my hero!!!

• Honey1982
    Fröken Småland skrev 2011-03-26 14:59:48 följande:
    Kolla med mamma på vift här på FL om hon syr igen eller om hon fortfarande har beställningsstopp.
    Tack för tipset! Har mailat henne.
    ♥ Adam 060123 ♥ Amelia 100907 ♥
  • gavagai

O.k. Då är frågan... Om jag nu hittar ett Cameleon-chassi, vad ska man då titta efter för att inte få ett som glider (vet inte ens riktigt vad detta glidande innebär, men har ju sett en del som skriver om det problemet). Kan man se på något vis om det chassi man tänker köpa tillhör gruppen som riskrerar att få det problemet? Några mer tips ni ger när man är på jakt efter chassi? Jag vet ju i alla fall vid det här laget att jag ska kolla hur bromsbeläggen ser ut.

Vad tror ni om detta t.ex.? http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/bugaboo-cameleon-gestell-*-bei-lilli-paul/23255421

• Fröken Småland
    gavagai skrev 2011-03-26 15:29:48 följande:
    O.k. Då är frågan... Om jag nu hittar ett Cameleon-chassi, vad ska man då titta efter för att inte få ett som glider (vet inte ens riktigt vad detta glidande innebär, men har ju sett en del som skriver om det problemet). Kan man se på något vis om det chassi man tänker köpa tillhör gruppen som riskrerar att få det problemet? Några mer tips ni ger när man är på jakt efter chassi? Jag vet ju i alla fall vid det här laget att jag ska kolla hur bromsbeläggen ser ut.

Vad tror ni om detta t.ex.? kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/buga...-*-bei-lilli-paul/23255421
    Alla med snäppfästen (clips) kan glida. Går inte att veta tyvärr.
    bohusbebis skrev 2011-03-26 15:10:17 följande:
    Frk S, ska skriva ut din bild längst ner i bildtråden och ha som "moteld" när maken gnäller över min till bredden fyllda garderob av barnvagnspryttlar! You´r my hero!!!
    I'm everybodys hero Drömmer
  • thisissarah

Kan man byta till sittdelen när de är 4 månader? Min lilla tjej skriker när hon vaknar efter att ha sovit i vagnen och vill gärna se allt så jag får alltid dra ner sufletten och sätta henne upp...