• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • annat82

Gavagai: fick tag i mitt frog-chassi i bra skick för 500, men kanske hade lite tur då också. Tillfällena kommer då och då på tradera och blocket. Hoppas du hittar något, för det är tråkigt att inte kunna använda den ordentligt ju

• gavagai
    Fröken Småland skrev 2011-03-26 15:44:29 följande:
    Alla med snäppfästen (clips) kan glida. Går inte att veta tyvärr.
    bohusbebis skrev 2011-03-26 15:10:17 följande:
    Frk S, ska skriva ut din bild längst ner i bildtråden och ha som "moteld" när maken gnäller över min till bredden fyllda garderob av barnvagnspryttlar! You´r my hero!!!
    I'm everybodys hero Drömmer
    Jag vet nog ändå inte riktigt vad snäppfästen/clips innebär. Alltså, var sitter de fästena och vad är alternativet? Finns det vagnar utan snäppfästen?
  • bohusbebis
    gavagai skrev 2011-03-26 15:29:48 följande:
    O.k. Då är frågan... Om jag nu hittar ett Cameleon-chassi, vad ska man då titta efter för att inte få ett som glider (vet inte ens riktigt vad detta glidande innebär, men har ju sett en del som skriver om det problemet). Kan man se på något vis om det chassi man tänker köpa tillhör gruppen som riskrerar att få det problemet? Några mer tips ni ger när man är på jakt efter chassi? Jag vet ju i alla fall vid det här laget att jag ska kolla hur bromsbeläggen ser ut.

Vad tror ni om detta t.ex.? kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/buga...-*-bei-lilli-paul/23255421
    Det här kanske inte är nåt eftersom det är just en anmärkning på bromsen....
    http://www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon___sittdel__suflett_i_denim_32813910.htm?ca=15&w=3
    (inte min)
  • bohusbebis

Bestämde mig just för att det inte blir nån Rosa Cam för oss, men auktionen på Tradera är inte så dum tror jag... Det ingår mer än vad som är angivet: regnskydd, komönstrad suflett och sittdyna, samt en mugghållare från Sunshine kids, som är mycket bättre än Bugaboos. rymmer 2 drickor och lite annat smått och gott. Ett rött Bugaboo prasoll med fäste för ramen ingår också.
    Vi kommer köra på med vår Mountain Breeze tror jag, eftersom nya Freerider ståbrädan/sparkcykeln var en sån hit att barnen inte vill åka annat just nu... ( å då har vi varit ute nästan hela dan å åkt)

• bohusbebis
    bohusbebis skrev 2011-03-26 17:09:52 följande:
    Bestämde mig just för att det inte blir nån Rosa Cam för oss, men auktionen på Tradera är inte så dum tror jag... Det ingår mer än vad som är angivet: regnskydd, komönstrad suflett och sittdyna, samt en mugghållare från Sunshine kids, som är mycket bättre än Bugaboos. rymmer 2 drickor och lite annat smått och gott. Ett rött Bugaboo prasoll med fäste för ramen ingår också.
    Vi kommer köra på med vår Mountain Breeze tror jag, eftersom nya Freerider ståbrädan/sparkcykeln var en sån hit att barnen inte vill åka annat just nu... ( å då har vi varit ute nästan hela dan å åkt)
    det jag hoppas med detta inlägg är att någon ska bjuda jättehögt så att jag inte ger mig in auktionen, för egentligen behööööööver jag ju inte vagnen men attans så sugen jag är.......
  • thj

Törs man lägga in lite fina bilder här
    Jag testar
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • linaenn

åh thj! super med många fina bilder! den gröna var ju superfin!!! och den orangea! nu blev jag kär...

* August 100217 * www.i-fokus.se/blogg *
  • mamma på vift

Den gröna var ju bara så fin!!

Home Is Where The Heart Is
  • Honey1982

Är nyfiken på att se de nya färgerna IRL. Bilder på internet kan ju vara missvisande när det gäller nyanser.

♥ Adam 060123 ♥ Amelia 100907 ♥