• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • mammageno

Om du plockar ihop alla delar så går det på 7200 men då har du inte fått toppset regnskydd och myggnät med Jag lyssnar...jag skall ju sälja den sedan och jag tvekade ju på limeswift då jag vet hur det kommer bli med leriga fötter... Tackar ödmjukast för alla råd!

• Noiis
    hej att skrev 2011-04-04 10:14:59 följande:
    Tack alla för era svar! Jag hade inte tänkt köpa en begagnad för 6000-8000 utan snarare en för 3000-4000 kr, från år 2005-2008 ungefär. Men vad jag förstår så finns det ett chassi att köpa för 2500 kr? Är det då med garanti?

Hur får man reda på vilka miljoner delar som återstår då? Har försökt titta på Bugaboo's hemsida, men hittar inte några exakta listor på det...
    ja chassit är med garanti om du köper det nytt!
    menar du om du köper allt löst vad som då behövs till en komplett cam?
    Bakhjul
    framhjul
    chassi
    stödbåge
    ram
    suflettfästen x2
    suflett pinnar x2
    varukorg
    sittdelstyg
    liggdelstyg
    madrass
    topset (innehåller lock till liggdelen sittdelsöverdag(endast i vissa färger) och suflett)

Kan ha missat nåt men tror inte de  
  • Noiis
    mammageno skrev 2011-04-04 11:10:58 följande:
    Om du plockar ihop alla delar så går det på 7200 men då har du inte fått toppset regnskydd och myggnät med Jag lyssnar...jag skall ju sälja den sedan och jag tvekade ju på limeswift då jag vet hur det kommer bli med leriga fötter... Tackar ödmjukast för alla råd!
    det jag menar är att köp basen i en färg. tror tyvärr att de e svårt att få den såld annars 
  • bohusbebis
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-04 10:15:30 följande:
    Hur var det nu, travelbag till bee passade bee plus i den med? eller finns det en egen travelbag till bee plus? *stopp i hjärnan*
    Finns ingen till Bee+, Bee:ets funkar på håret till plussen. Den ligger tight och säkert, men du får inte in speciellt mycket mer i den. Nya "universal" ska funka till alla Bugaboo...
  • bohusbebis
    såg du att köpbarnvagn säljer ut ett demoex lime-swift på blocket nu (vet dock inte om det är senaste årsmodellen)
  • Noiis
    bohusbebis skrev 2011-04-04 11:22:03 följande:
    Finns ingen till Bee+, Bee:ets funkar på håret till plussen. Den ligger tight och säkert, men du får inte in speciellt mycket mer i den. Nya "universal" ska funka till alla Bugaboo...
    ja men så klart! så va de jue, de kom ju en universal haha.. vilket fiskmås minne man har i bland
  • hej att
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-04 11:16:03 följande:
    ja chassit är med garanti om du köper det nytt!
    menar du om du köper allt löst vad som då behövs till en komplett cam?
    Bakhjul
    framhjul
    chassi
    stödbåge
    ram
    suflettfästen x2
    suflett pinnar x2
    varukorg
    sittdelstyg
    liggdelstyg
    madrass
    topset (innehåller lock till liggdelen sittdelsöverdag(endast i vissa färger) och suflett)

Kan ha missat nåt men tror inte de  
    Ja så menar jag.
    TACK! Verkligen! Kyss
    mammageno skrev 2011-04-04 11:13:27 följande:
    Kolla på kidzshoppen! På reservdelar
    Där är jag och tittar nu minsann! Tackar!
    7200 kr nytt? Det var helt ok! (Är helt skadad nu med alla hutlösa vagnpriser jag på intet sätt verkar komma under...)
    Tänkte dock försöka klämma resterande delar, förutom chassit, begagnat om det finns.
    Tror jag mailat varenda säljare på blocket nu, måste ju veta om de kan skicka. Det skulle kosta en halv barnvagn för mig att hämta vagnen personligen, eftersom jag bor på Gotland. (Alla kostnader räknas i barnvagnar just nu... )
    Nej, arbete om 30 minuter!

Det blir med spänning jag kollar mailen ikväll.
    www.ietthuspaeno.se - Blogg om en motivatoriskt utmanad vaginalsvensk.