Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

mini75 skrev 2011-08-03 08:18:50 följande:
    Hur länge kan man förvänta sig att swivelhjulen funkar? Hur många år vid dagligt användande?
    Några år. Mer än två, mindre än fem.
  • Fröken Småland
    mini75 skrev 2011-08-03 14:04:52 följande:
    NU har jag hämtat min frog! Men varför hänger suffletten där bak? Finns det ingenstans man kan spänna den så att den liksom sitter åt runt ryggdelen...?  Hur är det med cam suffletten? Är där någon typ av resår som gör att den sitter tight å snyggt?
    Det blir så ibland på äldre suffletter där resåren som man fäster i sufflettfästena blivit slapp. Byt ut dem eller hela suffletten så tror jag att problemet är löst
  • Fröken Småland

Det stämmer inte. På Frog byter man fästen och behåller bågarna. På Gecko gör man tvärtom. Jag är helt bombsäker

• Fröken Småland
    Joddan skrev 2011-08-05 13:05:02 följande:
    Donkey i all ära. Men alltså Frog! Går inte att jämföra i körkänsla!
    Inte ens när Donkeyn är i mono-läge?
  • Fröken Småland
    Suri skrev 2011-08-06 08:56:00 följande:
    Gråt och sorg... Nu ska buggan säljas! Men först ska jag tvätta den och det har jag faktiskt aldrig gjort under våra tre år tillsammans... *snuskfia* jag vet. Har läst instruktionen och FAQ men har ändå lite funderingar och tar gärna emot tips. Hur gör ni med sittdels-basen? Man tar bort sittdelsplattan och skumgummit, men går det att tvätta med förstärkningarna i ryggdelen kvar? Hittar tvättråd på alla delar utom den och då blev jag osäker, vill ju inte förstöra den nu. Hur gör ni med bygeln och hjulen. Några bra tips? Blir väldigt glad och tacksam för svar :)
    Ta bort det som är i sitsen, det som är i ryggen kan man inte ta bort. Glöm inte att stänga alla kardborrar ordentligt annars kan de rispa selbanden. 30 grader skontvätt, lite tvättmedel inget sköljmedel.

Bygeln kan du sänka ned i vatten och gno rent med exempelvis en frottétvättlapp. Tror en del använder diskborste också men har inte provat själv, känns som att det är lite hårt kanske? Hjulen får du plocka ut håren ur, förslagsvis med pincett. Sedan skölj ordentligt och spraya med siliconspray i alla rörliga leder.
  • Fröken Småland
    thj skrev 2011-08-06 18:52:34 följande:
    Vänner var rädda om varandra och tala om för de nära och kära att ni älskar dem!

Mitt liv har slagits samma,Min Underbara Pappa har lämnat oss.
    Jag trodde jag visste vad smärta,sorg,lycka,glädje och saknad var -men det gjorde jag inte!
    Men nu gör jag det!

Krama om varandra en extra gång varje dag!
    Nalle Kram på dig Jessica!
  • Fröken Småland
    Mammas Kalle skrev 2011-08-07 20:40:19 följande:
    Beklagar sorgen till er som mist era kära, livet känns med en gång så skört

Ot fråga som jag hoppas nån har erfarenhet, har för mig att jag läst det här för längesen..
    Är nyfiken på en rollerbug, vet att de har ngt år på nacken men den skulle vara en vintervagn/ på landet vagn.
    Fråga är väl egentligen va ni har för erfarenheter av den? Är det fasta framhjul eller ledade?
    Rollerbug är rätt trevliga, snygga till utseendet men lite säckiga i både sufflett och klädsel. Sista tillverkades 2005 så de är ju rätt gamla nu men om de bara är välskötta så varför inte? Framhjulen är fasta.
    Surkatt skrev 2011-08-07 20:43:19 följande:
    Är inte rollerbug en UJ? 

Samma tillverkare som UJ, dvs Mountain Buggy.
  • Fröken Småland

BdB: det brukar funka hyggligt med de äldre klädslarna vill jag minnas, kan möjligen bli någon knapp över här eller där. Kolla i UJ-tråden om du vill bara helt säker. Kan någon blandmissbrukare länka dit?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21