Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Prus: Det har jag inte tänkt på men jag skriver verkligen ofta precis så där *tjatig*

• Fröken Småland

Inte det minsta irriterad. Det är inköpspris idag som man får jämföra med, inte vad säljaren betalat. Om man köper på rea så skall man väl inte redovisa det t ex?

• Fröken Småland

Men en medveten konsument kollar väl nypriset innan man handlar begagnat? Allt annat känns -som Mediamarkt säger- puckat . Fånigt att skriva ut nypriset överhuvudtaget

• Fröken Småland
    Joddan skrev 2011-08-21 10:50:24 följande:
    Jag tycker bara det är larvigt när folk skriver att de betalat så mkt mer än va de gjort . Själv brukar jag skriva nypris i sverige, även om jag köpt i england etc... Så jag är själv en bov. Hahhaha
    *fniss*
  • Fröken Småland
    Surkatt skrev 2011-08-21 15:58:31 följande:
    Det är väl buggans egna bilstol som heter takata? 
    Takata är ett eget märke som Bugaboo hade samarbete med och som gjorde ett bilskydd åt Bugaboo, fast de avbröt samarbetet efter något knas.
  • Fröken Småland

Cameleons handtag blir några cm lägre än Frog, finns bild i mitt galleri om någon orkar bläddra igenom hela Bugaboo-biblioteket.

• Fröken Småland
    Tibell skrev 2011-08-21 19:40:57 följande:
    Då kanske froggen passar bättre då med andra ord ??
    Hur upplever du vagnarna..vilken är "bäst" ? Fick höra att du också bara var ett par äpplen hög så du kanske vet ;)

Och TACK för alla svar. Vad snälla ni är allesammans =)
    Jag är exakt lika reslig och stilig som du Jag tyckte att Cameleon är bäst höjdmässigt för mig, men eftersom jag gillar köregenskaperna så mycket bättre med Frogchassit så fick bekvämligheten ge vika lite grann. Lite för högt var det nog egentligen men helt OK. Hittade du möjligen bilden i mitt galleri? Jag har bytt till Mac och fattar inte hur man kopierar från galleriet så tills någon berättar för mig hur man gör så håller jag mina bilder som gisslan får någon hjälpa till.

Visst är vi snälla Oskyldig Drömmer
  • Fröken Småland
    Tibell skrev 2011-08-21 19:53:19 följande:
    bugaboo gecko då ? Är den liten också ??
    Den har ungefär samma mått, skiljer en cm på ramen men det beror på att Frogramen är vadderad och Geckoramen är kal. Gecko saknar lyftbygel och kan upplevas som lite avskalad men är annars den vagn som har bäst köregenskaper skulle jag vilja påstå.
  • Fröken Småland
    Tibell skrev 2011-08-21 20:14:40 följande:
    Tack för så snabba svar..

och nu upptäckte jag att jag helt plötsligt har massa mer att fundera på..mer än innan ;)
    Tur att jag tar ett tag kvar att bestämma mig...
    Vad är lyftbygel ??

Om du bara fått välja 1 vagn av dessa tre. Vilken skulle det vara då ?
    Lyftbygeln är det som ofta kallas bumperbar på andra vagnar, dvs bygeln som man kan lyfta vagnens överdel med och som barnet kan hålla sig i och som håller barnet på plats. 

Om jag bara fick välja en vagn så skulle det bli en Frog. Men som tur var så behövde jag inte det Drömmer utan körde en Cameleon med Frogchassi. Absolut bästa kombon och jag vågar nog påstå att det var jag som smittade resten av tråden, det är många anhängare till Frog/Cameleon-hybriden numera Cool

Men att köpa två vagnar och ympa ihop dem är såklart lite överkurs så jag skulle absolut satsa på en begagnad Frog - även om de är riktigt gamla nu de flesta - och eventuellt byta ut suffletten mot en Cameleonsufflett för Frog-suffletternas quiltade innerfoder är så gräsligt fula. För att en Cameleonsufflett skall sitta riktigt bra behöver man byta ut sufflettfästena men de kostar inte så mycket. 

Var bor du för någonstans? Asereht tipsade ju om att det finns många snälla Bugga-förare ute i landet som gärna demar vagnen mot en fika Solig 
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21