Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Hmmmm, kan ni se de bilderna? Jag tror att bilderna möjligen är skyddade och att bara jag kan se dem. Men berätta hur man gör med Macen så skall jag klistra in bild här i tråden

• Fröken Småland
    AnPa skrev 2011-08-12 08:57:54 följande:
    Jag ser inga Obestämd 
    Det var väldigt bra, för det var en hel sida med en massa bilder som jag INTE hade tänkt lägga i en öppen tråd
  • Fröken Småland
    AnPa skrev 2011-08-12 09:34:47 följande:
    Men om du flyttar bilden till bugaboo-albumet då? Om du går in i albumet som inte ska synas, så står det flytta under bilden
    Jag har har sagt det förut och jag säger det igen: du är inte bara snygg utan smart också

Nu har jag flyttat bilder till Bugabookategorin, och framför allt så har jag ändrat till allmän åtkomst på dem. Någon kanske vill klistra in här i tråden? 
  • Fröken Småland
    Louisidora skrev 2011-08-12 18:49:36 följande:

Hej!

Hoppas på att få lite hjälp här..

Jag beställde en bugaboo cameleon, all black i en butik, hämtade ut den för några dagar sedan.. nu till min fråga: Bromsen är RÖD. Skall den vara det? På de bilder jag sett på nätet osv. där är bromsen vit.

Jag är mest orolig över att damen i butiken inte haft vagnen inne och nu "plockat" ihop en "all black" till mig med hjälp av andra modeller så som denim, och ocean.

Tacksam för hjälp!

Jag är verkligen ingen expert på de där nyare ltd-modellernas detaljer men jag tror att röd broms bara finns på RED-chassit (som också är svart). Jag misstänker att de plockat ihop lite av varje men rätt blev det inte Obestämd
  • Fröken Småland
    linaenn skrev 2011-08-13 16:09:42 följande:
    Hur gör ni med vagnen på förskolan, lämnar ni Buggan där eller har ni en särskild dagisvagn stående på förskolan? Vi håller på att skola in vår son just nu och han vägrar än så länge sova inne med de andra barnen så han får sova i sin vagn istället. Men jag är inte så sugen på att lämna Buggan på förskolan på dagarna... Hur gör ni andra?
    Köp en Teutonia Rocky för 200 spänn och ställ på dagis
  • Fröken Småland
    jakthustru skrev 2011-08-13 20:02:31 följande:
    Puffar snällt för min fråga...

Hej på er proffs! Får jag fråga er om cameleonen. Tänkte köpa begagnad och funderar på årsmodellen. Hur mycket skiljer det sig från 07,08,09 osv? Förutom slitaget, såklart. Tacksam för svar!
    Hej och välkommen till tråden! Ursäkta att vi glömde svara, det där är en sån där fråga som man läser och tänker att man skall svara på lite senare eftersom det är lite jobbigt

Här får du min åsikt: alla chassin som är gjorda efter ungefär 2007 har ett snäppfäste för höjdreglering av handtaget. Det snäppfästet hade mycket problem med reklamationer i början och även ett bra tag framöver, till och med nya kan drabbas. Det som händer är att det har svårt att stanna kvar i rätt läge så när man går i trappor (vilket man absolut inte skall) eller kraftiga nedförsbackar så kan handtaget glida uppåt och bli längre. Det kan dock aldrig lossna så det är ingen säkerhetsfråga. Bugaboo har bytt ut alla dessa chassin med ett leende, med samma vanliga generösa garanti som alltid, men det gäller om du är första köpare och inom två år. Så det innebär att begagnatköp alltid är en risk. Numera finns det tydligen ett lagningskit för glidande chassi men jag kan inget om dem tyvärr, inte pris heller. Och någon i tråden har lagat själv med stor framgång genom att peta in en gummibit i problemområdet men be mig inte om detaljer.

Om man köper ett chassi av den äldre modellen, med vingmuttrar, så löper man noll risk för glidande chassi. Men då är höjdregleringen lite mera omständlig men det störde aldrig mig. Och väldigt många av de nyare chassina har också funkat felfritt, man hör ju mest om de som krånglar. Chassits ålder spelar inte så stor roll utan det är användningen och underhållet som är avgörande. Alla Cameleonvagnar är kompatibla med alla Cameleontillbehör, heja Bugaboo  
  • Fröken Småland
    EmmaKlemma skrev 2011-08-14 20:40:26 följande:
    Ni som kan detta, har sökt info men hittar ej. Vilken har "störst"/"längst" sittdel Gecko eller Frog. Är 2500:- ett bra pris för en frog 06  inkl ståbräda, parasoll, sittdyna, regnskydd?
    Det skiljer en cm till Frogens fördel men det beror på att Frogens ram är fodrad och Geckons är kal. Så det är precis lika stor sittyta på dem. Om vagnen du frågar om inte är solblekt eller skadad i övrigt så är det ett ok pris. Det förutsätter att tillbehören är original eftersom de i så fall är värda lite.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21