Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Tinky: jättemysigt med åkpåse redan på kalla sommarkvällar, köp begagnat och länka hit så skall vi hjälpa dig med nyansen

HopeSoon: så många faktorer spelar in; om barnet är varmt eller fruset av sig, om man klär med riktiga ytterkläder eller bara fleeceställ, hur kallt och blåsigt det är, om barnet skall sova ute osv. Men fårskinn är ALLTID rätt, resten kan varieras med och utan åkpåse, med och utan ytterkläder, med och utan kompletterande filt.

• Fröken Småland

Det är (nästan) aldrig för sent för nya vagnar. Har jag berättat om hon som hade en Bee+ men köpte en ny Bee+ denim till sin drygt fyraåring bara för klädselns skull? *ser oskyldig ut* Tror ni att hon har använt den en endaste gång?

Rollerbug är en trevlig modell men alltså de där fasta hjulen är svåra att vänja sig vid tycker jag. Och så är den väldigt omysig men jag är förstås lite känslig för sånt. Har du kollat på Mutsy? De har en schysst vändbar allroundvagn med stora swivelhjul fram. Vad hette nu modellen igen Asereht?

Eller varför inte en UJ om du ändå tycker att framåtvänt är ok? Toppen i snö och terräng .

Sorry OT.

• Fröken Småland

Haha, ja UJ är också omysig men lämpar sig riktigt bra för större barn med anledning av stor sits och bra köregenskaper även med tung last. Precis som RB förutom de fasta hjulen. Jag gillade faktiskt Rollerbugen en del men framför allt är den riktigt trevlig att se på

• Fröken Småland
    TinkyWinky skrev 2011-08-08 08:08:00 följande:
    Kan ngn av dessa va samma färg som den blåa ja har? Köpte ju min i början av sommarne.
    här e bild

o här e annonserna 0på åkpåsarna ja hittat i blått

www.blocket.se/vastmanland/Bugaboo_filt__akpa...

www.blocket.se/simrishamn/Bugaboo_akpase_3495...

o funderar ioxå opm man ska ta en grå om ja ej får rätt färg på en blå. har ju grå varukorg o sittdel, men det e kanske ej samma gråa färg?

www.blocket.se/skaraborg/Akpase_Bugaboo_34624...

www.blocket.se/horby/Bugaboo_akpase_34505160....

Grå finns det bara en nyans av så det är samma. Båda blå ser absolut ut att vara rätt nyans. Det finns en äldre blå som också är mellanblå men på den är det stor skillnad mellan yttertyg och foder så man brukar kunna se det på det om blixten och bilden luras lite och det är svårt att avgöra. Skall se om jag hittar bild.
  • Fröken Småland

Det är den högra som är den nyare blå, den som har samma nyans som din topp. Den ser lite turkos ut på bilden och det är precis det jag menar att det kan vara lurigt att avgöra. Men här får du en tydlig bild av hur kontrasten ser ut på den gamla blå, och som inte passar till nyare klarblå.

• Fröken Småland
    Vinxen skrev 2011-08-09 11:43:45 följande:
    GAAAAH Behöver hjälp!!!!

Har en Cameleon och har nu köpt en bugaboo skötväska av denna typ

Men HUR är det tänkt att den skall sitta fast på vagnen? Skall man bara hänga den över styret eller kan man på något vis hänga upp den med krokar? Känns inte som den hänger så bra när man bara hänger över styret. Snälla hjälp!

Jag har ju aldrig använt skötväska särskilt mycket men de få gångerna jag gjort det och den inte velat sitta kvar har jag gjort så här:
    http://www.familjeliv.se/hem/froken_smaland/gallery/php7aabys.jpg

Ignorera väskan (dotterns skolväska)
  • Fröken Småland
    straw2008 skrev 2011-08-11 14:42:03 följande:
    Felix Herngren säljer sin denim på blocket.. frugan heter Klara har jag för mig :O) sök på sthlm o 8000 kr..
    Lite kändiskåt kanske?
  • Fröken Småland

Så här bäddade jag med åkpåsen till en bebis, vik övre kanten som man viker ned en skjortkrage ungefär:

www.familjeliv.se/Hem/froken_smaland/galleri.php&page=17

Tyvärr kan jag inte klistra in bilder längre då jag bytt till Mac och vi är inte kompatibla. Någon som har lust att berätta hur man gör för att kopiera bilden från galleriet? Klistra in hajar jag  

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21