Inlägg från: annat82 |Visa alla inlägg
  • annat82

Bugaboo-tråd nr 21

Tant Pruselius skrev 2011-02-05 16:18:19 följande:
     chilli? lime ? eller flint?
    chili
  • annat82
    Tant Pruselius skrev 2011-02-06 18:26:38 följande:
    men hurrenini ! Det finns ju inte svart bas, vad är nu detta?!
    www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon__07...
    Frågan är om det inte bara är en väldigt dålig motljusbild.

Har sett flera bilder på mörkgrå vagnar som ser svarta ut i visst ljus.

Med tanke på att det är ett chassi med vingmuttrar så tror jag det är ännu mindre troligt att den skulle vara falsk
  • annat82
    Tant Pruselius skrev 2011-02-06 18:46:22 följande:
    men, det står i annonsen att den är helsvart ju... nej jag tror inte heller att den är fejk men svart bas går väll inte att få tag i löst? utan bara som ocean eller all black, eller red- varianten? Thj!?
    Missade det lite snabbt, men har sett oändligt många bugaboo-annonser där grå/svart kallas svart rakt av bara. Kanske för att helsvart inte funnits tidigare och gråsvart varit det närmsta svart man kunnat komma. Har ingen aning, men brukar stör mig lite att de inte kan skriva mörkgrå bas när det är det

Bara ocean och allblack som är helsvarta

Red har mörkdenimklädsel till det svarta chassit
  • annat82
    hjärtan81 skrev 2011-02-06 18:48:26 följande:
    Hur kan man veta om det är falsk eller riktig Bugaboo?
    Har sett ett par riktigt dåliga kopior tidigare och där kan nog vem som helst som sett en äkta se att det är en kopia, men det har kommit många riktigt bra kopior också
    Den här länken postades för ett tag sedan i tråden, kan va bra att kolla
    http://www.bigbaby.se/artikel.php?id=68

Däremot har jag aldrig hört talas om kopior med gamla chassit, med vingmuttrar, men man skulle ju kunna få tag i klädsel som är kopia och byta även till ett sådant chassi kanske. Jag är absolut inte expert på Bugaboo och har haft min bara snart ett år
  • annat82
    Tant Pruselius skrev 2011-02-06 18:58:36 följande:
    tycker dock onekligen att det ser välldigt svart ut fast det kan ju vara som du säger en dålig bild...
    men då är det även ett darkgreytopset då eftersom det är precis samma nyanser.... klurigt!
    Jag tror som Miniigirl att det är bilden som är väldigt dålig. Ljuset faller på det svarta topsetet så det ser ljusare ut samtidigt som man inte har något ljus på det mörgrå och det ser mörkare ut.

Och som sagt, jag har inte hört talas om så bra kopior med vingmutter-chassi, men har det funnits får gärna någon i tråden som kan bättre upplysa mig Glad
  • annat82
    Joddan skrev 2011-02-06 20:41:25 följande:
    De svarta som finns är ju frog! Så det är nog dem du sett. Angående annonsen på blocket är det väl en mörkgrå eller en frogbas
    Frog är det väl inte, den har väl inte liggdelslock med dragkedja. Eller?
  • annat82
    Sweetheartno1 skrev 2011-02-06 20:47:01 följande:
    Hmm men den hade handtag som en cam ?! Det var en tjej som sålde ett par sådana för ett par mnader sedan på blocket ! Hon hade fått dom skickade från usa ?
    Men jag är ju inte så bra på detta område !
    Som cameleon är de enda som ska ha helsvart bas allblack och ocean.

Frog finns helsvart och har bygel, Gecko har inte bygel så har jag förmig att det är

vet inte vad du menade med har handtag annars. Har den höj-sänkbart handtag och helsvart bas men ändå inte är ocean eller allblack i grunden, så köp den inte
  • annat82
    Wailea skrev 2011-02-06 22:09:25 följande:
    Vad är detta? Lurt eller bar bra pris tror ni?

www.blocket.se/blekinge/NY_Bugaboo_Toppset_31...
    Är inte säker på att det är lurt. Mailade henne om bugaboo-chassit som ligger på tradera och fick bilder mailat till mig Och hon sa att det kommer från konkurslager

Och av egen erfarenhet kan jag säga att man kan ibland lyckas få saker riktigt billigt från konkursutförsäljningar
  • annat82

Fast om man läser sidan på engelska så står det i princip att den har nya snäppfästen för höjdjusteringen på handtaget, punkteringsfria hjul och ny tygkvalite. Så verka inte vara någon "ny" utan den nyare och inte äldre bugaboo, dvs med lufthjul och vingmuttrar. Kan inte kopiera från sidan på mobilen, men uppenbarligen går det att välja engelska någonstans då jag har all text på engelska

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21